קורס מנהל עבודה

תוכן עניינים

קורס מנהל עבודהמנהל עבודה הוא מקצוע בענף הבניין. מקצוע זה הוא מקצוע יציב, רווחי ובטוח שמציע קריירה מספקת ופרנסה מצוינת. אם אתם מתעניינים במקצוע, המאמר הבא הוא בשבילכם. במאמר נסביר מהו קורס מנהל עבודה ומהו כולל. 

 

מהו מנהל עבודה?

לפני שנסביר על קורס מנהל עבודה כדאי שנסביר מעט על המקצוע. מנהל עבודה הוא בעצם המנהל הכללי של העבודות המבוצעות באתרי בנייה. מנהל העבודה הוא האחראי לכל מה שקורה באתר הבנייה. מנהל עבודה הוא הנציג מול הלקוח, היזם או הקבלן והוא דואג ללוגיסטיקה, לכוח אדם, לבטיחות ועוד. 

יש לקחת בחשבון כי התפקיד של מנהל עבודה מצריך אחריות רבה. עם זאת, מדובר במקצוע מספק עם ביקוש רב ותשלום רווחי ומשתלם במיוחד. 

על מנת להפוך למנהל עבודה יש לעמוד בתנאי ההסמכה מטעם משרד העבודה והרווחה. מה הם התנאים? על מנת להיות מנהל עבודה יש ללמוד לימודים רשמיים במסגרת המרכז ללימודי בניין. עליכם לעמוד בשורה של קריטריונים אותם הגדירו במשרד העבודה והרווחה. שימו לב שגם אם השלמתם קורס מנהל עבודה כנדרש אך אינכם עומדים בקריטריונים השונים, לא תוכלו לעבוד כמנהלי עבודה. שימו לב שבמידה ויש לכם רקע בענף הבנייה, לדוגמא במידה ואתם קבלנים תוכלו לבצע קורס במסגרת לימודי השלמה. 

מהו קורס מנהל עבודהמהו קורס מנהל עבודה?

קורס מנהל עבודה הוא קורס במהלכו תתמקצעו כמנהלי עבודה ותרכשו את הידע הנדרש לביצוע עבודה זו והוא נמשך בדרך כלל שנה. קורס מנהל עבודה מצריך ניסיון של שנתיים בעבודות בנייה על מנת לקבל את ההסמכה הנדרשת על ידי משרד העבודה והרווחה. 

לאחר סיום הקורס ייבחנו את העמידה שלכם בקריטריונים השונים המופיעים בנוהל הכשרת מנהלי עבודה. במידה ואתם עומדים בקריטריונים תקבלו הסמכה מטעם משרד העבודה והרווחה ולמעשה תוכלו להתחיל לעבוד כמנהלי עבודה. 

את הקורס תוכלו לקחת במספר מכללות שונות הארץ המציעות בין היתר לימודי הנדסת בניין, הנדסאי בניין ועוד. 

אחת השאלות הנפוצות בנוגע לקורס היא האם מדובר בלימודים אקדמיים והתשובה היא לא. קורס מנהל עבודה מקנה לכם בסוף הלימודים תעודה מקצועית. ההכשרה המקצועית אינה אקדמאית והמקצוע לא מצריך הכרה אקדמאית. עם זאת, הקורס מפוקח על ידי משרד הכלכלה. לכן, רק מוסדות השכלה מורשים, יכולים להעביר אותו.

 

מה כולל קורס מנהל עבודה?

בקורס  נלמד במודלים שונים ותוכלו לבחור בין מסגרת לימודים מלאה או לימודי ערב. הקורס נמשך כשנה והוא כולל 500 שעות לימוד אקדמאיות. בנסגרת הקורס לומדים מגוון נושאים שונים ביניהם- 

  • תורת הבנייה
  • יציבות מבנים
  • חומרי בניין וציוד בנייה
  • קריאה של מסמכים מקצועיים שונים ביניהם תוכניות בנייה, מפות טופוגרפיות, דו"חות מדידה ועוד. 
  • יסודות ועקרונות הבנייה
  • ארגון אתר בנייה וניהול הביצוע באתר הבנייה
  • בטיחות בענף הבנייה

ועוד רבים אחרים. בקורס תרחיבו את הידע הן מבחינה מקצועית והן מבחינה ניהולית. אתם תלמדו כיצד לנהל פרויקט, כיצד לנהל עובדים, לוחות זמנים, תקציבים ועוד. מלבד ההכשרה המקצועית שתקבלו בקורס , תדרשו לעבור תהליך של הסמכה ייעודית. 

שימו לב שניתן להגיע ללימודי קורס מנהל עבודה מכל תחום, במיוחד אם כבר יש לכם ניסיון בעולם הבנייה כקבלני בניין, מהנדסים וכדומה. 

תנאי קבלה קורס מנהל עבודהתנאי קבלה

כפי שציינו קודם, הקורס מפוקח על ידי משרד הכלכלה ומועבר רק על ידי מוסדות השכלה מורשים. מסיבה זו, גם תנאי הקבלה לקורס נקבעים על ידי משרד העבודה. תנאי הקבלה כוללים דרישות שונות ביניהן-

  • ניסיון של שנתיים בענף הבנייה.
  • השלמת לימודי עבודה בגובה (בטיחות של עבודה בגובה שיש לה חשיבות רבה באתרי הבנייה השונים). לימודים אלה הם בהיקף של כ-24 שעות. 
  • ניסיון עבודה של חמש שנים כפועל אצל קבלן שלד. 
  • 10 שנות לימוד מינימום. 

קיימים תנאי קבלה נוספים. יש לקחת בחשבון כי בנוסף לתנאי הקבלה הנדרשים, מועמדים ללימודי הקורס  צריכים לעבור ועדת קבלה של מוסד הלימוד עצמו ושל נציג פיקוח של משרד הכלכלה. 

שימו לב כי קיימים מוסדות לימוד שונים לקורס  המציעים מלגות שונות בהתאם לגיל, חברות בארגון הקבלנים ומגוון שוברים להכשרה המקצועית הניתנים מטעם לשכות התעסוקה. 

 

איפה כדאי?

כפי שציינו קודם, בקורס מנהל עבודה ניתן ללימוד רק במוסדות השכלה מורשים. קשה לענות באופן חד משמעי על השאלה איפה כדאי ללמוד קורס מנהל עבודה כיוון שלכל מוסד מורשה יש יתרונות אחרים. לפני שאתם מקבלים החלטה על מקום הלימודים בררו על הענף ועל מוסדות הלימוד השונים. בררו איזה מוסד נחשב למומלץ יותר ואיזה מוסד פחות. כמו כן, קחו בחשבון גם גורמים כמו מקום מגורים שיכולים להשפיע על ההחלטה. אם אתם גרים בצפון הארץ אין סיבה שתגיעו ללמוד בדרום. לכן, בראש ובראשונה חפשו את מוסד הלימודים הקרוב אליכם ביותר. כמו כן, תוכלו לבחור במוסד בלימודים שמתאים לכם מבחינת תוכנית לימודים, תנאי קבלה, שעות לימודים, משך תקופת הלימודים, מי המרצים במוסד, האם עוזרים בקבלת עבודה בתחום ועוד.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים