קורס מדריך ירי

תוכן עניינים

קורס מדריך ירי הינו אחד הקורסים הפופולריים והחשובים ביותר שיש לנו היום. מדריכי ירי מעניקים את ההדרכה הראשונית למי שרשאי להוציא רישיון לאקדח או עבור מטווחים מאולתרים תחת פיקוח. חשוב להדגיש, יש עוד המון מקצועות בהם מדריכי ירי יכולים לעבוד, מדובר על עבודה מאוד מאתגרת. אך כמה שהיא עבודה מאתגרת ככה היא גם מספקת. היום יש תחומים בהם תוכלו לעסוק לאחר שעברו הכשרה של קורס מדריך ירי, החל מאבטחה אזרחית, אבטחת מתקנים ועד פיקוח ירי. התוכן אותו נלמד בקורס משתנה בהתאם לאגף רישוי ופיקוח כלי ירייה במשרד הביטחון. בתקופה האחרונה נכנסו מתווים חדשים אשר יאפשרו לכל בוגרי קורס מדריך ירי לעמוד בפני כל אתגר המשתנה בהתאם לתקופה.

קורס מדריך ירי – פופולרי בארץ

אם נצעד בירושלים נוכל לראות שיש לא מעט אנשים אשר נושאים עימם אקדח, בין אם מדובר על אזרחים או נשיאהכמה זמן נמשך קורס מדריך ירי ומה דרישותיו של אקדח עקב עבודת אבטחה. במציאות של היום הביקוש עבור רישיון ירי רק גובר משנה לשנה. בשונה מארה"ב, כאן בארץ יש בירוקרטיה הרבה יותר מסובכת על מנת שתוכלו באמת לאחוז בנשק. כחלק מהבירוקרטיה עליכם לעבור הכשרה של מדריכי ירי, וכאן אתם נכנסים לתמונה. רק מדריך אשר הוכשר תחת קורס מדריך ירי יוכל ללמד ולגרום למי שהתקבל לקורס לקבל את הרישיון. הביקוש לרישיון ירי עלה עם עליית הפיגועים הלאומניים. מלבד לפיגועים על רקע לאומני, יש גם לא מעט מקומות בארץ אשר האזרחים אשר גרים בם ירגישו הרבה יותר בטוחים עם רישיון לנשק. לדוגמא, אזרחים אשר גרים בגבולות הארץ, במקומות בהם יש פריצות רבות ובמקומות שנחשבים למקומות מסוכנים יכולים להחזיק באקדח לאחר קבלת הרישיון לצורכי הגנה בלבד.

 

קצת על הקורס

משך הזמן של קורס מדריך ירי יהיה כ-182 שעות סך הכל. תוכנית הלימודים אינה רק מעשית אלא גם עיונית.מה הן דרישות הקבלה לקורס מדריך ירי התכנים של הקורס נוגעים לחוק כלי הירייה ותקנות משרד הביטחון, עקרונות הדרכה, נוהל המשרד לביטחון הפנים לרישוי כלי ירי וחידוש רישיונות, חוק העונשין, סוגי מטווחים וירי בכלי נשק שונים. את תעודת ההסמכה שלכם תקבלו רק לאחר שעברתם את ההכשרה המלאה תחת התנאים של משרד הביטחון. לאחר מכן תקבלו תעודת רישיון מדריך ירי מטעם האגף לרישוי ופיקוח כלי ירייה של משרד לביטחון פנים ורישיון לנשק אישי. כמו כן, עליכם במהלך הקורס גם לעבור קורס של עזרה ראשונה.

אך יש תנאי קבלה מאוד ספציפיים לקבלה לקרוס. עליכם להיות בוגרי קורס מפקחי מטווח עם ותק. כמו כן, עליכם להיות בוגרי קורס מדריכי ירי בכוחות הביטחון המוכרים על מנהל האגף לרישוי כלי ירייה. תמיד יש מקרים חריגים בהם אדם שלא עונה לתנאים זכאי להיכנס אל קורס מדריך ירי, יש לבדוק זאת מול הנהלת הקורס. המסמכים אותם אתם נדרשים להביא אתכם הם צילום תעודת זהות כולל ספח כתובת מגורים, צילום תעודת מילואים או פטור משירות צבאי, הצהרה חתונה, הצהרת בריאות, תעודות המעידות על הכישורים הרלוונטים. הקורס עצמו הוא 136 שעות אשר ובנוסף, 44 שעות קורס של עזרה ראשונה.

מה התפקיד של מדריך ירי?

מה תפקידו של מדריך ירי במהלך קורס מדריך ירי התלמידים יקבלו את כל הידע התיאורטי לגבי נשק, עזרה ראשונה, הדרכה ותנאי שימוש. בנוסף, יש את החלקים המעשיים של הקורס בהם נלמד איך לעבוד עם כל כלי נשק המיועד לרישיון. המטרה היא להכשיר אתכם להתנהלות מקצועית עם כל כלי נשק. סביר להניח שאתם כבר השתמשתם בנשק בחיים שלכם בדרך כזו או אחרת, כאן מדובר על עולם אחר לגמרי. המטרה היא ללמוד הכל מאפס, ולא רק ללמוד איך להשתמש בנשק אלא גם איך להדריך על שימוש בנשק באופן בטוח. מדובר על מקצוע שדורש המון אחריות וערנות כדי למנוע אסונות כבדים במהלך ההדרכה. עליכם להכיר את כל נהלי הזהירות וכללי הביטחון. כמו כן, זה לא חלק מהתפקיד שלכם בעיקרון. אבל בעת ההדרכה ברגע שאתם רואים מישהו שלומד ולדעתכם הוא לא מתאים לקורס מטעמים כאלה ואחרים, עליכם לציין זאת בפני הגורמים הרלוונטים. הירי גם של קורס מדריך ירי וגם כאשר אתם כבר מוכשרים להדרכה מתבצע במטווחים אזרחיים. לימודים אלו מתאימים לכל מי שרוצה להכשיר את עצמו ואחרים על שימוש נכון בנשק. תוכלו להדריך במקום מסודר, תוכלו להיות מדריכים על סט קולנוע, מדריך מפקחי מטווחים, מדריך השייך לכוחות הביטחון וכן הלאה.

חשוב לציין, על מנת שתוכלו להתקבל לקורס הזה עליכם לעמוד בתנאים הבאים: עליכם להיות מעל גיל 21, 12 שנות לימוד, תושבי הארץ או לפחות בעלי שהות בארץ של שלוש שנים רצופות. כמו כן, עליכם לעבור בדיקות תקינות מטעם משרד הפנים והמשטרה, ראיון אישי, עבר פלילי נקי, חלק מהמקומות ידרשו שירות צבאי מלא או סיבה מוצדקת לפטור, מצב בריאותי תקין ועוד. השכר אותו תקבלו בחוץ הינו שכר גבוה אשר משתנה בהתאם למקום בו אתם עובדים.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים