כיצד להיערך לשנת הלימודים החדשה באקדמיה?

תוכן עניינים

שנת הלימודים החדשה באקדמיה מתקרבת ובין החופש הגדול של הקיץ אחרי המבחנים המתישים לבין חופשת החגים, כדאי למצוא פרק זמן בו תוכלו להיערך לוגיסטית, להתחדש ולהשלים חוסרים לקראת השנה החדשה. אז מאיפה מתחילים? הנה כמה טיפים בנושא:

בקרו בסביבת הלימודים המיועדת – הטיפ הראשון מיועד יותר לאלו ששנת הלימודים הקרובה תהיה שנת הלימודים הראשונה באקדמיה, וההמלצה היא לא להגיע אליה ללא היכרות בסיסית ראשונית של השטח. מוסדות לימוד אקדמיים הם לרוב מוסדות גדולים מאוד המתפרסים על שטח גדול כאלה שעשויים להיות מבלבלים לאלו שאינם מתמצאים. הטיפ שלנו היא לנסות לערוך ביקור מוקדם במכללה או באוניברסיטה אליה נרשמתם (מעבר ליום הפתוח בו ביקרתם כנראה רק בחלק מסוים קטן מהמקומות) כדי שתוכלו להכיר את החללים המרכזיים במתחם (ספרייה, אודיטוריום, מזכירות וכן גם החנייה שלא תבזבזו את עצמכם לדעת ביום הראשון) וכן את כיתות הלימוד בהן אתם מיועדים ללמוד, בהנחה ויש כבר מערכת בידכם.

הכירו את המערכת לשנה הקרובה – הזכרנו מערכת שעות, אז כל שנת לימוד אקדמית מתחלקת לרוב על פני שניים או שלושה סמסטרים שמתפרסים על פני שנת הלימודים. כל סמסטר כולל לרוב מערכת שעות שונה, כזאת שאולי תצטרכו לבצע עבורה התאמות, בין אם מול שעות העבודה שלכם (בהנחה והנכם גם עובדים כסטודנטים במקביל ללימודים) ובין אם אל מול אילוצים אישיים אחרים. אנו מציעים לבחון את המערכת המתוכננת לסמסטר הקרוב ולעשות את ההתאמות הנדרשות עבורכם במועד מועד כי לא בהכרח תוכלו לבצע שינויים במערכת שנקבעה לאחר תחילת השנה.

הכינו את הציוד הנדרש (אל תחכו לרגע האחרון!) – כן, כמו שהייתם נדרשים לקנות פעם ציוד לבית הספר, גם עבור לימודים באקדמיה נדרש לרוב ציוד מתאים. בחלק ממסלולי הלימוד נדרשים גם לעתים חוברות וספרי לימוד, ובהיבט הזה תוכלו גם להתארגן מבעוד מועד ולנסות לרכוש ספרי לימוד משומשים בחנויות השונות או ברשת דרך סטודנטים שסיימו את מסלול הלימודים. במקביל חשוב לוודא כי הנכם ערוכים גם מבחינת קלסרים, דפדפות, עטים או עפרונות צבעוניים וכו' הכל בהתאם לאופי ודרישות הלימודים הצפויים.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים