אוניברסיטה או מכללה – כל השיקולים שיכולים להשפיע על ההחלטה

תוכן עניינים

לא מעט סטודנטים לעתיד מוצאים את עצמם מתלבטים אם להירשם ללימודים באוניברסיטה או להעדיף דווקא מכלליה. הבחירה בין לימודים באוניברסיטה או מכללה תלויה במספר גורמים, כולל מטרות אקדמיות, סגנון למידה מועדף והעדפות אישיות שונות ומגוונות.
אם גם אתם נמצאים לקראת קבל החלטה שכזאת להלן מספר שיקולים אשר יכולים לסייע לכם בקבלת החלטה:

 

מטרות אקדמיות ושאיפות לקריירה

נהוג לחשוב כי אוניברסיטאות מציעות מגוון רחב יותר של תוכניות אקדמיות ואפשרויות לתואר, כולל תוכניות לתואר ראשון, לתואר שני ודוקטורט.
יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שדבר זה היה רלוונטי יותר בעבר, וכיום, גם מכללות רבות מציעות מגוון רחב של אפשרויות לתארים ואף אופציות לתארים מתקדמים.
בכל מקרה, בכדי לקבל החלטה נבונה, חשוב תחילה להגדיר את המטרות האקדמיות והשאיפות ולהבין את האפשרויות המוצעות לכם הן באוניברסיטה והן במכללה בה אתם מתעניינים – ולראות מי ממוסדות הלימוד מציע לכם אפשרויות אשר נראות לכם כיותר מתאימות ורלוונטיות.

 

גודל וסביבת הקמפוס

לרוב הנתונים הם כאלו: לאוניברסיטאות יש קמפוסים גדולים יותר, המציעים מגוון רחב יותר של הזדמנויות אקדמיות וחוץ לימודיות. לעתים קרובות יש להם ספריות נרחבות, מתקני מחקר, מתחמי ספורט וארגוני סטודנטים שונים. מכללות, בדרך כלל קטנות יותר בגודלן, עשויות להציע קהילה מלוכדת ומגובשת יותר ושיעורי כיתות קטנים ואישיים יותר, מה שמאפשר יחס אישי יותר מהמרצים.
כמובן, חשוב שכל סטודנט יבין עם עצמו למה הוא יותר מתחבר – זאת אחרי סקירה של כל היתרונות של כל אחת מהאפשרויות המוצעות.

 

התואר אותו אתם מעוניינים ללמוד

רוב התארים מוצעים גם באוניברסיטאות וגם במכללות – כמובן, שלא כל מכללה מציעה את כל סוגי התארים, אבל אם תחליטו שאתם רוצים ללמוד במכללה תוכלו למצוא מכללה אשר מציעה את התואר המבוקש.
יחד עם זאת, אם אתם מתעניינים בלימודי תואר מיוחד כמו פכמ לדוגמא, בשלב הראשון, ההמלצה תהיה למפות את כל מוסדות הלימוד המציעים את התואר המדובר – הן אוניברסיטאות והן מכללות. בשלב הבא, תוכלו כמובן לחקור כל מוסד לימוד בנפרד ורק לאחר שיהיה לכם את כל המידע הרלוונטי תוכלו לקבל החלטה.

 

גישת ההוראה והלמידה

במקרים רבים אוניברסיטאות נותנות עדיפות למחקר ולמלגה אקדמית, כאשר הצוות האקדמאי שלהם עוסקים במחקר לצד אחריות ההוראה שלהם. זה יכול לספק הזדמנויות למעורבות בפרויקטי מחקר וגישה לרשת רחבה יותר של מומחים. מכללות לרוב מתמקדות יותר בהוראת מיומנויות מעשיות ויישומים מהעולם האמיתי, תוך שימת דגש על למידה מעשית וקשרים בתעשייה – ולכן, אם המטרה שלכם היא לקבל כלים ישימים לקריירה ההמלצה היא לשקול לתת העדפה למכללה. לעומת זאת, אם השאיפה שלכם היא להמשיך לאקדמיה כדאי לשקול את האופציה של המכללה.

 

גמישות ותחומי התמחות

ישנם מקרים בהם אוניברסיטאות מציעות יציעו מגוון רחב יותר של דיסציפלינות ומגמות אקדמיות, ומספקות יותר אפשרויות להתמחות וללימודים בין תחומיים.
יחד עם זאת, מכיוון שמכללות מתפרסות על פחות תחומי לימוד, יש להם יותר משאבים להשקיע בכל אחד מהפקולטות.
בנוסף על כך למכללות, יש ברוב המקרים תוכניות ממוקדות ומתמחות יותר, המכוונות למסלולי קריירה או להשתלבות בתעשיות ספציפיות.

 

שיקולי עלויות

אז כאן יכולה לעלות השאלה אם אתם מתעניינים במכללות פרטיות או מכללות ציבוריות – כאשר, במכללות ציבוריות שכר הלימוד יהיה זהה לשכר הלימוד האוניברסיטאי – כך שהשיקול הזה פחות יהיה רלוונטי. בכל מקרה, חשוב לציין שיש תמיד את האפשרות להגיש בקשות לקבלת מלגות, אשר יכולות לסייע לכם לשלם את שכר הלימוד.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים