מקצועות מבוקשים בתחום הנדלן

תוכן עניינים

ישנם תפקידים רבים שיכולים לאפשר לכם להשתלב בענף הנדל"ן. חלק מהתפקידים מתאימים לאנשים שרוצים לעבוד כעצמאים אך אפשר להשתלב בהם גם כשכירים בחברות או עסקים קיימים. נציג כמה מהמקצועות המבוקשים בנדל"ן, בשל העניין ותנאי השכר. כמו כן נסביר איך אפשר ללמוד אותם והיכן. 

המקצוע – מתווך

על מנת לעסוק בתיווך נדל"ן יש צורך לעבור את הבחינות לקבלת רישיון מתווך. קודם לכן, צריך לבחור קורס תיווך נדלן שייתן לכם את כל הידע הנדרש. קורסים כאלה ניתנים על ידי חלק מהמוסדות להשכלה גבוהה בתור לימודי חוץ. קורסים מתקיימים גם במכללות ואף בחלק מהחברות הגדולות בנדל"ן ובתיווך. מי שיקבל לאחר הלימודים אישור לעבוד כמתווך יוכל להקים משרד עצמאי או להשתלב במשרד פעיל, כשכיר המרוויח שכר בסיס בתוספת בונוסים נאים. מתווך מצליח מגיע לרמות שכר גבוהות ביותר שכן העמלה נגזרת באחוזים מתוך ערך הנכס (ולא צריך להסביר כמה עולים כיום נכסים בישראל).

המקצוע – יועץ משכנתאות 

לצד תיווך, מקצוע מבוקש נוסף נקרא ייעוץ משכנתאות. קורס יועצי משכנתאות לא מחייב ידע קודם בתחום המימון או הכלכלה, אך הוא בהחלט מתאים אף לאקדמאים ולמעוניינים בהסבה מקצועית. הקורס איננו אקדמאי, אך חשוב לבחור מוסד לימודים אשר פועל בשיתוף ההתאחדות של יועצי המשכנתאות בישראל. אם תפקידו של המתווך לסייע בסגירת עסקאות נדל"ן, תפקידו של יועץ משכנתאות להשיג ללקוחותיו את המשכנתא הטובה ביותר לצורך רכישת נכס. הנכס יכול להיות דירה למגורים או בית, משרד, קרקע ועוד. יועצי משכנתאות יכולים להרוויח עד אלפי שקלים ויותר, עבור כל תיק משכנתאות שבנו עבור לקוחותיהם. 

המקצוע – הנדסאי בניין 

הכשרה ארוכה יותר נדרשת לקבלת הסמכה לתפקיד מקצועי של הנדסאי בניין. היתרון של הלימודים הארוכים יותר נובע מכך שהמעוניינים יוכלו להשלים בקלות תואר ראשון או תעודת מהנדס. עם זאת, קיים ביקוש עצום גם להנדסאים, הן לטובת תכנון מבנים והן בתפקידי ניהול (למשל ניהול פרויקטים בבנייה, מנהלי עבודה). הנדסאי בניין לומד לעומק היבטים של קונסטרוקציה, חוקים בתחום הבנייה, חישוב כמויות על פי פרויקט, פיקוח בניה ועוד. לימודים איכותיים נמצאים בפיקוח של משרד העבודה ומתקיימים במכללות ובחלק מהאוניברסיטאות. ההכשרה כוללת היבטים מעשיים רבים מעבר לצדדים עיוניים. 

המקצוע – קבלן רשום 

קבלנים רשומים יכולים לעסוק בפרויקטים מגוונים בנדל"ן, בתחומי תשתיות, בניה למגורים, בנייה עסקית, תשתיות חשמל, אינסטלציה ועוד. בניגוד לקבלן שאיננו רשום, קבלנים רשומים יכולים לבצע פרויקטים בהיקפים כספיים מאוד גדולים, שיכולים לנוע בין מיליונים לבין עשרות מיליונים של שקלים. למרות שקבלן רשום לא חייב להיות בעל רקע אקדמי, ישנם קורסים שיכולים להתאים לאנשים בעלי רקע קודם, אך שחסר להם ידע שאותו הם רוצים להשלים. רישום קבלנים נעשה מול רשם הקבלנים על סמך תעודות מקצועיות וניסיון מעשי בתחום. 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים