לימודי מכונאות רכב

תוכן עניינים

לימודי מכונאות רכב הינם לימודים מאוד פופולריים, היתרון הוא שגם תמיד יש לאן להתקדם עם לימודי מכונאות רכב. יש הכשרות מסיווגים שונים, 1, 2 ו-3. בתור התחלה כאשר אין לכם ניסיון במכונאות רכב או תעודה של סיווג אחד אתם תצטרכו להתחיל מהסיווג הראשון. לימודי מכונאות רכב לא מתאימים לכל אחד, רק למי שיש באמת זיקה ובעל כישורים טכניים. כדי לפתוח מוסמך או בכלל להתפתח בתחום הזה כפי שציינו, אתם צריכים להתחיל מאפס. כל עוד אתם רוצים כמובן לעשות את זה באופן חוקי. הסיווג הראשון הוא מה שאתם מחפשים להתחלה. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על לימודי מכונאות רכב.

לימוד מכונאות רכב סיווג 1

לימודי מכונאות רכב סיווג ראשון נקרא גם סוג 1 דרך המכללות ומוסדות הלימוד השונים. קורס מכונאות רכב אינולימודי מכונאות רכב סיווג ראשון נקרא גם סוג 1 דרך המכללות ומוסדות הלימוד השונים. דורש מכם תנאי קבלה מורכבים. כל מה שאתם צריכים הוא זיקה ללימודי מכונאות ובדרך כלל, חלק מהמכללות ידרשו 10 שנות לימוד וראיון קבלה. עם סיום הלימודים אתם תקבלו תעודת הסמכה ממשרד התמ"ת. תעודה זו תקפה לכל מקומות העבודה ואף תעזור לכם להתקבל לשלל עבודות בתחום. משך זמן לימודי מכונאות רכב סוג 1 יהיו בדרך כלל בין 150 עד 200 שעות לימוד. הלימודים הם מאוד דינמיים וניתן לבחור בין מסלולים שונים בהתאם ליכולת שלכם. קורס זה מהווה בסיס ותשתית למכונאות רכב. בקורס זה תלמדו היכרות עם מבנה הרכב והמנוע, יסודות חשמל, יסודות התרמודינמיקה, ציוד עבודה, בטיחות בעבודה ועוד.

לימודי מכונאות רכב סוג 2

לימודים אלו מהווים לימודים מתקדמים לסוג הראשון. בדרך כלל ניתן יהיה לשלב בין שני הקורסים וכך תקבלו תעודה אשר מכשירה אתכם לסוג 1 ו-2. לימודי מכונאות רכב סוג 2 כוללים מבנה ועיקרון פעולת המנוע, מערכות שונות במנוע, אבחון תקלות, מערכת הסעה והיגוי, מערכת בלמים ועוד. לאחר סיום הקורס תוכלו להתקבל למוסכים מורשים, חברות ליסינג, השכרת רכב ואף להמשיך לקורס לימודי מכונאות רכב סוג 3.

לימודי מכונאות רכב סוג 3

מדובר על הקורס הייחודי של המקצוע. הוא נועד להכשיר את מי שמחזיק בתעודות קודמות ולהכין אותם לעבודהלימודי מכונאות רכב סוג 1 יהיו בדרך כלל בין 150 עד 200 שעות לימוד עצמאית בתחום. מדובר על מסלול מאתגר שאם תסיימו אותו כמו שצריך מגוון רחב של עבודות יהיו פתוחות בפניכם. מוטב לציין, על מנת שתוכלו להגיע לסוג 3 עליכם לצבור ניסיון לאחר שעשיתם את הסוג הראשון והשני במכונאות רכב.

התכנים אותם תלמדו בסוג 3 משתנים בהתאם למוסד הלימודים. מדובר על צלילה עמוקה יותר למערכות הרכב ומערכות החשמל, מערכת העברת כוח, גלי הנעה, מתלה והיגוי, בטיחות ועוד. כמו כן, כחלק מסוג 3 תלמדו גם תכנים ניהוליים אשר יעזרו לכם לפתוח עסק משלכם בעתיד. מוטב לציין שכל אחד מסוגי הקורסים שציינו מקנה לכם תעודה אותה תקבלו רק אם תעברו את הבחינות המעשיות והעיוניות.

תוכלו לגשת לבחינה עבור כניסה לקורס זה רק אם יש לכם ותק של שנה אחת לאחר שקיבלתם תעודה של סוג 2. או אם יש לכם מכונאי רכב סוג 1 ויש לכם וותק של 4 שנים לפחות מקבלת הסיווג. יש מוסדות לימודים אשר יעניקו לכם את האפשרות להיכנס לקורס אם יש לכם וותק מקצועי של 6 שנים ללא תעודה אותו צברתם לאחר גיל 18.

איפה מומלץ ללמוד מכונאות רכב?

יש היום מגוון רחב של מכללות אשר דרכן תוכלו לקבל את ההכשרה המתאימה. כמו כן, יש יוצאי צבא שלא יודעיםלימודי מכונאות רכב מתאימים למי שיש זיקה למקצוע ויכולות טכניות. שיש לכם בכלל תעודה של סוג 1, לכן מומלץ לבדוק זאת לפני שאתם מגיעים. בדרך כלל, כל מי שעסק בתפקידו במסגרת הצבא ברכבים ובטנקים זכאי לקבל תעודת מכונאי רכב סוג 1. כמו כן, אם אתם עבדתם במקצועות החימוש לדוגמא בחשמל, אתם תהיו זכאי לתעודת חשמלאי רכב סוג 1.

חשוב מאוד שתבחרו בקפידה את מקום הלימודים אליו אתם פונים. שימו לב אילו מקומות מעניקים לכם תעודה אשר מוכרת על ידי משרד התמ"ת. בדרך כלל מקומות אלו גם יעניקו לכם סבסוד בעלות הקורס. כמו כן, שימו לב האם אתם עומדים בתנאי הקבלה של אותה מסגרת. בדרך כלל המחירים של לימודי מכונאות רכב ינועו בטווח ה-4,000 ש"ח ועד 9,000 ש"ח, תלוי בסוג הקורס אותו אתם מתכוונים לעשות. כאשר אתם יוצאים החוצה, חלק ממוסדות הלימודים יעניקו לכם הכוונה מקצועית לגבי בחירת מקומות העבודה ואפילו יכניסו אתכם לעבודות בחלק מהמקומות.

בתור התחלה, במיוחד כאשר יש לכם תעודה של סוג 1 בלבד, אתם תקבלו משכורות אשר ינועו בטווח של ה-6,000 ש"ח עד 8,000 ש"ח. ככל שתצברו יותר ניסיון וידע תוכלו להתקדם במקצוע. מי שיש לו תעודה של סוג 3 אפילו יהיה רשאי לפתוח מוסך משלו ולעבוד באופן עצמאי. בסופו של דבר, לימודי מכונאות רכב מתאימים למי שיש זיקה למקצוע ויכולות טכניות.

 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים