טיפים לחסכון בדרך אל התואר

תוכן עניינים

בדרך אל התואר, כדאי להגיש בקשות למלגות לימודים שמעניקים גורמים שונים, אקדמאיים ולא אקדמאים. אולם מרבית הסטודנטים עדיין יזדקקו לכסף ויצטרכו לממן אין ספור הוצאות לפני קבלת הדיפלומה הנחשקת. הטיפים הבאים יעזרו לכם לחסוך לא מעט כסף, לפני שתוכלו לקדם את הקריירה בשלב הבא בחיים. 

כך תשיגו מחשבים מעולים, בפחות כסף 

מחשב מהווה הוצאה בלתי מבוטלת בדרך לתואר, ויתכן שנדמה במבט ראשון שקשה לחסוך בהוצאה כזאת. למעשה, אפשר להשיג מחשבים טובים מאוד בפחות כסף בכמה דרכים. אפשרות אחת היא לפנות לחברות שמספקות שירות של השכרת מחשבים (בעיקר לעסקים). תוכלו לרכוש מחשב באותה השיטה שבה קונים רכב יד שניה מחברת ליסינג. אפשרות אחרת היא לפנות לחברה שמוכרת מחשבים מחודשים, במחירים מיוחדים. 

התארגנו בקבוצות נסיעה משותפות 

במידה ואתם מגיעים לאוניברסיטה או למכללה ברכב שלכם או אפילו בתחבורה ציבורית, בדיוק כאן תוכלו להשיג עוד חיסכון. התארגנו בקבוצות לנסיעה משותפת. בעל הרכב אוסף את חבריו בדרך ללימודים. כל מי שמשתתף בנסיעה גם משתתף בהוצאות הדלק והתחזוקה. זו נחשבת לדרך חסכונית וגם ירוקה, שמיטיבה עם הסביבה. אגב, רכב שמסיע קבוצה של כמה נוסעים מורשה לנסוע כחוק בנתיבי התחבורה הציבורית. 

פחות מותגים, יותר חיסכון 

סטודנטים חובבי מותגים מוצאים את עצמם משלמים הרבה כסף , בשביל התגית שעל מוצרי האופנה, תיק הסטודנט, אקססוריז, מוצרי טיפוח וכן הלאה. בתקופת הלימודים, כאשר התקציב מוגבל, עשו לעצמכם הרגל וקנו פחות מותגים. בהמשך הדרך, כאשר המשכורת שלכם תשתפר בהרבה, תוכלו לפנק את עצמכם עם יותר מותגים, אם תרצו בכך. 

הוצאות קטנות שהופכות לגדולות 

מקובל להניח שההוצאות שיוצרות בור בחשבון הבנק או חור בכיס, הן ההוצאות הגדולות. למשל רכישה של רכב חדש, קניית רהיט יוקרתי וכדומה. למעשה, הרבה הוצאות קטנות שנוטים להתעלם מהן מתאספות מהר מאוד להוצאה גדולה ודי מיותרת. לדוגמא, אם אתם פותחים כל יום את הבוקר עם כוס קפה ומאפה בקפיטריה, זה אולי נראה כמו כסף קטן. אבל אם תכפילו את ההוצאה הזאת כפול שלוש או ארבע פעמים בשבוע, זה כבר מצטבר. ויש עוד המון דוגמאות להוצאות קטנות שאפשר לחסוך בהן. לדוגמא, במקום לאכול בחוץ כל יום, אפשר להתפנק פעם בשבוע. ביתר הימים אפשר להביא כריכים מהבית. אוכל ביתי לרוב גם הרבה יותר בריא. 

הגדירו תקציב לבילויים 

נכון, סטודנטים נהנים לצאת לבלות, וזה חלק חשוב מהתקופה הזאת בחיים. יחד עם זאת, יש לא מעט דרכים לבלות, ועדיין להוציא פחות. בדקו כמה באמת אתם מוציאים בכל חודש, עבור בילויים מכל הסוגים. אם תיווכחו לדעת שמדובר בסכום משמעותי מאוד, הגדירו תקציב שנראה לכם נכון. ברגע שקובעים תקציב שכזה, מוצאים את הדרך לעמוד בכך. תופתעו לגלות שהחיסכון מצטבר ונעשה משמעותי ביותר. 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים