סקירת לימודי ייעוץ זוגי

תוכן עניינים

כשקורס לימודי ייעוץ זוגי מוצע במכללה או במרכז למידה, תוכנית הלימודים עוסקת לרוב בהתפתחות האדם ולימודי משפחה. בתוכנית מסוג זה, הסטודנטים לומדים על נבכי ההתנהגות האנושית, היחסים בין בני זוג ושיטות לשיפור חייהם.

התלמידים לומדים את האופן  בו ניתן לסייע לבני זוג להתמודד עם מתחים, בעיות זוגיות, בעיות מיניות, אובדן או התנהגויות ממכרות. הם יכולים גם להמשיך להתמחות בתחומים כמו מדעי מניעה והתערבות, מדיניות משפחה, ותכנון וניהול משאבים משפחתיים. אפשרויות למידה מרחוק זמינות לחלק מתכני לימודי ייעוץ זוגי.

לימודי ייעוץ זוגי והתפתחות האדם

תכנית לימודי ייעוץ זוגי מתמקדת בפיתוח אנושי, וברוב המקרים, הלימודים מוצעים במכללה ומציגים לסטודנטים היכרות עם מסלול קריירה זה בשירותים חברתיים לפני שהם עוברים לתוכנית לימודים בת ארבע שנים.

מגמת התפתחות אנושית ולימודי מיומנויות משפחתיות מאמנים את התלמידים להבין תרחישים שונים בחיים ולהביןתכנית לימודי ייעוץ זוגי מתמקדת בפיתוח אנושי, וברוב המקרים, הלימודים מוצעים במכללה ומציגים לסטודנטים היכרות עם מסלול קריירה זה שיטות להפוך את חייהם של אנשים למהנים יותר באמצעות ייעוץ ואינטראקציה חברתית. באמצעות הכשרה בכיתה, תלמידי לימודי ייעוץ זוגי לומדים על סביבות חברתיות, דינמיקה משפחתית, התפתחות בזוגיות ויחסים בין אישיים.

תכני לימודי ייעוץ זוגי

תוכניות לימודי ייעוץ זוגי מקבלות מועמדים שיש להם תעודת בגרות, וחלק מהמכללות מבקשות גם בדיקת רקע.

הקורסים בתוכנית לימודי ייעוץ זוגי כוללים:

  • התפתחות זוגית
  • בעיות התפתחות זוגית
  • אתיקה מקצועית.

לימודי ייעוץ זוגי והתפתחות האדם

תוכניות לימודי ייעוץ זוגי מתמקדות בפיתוח אנושי וברוב המקרים יש אפשרות לבחור תחום התמחות. מגמות התפתחות האדם ולימודי משפחה מלמדים את האופן בו יש לקיים אינטראקציה עם אנשים ורקע סוציו אקונומי על מנת להבין את האופן בו הם מתפקדים בזוגיות.

התלמידים לומדים גם את האופן בו החברה משפיעה על ההתפתחות, ואת האופן בו ההתפתחות האנושית משנה אתקבלה לתוכנית לימודי ייעוץ זוגי מחייבת סיום תיכון והגשת ציונים ממבחנים סטנדרטיים היחסים במערכות זוגיות.

יש כמה קורסים נוספים במסגרת תוכנית הלימודים

קבלה לתוכנית לימודי ייעוץ זוגי מחייבת סיום תיכון והגשת ציונים ממבחנים סטנדרטיים. אם למועמד יש תואר, נקודות זכות העברה מתקבלות בדרך כלל. בעוד שחלק מהתלמידים בוחרים בתחום התמחות, רוב תוכניות הלימודים מתמקדות ביחסים בין בני זוג, חברה ויחסים אישיים. הנה כמה קורסים שניתן ללמוד במסגרת תוכנית הלימודים:

  • התפתחות אישית
  • עבודה עם בני זוג
  • פיתוח תוחלת חיים
  • התפתחות זוגית.

לימודי התפתחות זוגית

תכנית לימודי ייעוץ זוגי אידיאלית לאנשים שעבדו בשירותים חברתיים ומעוניינים לעסוק בתפקידי ניהול. התלמידים לתארים מתקדמים יכולים לבחור תחום עניין שיש לו מערך דרישות קורס משלו, בנוסף לקורסי השכלה כללית.

תכנית הלימודים לתארים מתקדמים מתמקדת בתיאוריות מאחורי השינויים בהתנהגות התפתחותית ובעתיד האדם. הכללת המחקר דומיננטית בתוכנית לימודי ייעוץ זוגי בפיתוח אדם ומשפחה, ומיועדת לתלמידים עם תוכניות להירשם ללימודי דוקטורט.

דרישות לתארים רלוונטיים בייעוץ זוגי

התוכנית מתמקדת בעבודת מחקר שבוחנת נושאים עדכניים במהלך לימודי ייעוץ זוגי, כגון גיוון, אבל, גירושיןתכנית לימודי ייעוץ זוגי אידיאלית לאנשים שעבדו בשירותים חברתיים ומעוניינים לעסוק בתפקידי ניהול והשפעות ההזדקנות על המשפחה. סטודנטים שמעוניינים להתקבל לתוכנית לתואר שני במדעים, חייבים להשיג תואר ראשון בתחום קשור.

ברוב המקרים, קורסים ללימודי תארים מתקדמים דנים בנושאים שהם מעבר למחקר ותיאוריה, וכוללים גם קורס נוסף לבחירה, בתחום הריכוז של התלמידים. הקורסים מהם ניתן לבחור, כוללים:

  • תורת המשפחה
  • שיטות מחקר
  • אתיקה
  • פיתוח אנושי מתקדם.

עלות לימודי ייעוץ זוגי

לימודי ייעוץ זוגי במכללה מובילה בארץ מתנהלים בסטנדרטים בינלאומיים. זוהי תוכנית למידה שלמה אשר מועברת רק על ידי מרצים מובילים בתחום, שיש להם הסמכה בינלאומית.

הלימודים עולים 10,000 ₪, ומספקים את מכלול הכלים הדרושים לסייע לבני זוג לפתור סכסוכים או בעיות.

לימודי ייעוץ זוגי למי זה מתאים?

לימודים אלה מתאימים למי שיש רקע בתחום הטיפול ורוצים להעשיר את ארגז הכלים שלהם ולקבל שיטות נוספותלימודי ייעוץ זוגי במכללה מובילה בארץ מתנהלים בסטנדרטים בינלאומיים לטפל. קורס זה יאפשר גם להגדיל את קהל הלקוחות של המטפל ולטפל בזוגות המתקשים לנהל מערכת זוגית מכל מיני סיבות ומתמודדים עם קשיים מסוגים שונים. הלימודים מתאימים גם למי שאין לו רקע בתחום ורוצה להתחיל ללמוד אותו ממש מהבסיס, מההתחלה.

איך בוחרים לימודי ייעוץ זוגי ?

ובכן, בראש ובראשונה אתם צריכים לחפש מסלול מקצועי שמתאים לכם בהתאם לידע ולניסיון שכבר יש לכם. כלומר לא כל קורס שמתאים למטפל שעובד בתחום, יתאים גם למי שזה הקורס הראשון שהוא לוקח בתחום הטיפול. לאחר מכן עליכם להבין אילו תכנים מועברים בכל קורס שמתאים לכם ולבצע השוואה בין הקורסים השונים. כדאי לקחת בחשבון גם את מיקום הקורס, השם והמוניטין של בית הספר בתחום ספציפי זה, לנסות להבין מי מעביר את ההכשרה בבית הספר בו אתם מביעים עניין ואילו הזדמנויות המסלול יפתח בפניכם לאחר הלימודים.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על לימודי ייעוץ זוגי? דרך האתר לימודים אינדקס, תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם בכדי שתוכלו לפתח קריירה מקצועית בתחום ולהעשיר את הידע הקיים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות למעשה הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונציג מטעמנו יחזור אליכם עם מענה מלא על כל השאלות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים