קורס מדריכי רכיבה טיפולית

תוכן עניינים

המדריך טיפולי לרכיבה על סוסים הוא אדם העובד עם סוסים, וגם עובדים עם אנשים עם מוגבלויות ובעיות פיזיות או נפשיות, רגשיות, חברתיות ועוד. שוקלים להירשם לקורסים כמו קורס מדריכי רכיבה טיפולית? הנה כל המידע לפניכם!

הקורס מכשיר את המשתתפים באלמנטים וכלים טיפוליים שונים, החל מטיפול רגשי וטיפול פיזי-מוטורי ועד לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, טראומה ופוסט דחק, דיכאון, קשיים חברתיים ועוד. קורס מדריכי רכיבה טיפולית גם מלמד מדריכים כיצד לעזור למטופלים ליצור את הדימוי העצמי הטוב ביותר לעצמם באמצעות רכיבה על סוסים.

מה כולל קורס מדריכי רכיבה טיפולית?

קורסי מדריכי סוסים טיפוליים מלמדים אנשים איך לעבוד עם סוסים, החל מהיסודות ומתקדמים ברמות המומחיות. הם לא מיועדים רק לרוכבי סוסים, אלא לכל מי שמעוניין לטפל בסוסים, לטפל באנשים, לעבוד עם אנשים עם מוגבלויות שונות ועוד.

הקורס עוזר לאנשים לפתח מגוון רחב של מיומנויות, שהם יכולים להשתמש בהם בחיי היומיום שלהם. זה כולל הדרכת רכיבה על סוסים וטיפול בסוסים, כמו גם הבנת עולם הטיפול והדאגה, החמלה והאכפתיות ליצורים חיים. בפועל, זה אלמנט טיפולי מעולה שמלמד אנשים כיצד לקחת אחריות על מעשיהם ועל הסביבה שלהם.

 

למי יתאים קורס מדריכי רכיבה טיפולית?

הקורס גם מלמד את התלמידים כיצד לשלב את כישוריהם החדשים בקריירה הטיפולית שלהם. התלמידים לומדים כיצד ליישם את מה שלמדו, ליצירת תוכנית עסקית או פתיחת פרקטיקה משלהם בתחום זה. במקרים מסוימים, תלמידים מסיימים את הקורס ומחליטים לפתוח ולהקים חוות סוסים טיפולית משלהם ולצאת לדרך עצמאית. לרוב, אתם תידרשו להציג רקע טיפולי או אקדמאי לפני שתוכלו להירשם לקורס זה.

קורס מדריכי רכיבה טיפולית הוא דרך ללמד אנשים לרכוב על סוסים, אבל בהחלט לא בלבד. זה יכול להילמד על ידי אנשים שרוצים לצאתקורס מדריכי רכיבה טיפולית הוא דרך ללמד אנשים לרכוב על סוסים, אבל בהחלט לא בלבד לקריירה בעולם הרכיבה, אך גם בעולם הטיפולי. מדריכי רכיבה טיפולית משמשים כחלק מתוכנית טיפול או שיקום לאנשים עם מוגבלויות. זאת, הם עושים תוך כדי שהם לומדים על מיומנויות תקשורת ומיומנויות אימון של סוס, טיפול באדם יצירת אינטראקציות טיפוליות בין שני הגורמים האלו.

במה עוד עוסק קורס מדריכי רכיבה טיפולית?

הקורס עוסק בהבנת ההתנהגות ושפת הגוף של הסוס, כדי שתוכל לשלוט בו טוב יותר. זה גם עוזר לך לפתח את כישורי המנהיגות שלך כמטפל בתחום, כדי שתוכל לחזק את מערכות היחסים שלך עם סוסים ורוכבים או בעלי סוסים אחרים, מטופלים ועוד. דבר זה הוא מה שיכול להוביל לשביעות רצון בתחום זה בתור מדריך או מטפל.

לא פעם, אנשים מעידים על כך שהם חווים סיפוק עצום מהתחום הזה של רכיבה טיפולית. לא רק שהם זוכים לטפל בסוסים ולרכב עליהם, הם זוכים גם לעזור ולסייע לאנשים במצוקות שונות שהם חווים.

במה מסייע קורס מדריכי רכיבה טיפולית?

קורס זה עוזר לרוכבי סוסים ומטופלים לפתח ביטחון עצמי, הבנה והערכה עצמית. מטופלים בעולם זה של רכיבה טיפולית עלולים לסבולקורס רכיבה טיפולית מתאים לאוהבי סוסים ואנשים בעלי זיקה לתחומי הטיפול למיניהם מבעיות נפשיות כמו הפרעות חרדה או הפרעת דחק פוסט טראומטית.

רכיבה טיפולית יכולה לעזור למטופלים להתמודד עם בעיות אלו, על ידי ללמד אותם כיצד לתקשר עם הסוסים שלהם בצורה מתאימה. כמו כן, על ידי מתן הכישורים הדרושים להם כדי להיות בטוחים ליד סוסים. עם הזמן, מדריכים טיפוליים מצליחים להנחיל ביטחון עצמי אצל מטופלים, ולהקנות להם כל מיני כישורי חיים נדרשים וחשובים.

שוקלים קריירה ברכיבה טיפולית?

אם אתם שוקלים קריירה ברכיבה טיפולית, חשוב לדעת שבדרך כלל יש כמה דרישות כדי להפוך למדריך רכיבה טיפולית.,כמו להיות בן 18 ומעלה בד"כ, עם ניסיון בטיפול בסוסים ניסיון בטיפול באנשים, עם רקע אקדמאי וכו'.

יש מגוון רחב של אנשים שיכולים להתאים לקורס זה. אנשים מסוימים עשויים למצוא את זה מעניין ללמוד איך לעבוד עם סוסים. אחרים עשויים למצוא את זה מתגמל לעזור לאחרים לאחר שסבלו מטראומות אישיות או קשיים אחרים. אנשים רבים החלו לעסוק ברכיבה טיפולית לא בגלל שהם רצו להדריך, אלא בגלל שהם רצו לעבוד עם סוסים וליהנות מחברתם. לבסוף, הם מצאו את עצמם מפיקים סיפוק אדיר מ-2 העולמות גם יחד – טיפול באנשים וטיפול בסוסים.

אוהבים סוסים ובני אדם? רוצים לשלב בין השניים? יכול להיות שבאמצעות קורס רכיבה טיפולית תוכלו לעשות בדיוק את זה.

קצת רקע על קורס רכיבה טיפולית

הרכיבה הטיפולית עושה שימוש בסוס ובשטח הקיים במטרה לטפל בילדים, בני נוער ומבוגרים בעלי קשיים ובעיות רגשיים, פיזיים, מוטוריים ותקשורתיים גם יחד. מדובר באחד ממקצועות הטיפול המדהימים והמרתקים שיש, תחום שקיים בכל העולם. באמצעות הרכיבה הטיפולית, ניתן לחזק את הביטחון והדימוי העצמי, לעבוד על יכולות מוטוריות תוך חיזוק חגורת הכתפיים, הגב והרגליים, ללמוד על טכניקות שונות ולמעשה יש ללימוד עצמו המון יתרונות בהיבט של סיפוק ומימוש עצמי. אם אתם מחפשים עבודה עם משמעות, חולמים לעבוד עם קצוות שונים באוכלוסיה, שווה לכם להתעמק וללמוד עוד על קורס רכיבה טיפולית.

 

קורס רכיבה טיפולית למי זה מתאים ומה לומדים במהלך הקורס?

קורס רכיבה טיפולית מתאים לאנשים שרוצים לעסוק במקצוע הזה ויש להם את היכולת והרצון לטפל באנשים. למי שיש רקע ברכיבה, חינוך, הוראה או טיפול בתחומים אחרים יש מן הסתם יתרון. בעיקרון יש כמה מסלולים ללימוד קורס רכיבה טיפולית וזה קצת משתנה בין בית ספר לבית ספר אבל לרוב המסלול הראשון כולל קורס משולב בו יש חלק טיפולי וחלק לימודי. המסלול השני מתאים למי שיש לו הסמכה של מדריך רכיבה שמעוניינים לשדרג את התעודה שלהם ולהפוך גם למדריכי רכיבה טיפולית.

מה כולל החלק המעשי בקורס רכיבה טיפולית?

החלק המעשי כולל בין השאר הכרה של האוכלוסיות המטופלות בדרך כלל דרך שיטת הטיפול. הקורס מלמד נושאיםהחלק המעשי של רכיבה טיפולית כולל הכרה של האוכלוסיות המטופלות בדרך כלל דרך שיטת הטיפול. הקורס מלמד נושאים כמו אנטומיה, פיזיולוגיה, פסיכולוגיה, אורתופדיה ונוירולוגיה כמו אנטומיה, פיזיולוגיה, פסיכולוגיה, אורתופדיה ונוירולוגיה. במהלך הקורסים ילמדו הסטודנטים על דברים הקשורים להתפתחות הילד ומצבים בהם נוצרות לקויות התפתחויות, בעיות קשב וריכוז, בעיות תקשורת, בעיות התנהגות ועוד. הסטודנטים ילמדו כיצד לעצב סביבה טיפולית ואיך להתמודד עם מצבים משתנים תוך כדי הטיפול.

מה כולל החלק המעשי בקורס רכיבה טיפולית?

החלק המעשי הוא בעצם הסטז‘ אותו כל מדריך רכיבה מחוייב לעבור. הסטז‘ מתקיים באזורים שונים בארץ, בחוות טיפוליות. הוא נמשך לרוב בין 100-140 שעות הנפרסות על פני כמה חודשים כדי שהסטודנטים יוכלו להתרשם ולהיחשף לכמה שיותר מקרים וכך גם להתנסות בתהליכים טיפוליים היוצרים חיבורים בין מה שנלמד בכתה, לבין הפרקטיקה בשטח. במהלך הסטז‘ יועברו שיעורים בתחומים של טכניקות רכיבה טיפוליות, הדרכה תוך תשומת לב למושג חשוב אותו לומדים במהלך הקורס כולו – המשולש הטיפולי – סוס, מדריך רוכב. ככל שההבנה לגבי המשולש הזה ואיך הוא אמור להסתנכרן עמוקה יותר, כך ההשפעה על התהליך הטיפולי של המטפל על המטופל חזקה יותר. במהלך הקורס ילמדו הסטודנטים טכניקות של עלייה וירידה מהסוס עבור ילדים, בני נוער ומבוגרים עם קשיים פיזיים. הסטודנטים ילמדו לגבי העמדה הנכונה של המדריך במגרש, איך עושים שימוש בשטח למימוש הצרכים הטיפוליים של המטופל ואיך עושים שימוש בציוד טיפולי בתחום הרכיבה. בסיום הקורס, ילמדו הסטודנטים איך ליישם את כל מה שהם למדו במהלך הקורס על אוכלוסיות שונות כמו אנשים עם אוטיזם, לקויות למידה, נכויות מסוגים שונים, הפרעות נפשיות ועוד. כל סטודנט מקבל לצדו חונך שמלווה אותו לאורך כל התהליך.

כמה עולה קורס רכיבה טיפולית?

העלות של הקורס משתנה ותלויה בסוג הקורס, במסלול ובבית הספר. המחירים נעים בין 18,000-30,000 שח. את הקורס לרוב ניתן לשלם עם דמי פקדון צבאי או את החלק היחסי של הקורס הלימודי.

מה צריך בשביל להתקבל לקורס?

רוב בתי הספר דורשים מבדק רכיבה, גיל 21 וריאיון.

כמה שעות נמשך הקורס?

הקורס עצמו נפרס על פני בין 800-900 שעות ויש את הסטז‘ שכאמור עומד על 100-130 שעות בקורס רכיבה טיפולית.

איך בוחרים קורס רכיבה טיפולית?

מכיון ואין הרבה מסלולים והמגוון בארץ לא מאוד גדול, חשוב להשוות בין בתי הספר ולהבין איזה מסלול הוא המתאים לכם ביותר. הדבר הראשון שאתם צריכים לקחת בחשבון הוא האם יש לכם או האם אין לכם רקע בתחום. במידה ואין לכם רקע, תצטרכו לעשות קורס ארוך יותר, אך אם אתם כבר מדריכים, תוכלו ללמוד רק את החלק הטיפולי ולקצר לעצמכם את הקורס. דבר נוסף שאתם צריכים לבדוק הוא איפה הקורס מועבר. כלומר, אם אתם עובדים בעבודה מסוימת ורוצים לראות האם נוח לכם להגיע ולשלב את הלימודים ביחד עם אותה עבודה, כדאי לבדוק את מיקום הקורס, גם החלק העיוני וגם החלק המעשי ולהבין איך מגיעים לכל מקום. בדקו מחירים, את הרמה של הקורס, מי מעביר אותו, אילו אפשרויות תעסוקה יפתחו בפניכם אחר כך ועוד.

רוצים לקבל מידע נוסף בנושא של קורס רכיבה טיפולית? לא בטוחים איזה קורס מתאים ולהיכן להירשם? דרך האתר Limudim index תוכלו לקבל מענה על כל השאלות ולהבין איזה מסלול הוא המתאים לכם ביותר. קורס רכיבה טיפולית הוא ללא ספק קורס מעשיר, המעניק שפע של אפשרויות תעסוקה ברחבי הארץ. השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם עם מענה על כל השאלות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים