קורס רכש ולוגיסטיקה

תוכן עניינים

את המונח "לוגיסטיקה" אנחנו לרוב נכיר בצבא בפעם הראשונה. קורס רכש ולוגיסטיקה הוא קורס שיוצאיו מתקבלים לעבודות בקלות מכיוון שיש היצע מאוד רחב למקצוע הזה. כאשר אנחנו מדברים על לוגיסטיקה בצבא אנחנו ניגע בעיקר במלאי של תחמושת, ביגוד, ציוד ועוד. עם זאת, יש עוד רבדים רבים בכל הנוגע ללוגיסטיקה. קורס רכש ולוגיסטיקה מקנה לנו את המידע הניהולי הנדרש. כל ארגון היום מחזיק מאחוריו מנהל רכש ולוגיסטיקה. אז מה בעצם אנחנו לומדים באמצעות קורס רכש ולוגיסטיקה?

מה לומדים?

לוגיסטיקה היא מילה ביוונית אשר בעברית צחה הפרישו הוא הגיון או יחס. בקורס זה אנחנו נלמד את כלקורס רכש ולוגיסטיקה הבירוקרטיה אשר נמצאת תחת התחום של רכש ולוגיסטיקה. מדובר על צורך שיש לכל ארגון באשר הוא, החל מאספקת חומרי גלם ועד להובלה ואחסנה. המטרה שלנו היא להכשיר אתכם שתוכלו לעבוד בחברות שונות בארץ ובעולם. כחלק מהתכנים אותם נלמד בקורס ניגע בניהול מחסן, ניהול רכש ולוגיסטיקה, ניהול מערכות אחזקה, ניהול אספקה ומלאי, ניהול לוגיסטי ממוחשב, ניהול תפעולי ועוד… במילים פשוטות, התפקיד שלכם הוא תפקיד ניהולי. אתם חלק ניכר מהרווחיות והתפקוד השוטף של העסק. במקרה בו לא הזמנתם מספיק סחורה או שלא ביצעתם את ההובלה והאחסנה בדרך הראויה ובזמן הנכון, העסק יכול לנחול הפסד כספי עצום. יש אחריות גדולה על הכתפיים שלכם, וכך גם השכר אותו תקבלו ברגע שתפעלו כמו שצריך.

המטרה שלכם היא לייעל את כל התפקוד של העסק, לדעת את סדרי העבודה. לכן, נושאי הלימוד נוגעים בכל ממה מורכב קורס רכש ולוגיסטיקההנושאים שיהיו לכם בזמן העבודה: מונחי היסוד בעולם הרכש, ניהול הזמנות רכש, היבטי מימון ברכש, ניהול מו"מ בהיבט המסחרי, רכב גלובלי, מושגים בתחום המלאי, ניהול ספקים, מערכות מידע ושיטות דיווח, אתיקה, ספירת מלאי ורכוש קבוע, היבטים משפטיים בתחום הרכש. זכרו, כאשר אתם נמצאים במקום עבודה ואתם נמצאים באחריות על האספקה, אתם חייבים להיות מספיק מסודרים ולדעת לחשוב כמה צעדים קדימה לגבי התנהלות הלוגיסטיקה של העסק. יש עסקים שהם יותר עונתיים ולכן, לפעמים להזמין פחות יהיה נכון. מצד שני, יש אירועים שונים, חגים שונים אשר בגללם אתם צריכים לדעת איך להתנהל מבחינת לוגיסטיקה. כמו כן, יש ללמוד להכיר את המוצרים שאתם מזמינים, האם הם מוצרים עם תוקף מסוים, מה הביקוש אליהם וכן הלאה. קורס רכש ולוגיסטיקה מקנה לך את כל המידע הנדרש, אבל כל עסק הוא דבר אחר ויש להתאים את עצמכם אליו. קורס רכש ולוגיסטיקה נוגע גם לנושאים של ייבוא וייצוא כאשר מדובר על שוק גלובלי. עליכם ללמוד גם לתפעל את מערך ההובלה והאחסון. מדובר על מקצוע שאין לו סוף, במיוחד בחברות הגדולות.

פרטים טכניים

אז מה בעצם קורה כאשר אנחנו נכנסים אל קורס רכש ולוגיסטיקה? מבחינת משך הקורס, משך הקורס משתנהמגוון פרטים טכניים אודות קורס רכש ולוגיסטיקה בהתאם לסוגי הקורסים והמסלולים השונים המוצעים לכם דרך מוסד הלימודים. ישנם קורסים שהם קורסים בסיסיים, יש קורסים יותר מקיפים. חלק מהקורסים מתאימים למי שאין לו ניסיון כלל בתחום, ואילו חלק מהקורסים מתאימים לאנשים בעלי ניסיון בתחום, אנשים שאפילו כבר עובדים במקצוע הזה. חלק משעות הלימוד נחשבות לשעות לימוד אקדמיות. מדובר על בין 100 ועד 160 שעות לימוד אקדמיות בדרך כלל. המפגשים יכולים להיות בערב או בבוקר, בהתאם לביקוש שיש מצד הסטודנטים ועוד תנאים בירוקרטיים של מוסד הלימודים. המפגשים בדרך כלל יהיו אחת לשבוע, יש מסלולים שהם יותר אינטנסיביים במוסדות הלימוד השונים. היתרון הגדול הוא שיש לאותם סטודנטים גם זמן להתנהל בחיי היום יום, אין להם עומס מבחינת לימודים. כמו כן, יש אפשרות ללימודים מקוונים בחלק ממוסדות הלימודים.

עלות של קורס רכש ולוגיסטיקה ינוע בין 5,500 ש"ח ועד 6,500 ש"ח. עם זאת, אנחנו ממליצים לכם לבחור בקפידה את מוסד הלימודים בו תבחרו. למוסד הלימודים אותו אתם בוחרים יש חשיבות לגבי אפשרויות התעסוקה שלכם בהמשך. יש מוסדות לימודים אשר נחשבות ליוקרתיות יותר מבחינת התכנים אותם הם מעניקים לתלמידים. לכן, מקומות התעסוקה ירצו לבחור דווקא בבוגרים של אותם מוסדות לימודים. אין זה אומר שאתם צריכים לבחור במסלול היקר ביותר. עליכם לקחת בחשבון גם איזה מוסד לימודים יכול להוציא ממכם את המיטב.

כאשר אתם יוצאים החוצה וללא ניסיון קחו בחשבון שהמשכורת ההתחלתית שלכם תהיה סביב ה-8,000 ש"ח ברוב המקרים וגם לא תעבדו בתפקיד ניהולי עדיין. ברגע בו צברתם מספיק ידע וניסיון ויש לכם את היכולת לנהל מחסן של חברה גדולה, כאן השכר החודשי שלכם יעלה משמעותית. היתרון של קורס רכש ולוגיסטיקה הוא שגם הקורס מקנה לכם ידע כללי בניהול וניסיון שיכול מאוד לתרום להתפתחות שלכם בכל מקצוע אחר. חלק ממוסדות הלימודים ידאגו להעניק לכם מקומות עבודה בהם תוכלו לעסוק תחת התניה של ראיון. כמובן שעבור מוסדות הלימודים יש תנאי קבלה שונים, חלק דורשים בגרות, חלק 12 שנות לימודים ואילו חלק מתנים את הכניסה רק בראיון אישי.

קורס רכש הוא קורס המתאים למי שמתעניין בתחום הלוגיסטיקה ורוצה לקדם את עצמו בתחום זה. בדרך כלל, מדובר בשני קורסיםקורס רכש הוא קורס אשר מתאים לכל מי שמתעניין בתחום הלוגיסטיקה ורוצה לקדם את עצמו בתחום זה הנלמדים ביחד- קורס רכש ולוגיסטיקה, אך יש מוסדות אקדמאיים שמפרידים בין שני הקורסים הללו. כמעט בכל ארגון, מפעל או עסק גדול יש צורך באיש האחראי על מחלקת הרכש. התפקיד כולל בתוכו יצירת קשרים עם ספקים וניהול משאי ומתן עימם, הוצאה של מכרזים, קבלה של הצעות מחיר מפני אותם ספקים, יצירת הסכם עבודה משותף והגעה להחלטות לגבי אותם ספקים. יש להבחין בין  איש הרכש לקניין שתפקידו לבצע את הרכישות בפועל מול הספקים.

אז מה זה קורס רכש?

למעשה, מדובר בקורס שהוא ניהולי ובו הסטודנטים לומדים כלים ומיומנויות הקשורים לתהליכי רכישה אותם יהיה עליהם לבצע בפועל.לפני שאתם בוחרים קורס רכש כזה או אחר, שווה לבדוק אילו נושאים מועברים בקורס, כדי שתבינו האם הוא באמת מתאים לכם ומעניק לכם ערך מוסף. הסטודנטים לומדים איך ליצור סוגים שונים של קשרים עסקיים עם כל מיני סוגים של ספקים בהתאם לתחום שבו העסק עוסק. הסטודנטים נחשפים לידע הקשור לניהול תהליכי אספקה של סחורה, אחסון חומרי גלם ומוצרים שונים ומבינים כיצד עליהם לנהל מחסן בצורה ממוחשבת על בסיס תוכנות מחשב ייעודיות. כחלק בלתי נפרד מהקורס, הסטודנטים מבינים איך להניע מחלקות שלמות, איך לבצע בצורה נכונה ורווחית תמחורים, איך לנסח הצעות מחיר ללקוחות, לתת מענה לבקשות ואיך לנהל בצורה נכונה וכלכלית משאים ומתנים. יש מסלולים שעוסקים ברכש מקומי ויש כאלה המשלבים גם רכש בינלאומי לצד מאפיינים משפטיים של תחום זה. במהלך הקורס הסטודנטים נחשפים לנושאים כמו בניית תכניות עבודה, מדיניות הרכש, ניהול והתעסקות עם מלאים ולוגיסטיקה, סביבה עסקית, ארגון מחלקת רכש, ניהול קשרים עם לקוחות ועם ספקים, הערכות ביצוע רכש לפי מדדים ונתונים, קבלת החלטות, ניהול זמן, ביצוע הערכות והצעות מחיר ועוד.

איך אבחר את קורס הרכש המתאים לי?

יש בארץ סוגים שונים של קורסים בכל מיני אקדמיות, בתי ספר ואוניברסיטאות. כדי שתוכלו לבחור את הקורס שהכי מתאים לכם ולצרכים שלכם, עליכם לקחת בחשבון כמה דברים.

  1. נוחות- מכיון ולרוב לא מדובר בתואר אלא בקורס בהיקף של כמה שעות או כמה מפגשים, אתם אמורים לשלב את הקורס עםיש בארץ סוגים שונים של קורסים בכל מיני אקדמיות, בתי ספר ואוניברסיטאות המציעות קורס רכש החיים שלכם עכשיו, בין אם זה חיי משפחה, בין אם זה העבודה בה אתם עובדים וכדומה. לכן, בחרו קורס שיהיה לכם גם נוח להגיע אליו בהיבט הגיאוגרפי. כלומר, אם אתם גרים בתל אביב, סביר להניח שלא תעשות את הקורס בצפון או בדרום ולהיפך.
  2. נושאים – לפני שאתם בוחרים קורס רכש כזה או אחר, שווה לבדוק אילו נושאים מועברים בקורס, כדי שתבינו האם הוא באמת מתאים לכם ומעניק לכם ערך מוסף.
  3. דלתות – תשאלו את עצמכם אילו דלתות הקורס הזה פותח בפניכם, מה זה נותן לכם בפועל, האם תוכלו להנות משיפור מעמדכם בעבודה הקיימת שלכם, האם ישפרו לכם את תנאי השכר אם תצאו לקורס, איזה ידע שתרכשו בקורס יסייע לכם בתפקיד שלכם. את כל הדברים האלה אתם חייבים לבדוק מראש.
  4. מי מעביר את הקורס? – עוד דבר שכדאי לבדוק אותו לפני שנרשמים לקורס, הוא מי מעביר את הקורס, מה הידע שלו בתחום הרכש, מה הערך המוסף שאותו אדם יתן לכם.
  5. עלויות- בדקו כמה הקורס עולה ואיך ניתן לשלם עליו.
  6. תעודה- תשאלו עם איזו תעודה אתם יוצאים לאחר הקורס.
  7. מטלות – אילו מטלות ידרשו מכם לבצע לפני, במהלך ואחרי הקורס.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על קורס רכש? לא בטוחים באיזה מסלול לבחור ומה בדיוק הקורס יתן לכם מבחינה מקצועית? דרך האתר לימודים אינדקס תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי לכם כולל יעוץ ומענה על שאלות. אנו עושים את מירב המאמצעים במטרה לסייע לקהל הסטודנטים שלנו ולהנגיש את המידע בצורה הכי מקצועית שיש. השאירו את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם כמה שיותר מהר.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים