איך תדעו באיזה מסלול לימודים לבחור?

תוכן עניינים

אם אתם מאלה שכבר החליטו לקחת צד בוויכוח האם להשקיע בלימודי תואר ראשון או להשקיע בלימודים מקצועיים כדי להתפרנס ולמצוא קריירה, למה לא לשלב את שניהם? יש כמה וכמה מסלולים במכללת תל חי שמאפשרים לכם גם לשלב את התואר הראשון המיוחל והחשוב כל כך להתקדמות וגם לרכוש מקצוע שהוא צעד ראשון לקריירה ארוכה ומבטיחה. להלן כמה דגשים שייתנו לכם מושג למה לבחור במסלולים אלה ומהם השיקולים שיכולים להניע אתכם לבחור דווקא בהם, אם זהו תחום שמדבר אליכם.

מה חשוב לדעת על לימודי תואר ראשון?

ללימודי תואר ראשון או לימודים אקדמיים בכלל יצאו מוניטין בעייתיים ברגע שהבינו שהמאה ה-21 דורשת התמקצעות הוכשרה מקצועית ולא רק תואר במדעי הדשא והרוח, כפי שאוהבים לקרוא לזה אנשים מעשיים יותר כשרואים את האתגרים השונים שיש לנו בתחומים שונים ואת האפשרויות שנפתחות בפני כל אחד, ברור למה אפשר בקלות להגיע למצב שבו מתלבטים בין לבין. כאשר יש מסלול שהוא גם פרקטי ופותח לכם דלת לעולם שרק הולך ומתפתח ומשתכלל והשמים הם הגבול בו, למה לא לשלב ביניהם? כאלה הם מסלולים מעניינים כמו תואר במדעי המחשב או תואר מדעי החיים  או כל תואר שמקבלים במדעי החברה והחיים בכלל. אלה באמת מעשיים יותר ומבטיחים לכם מציאת עבודה וטיפוס בסולם תעסוקתי מעניין שגם מאתגר אתכם במידה מתאימה.

תואר במדעי המחשב – השמים הם הגבול

ישנו ויכוח בין אנשים שמקימים סטרטאפים ואנשי הכוח המקצועי שבא לעבוד אצלם לבין כאלה שלא רוצים להשקיע בתואר כלשהו כדי להתחיל את הדרך שלהם בהייטק. נכון, היום יש הרבה יותר מקצועות שמתאימים גם לאנשים שלא באים עם רקע טכני ולא מתכנתים או מפתחי מוצרים או כותבי קוד ואפליקציות ותוכנות, אבל אם מתעניינים יותר לעומק מבינים שללא רקע טכני וללא הבנת השפה והצרכים של חברות ישראליות ובינלאומיות בתחום זה תתקשו מאוד להתקדם. האנשים שמתקדמים בהייטק ללא השכלה מתאימה במחשבים הם שכבה מצומצמת מאוד של אנשים שהשקיעו שנים בהכשרה מקצועית כך שלימודים חייבים להיות כאן. לחילופין, מי שמעדיף קריירה בהייטק במקצוע שאינו טכני מוצא מהר מאוד שהאפשרויות שלו מוגבלות, כולל אופק השכר. לכן, B.Sc במדעי המחשב הוא בסיס מעולה שיכול לקחת אתכם לכל מקום אחר כך.

B.Sc במדעי החי – פיתוח קריירה עם תודעת שירות ומשמעות

המודעות הגוברת לכדור הארץ, לרווחת בעלי החיים ולסביבה שלנו מחייבת גם התמקצעות חשובה בתחום מדעי בעלי החיים והזואולוגיה בכלל. זהו תואר שמשלב בין מדעי בעלי החיים לבין זואולוגיה והוא ללא ספק מהמקצועות שישימו עליהם דגש ככל שהעולם שלנו שם דגש יותר על אג'נדה ירוקה וקיימות. מי שרוצה להתמקצע בכך מרמת המדע הבסיסי ביותר ועד הפרקטיקה בשעבודה כזואולוג יכול לרכוש ידע ומקצוע שישרתו אותו בקריירה ברחבי העולם. על התועלת הרבה שיביאו לעולם ולחברה כבר באמת אין צורך לדבר. היום אנשים הולכים ללמוד בעיקר מה שמביא להם סיפוק ומה שעוזר להם לשרת את האנושות ואת העולם, וזה מעורר הערכה. מקצוע שמתאים מאוד לכל מי שרוצה לעשות עבודה בעלת משמעות ולפגוש את התושבים המוזנחים והשכוחים של העולם – בעלי חיים בכל מקום.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים