האם כדאי להישאר באקדמיה? כל השיקולים שכדאי לקחת בחשבון

תוכן עניינים

אחרי שסיימתם בהצלחה תואר שני מאוד יכול להיות שאתם מוצאים את עצמכם מתלבטים אם להמשיך ללימודי תואר שני ואולי אף להמשיך לתארים מתקדמים יותר, או לצאת לשוק העבודה כבר בשלב הזה. אז כמובן, שלכל אחת מההחלטות הללו יש את היתרונות שלה וקיימת חשיבות גבוהה לקחת את כל השיקולים המשפיעים בחשבון בדרך לקבלת ההחלטה הנכונה.
אז אם ההתלבטות הזאת מהווה גם את נחלת חיקכם להלן מספר שיקולים שכדאי לקחת בחשבון:

 

צבירת ידע וכלים

אם אתם בוחרים ללכת לכיוון של תארים מתקדמים באקדמיה, אתם עתידים לקבל לא מעט ידע וכלים אותם לא קיבלתם במהלך התואר הראשון.
ידע וכלים בתחומים שונים יהוו ככלים יקרי ערך ולא משנה אם תחליטו בעתיד להשתלב בעבודה או שתישארו באקדמיה בעולם המחקר.
לכן, בהליך קבלת ההחלטה כדאי לשים דגש גם על הפרמטר הזה, בכדי לקבל החלטה מושכלת ונבונה ולבצע את הצעד הנכון ביותר עבורכם – כמובן, מדובר בהחלטה אינדיבידואלית.

 

העלאת הסיכויים בקבלה לעבודה

אם החלטתם לפנות לתארים מתקדמים – תואר שני ואולי לאחר מכן תואר דוקטור, אתם מבטיחים לעצמכם סיכויים גבוהים יותר לקבלה למשרות שונות – וכמובן, גם פותחים לעצמכם את האפשרות להתקבל למשרות נוספות (שאולי לא שקלתם קודם לכן).
כמובן, שגם האקדמיה מציעה אופציה לקריירה ואפילו מכובדת עם משכורת טובה – ואם תחליטו בסופו של דבר ללכת לתחום המחקר, תוכלו להשיג את המטרה הזאת.

 

כוח להשפיע, לחדש ולשנות

מי שבוחר ללכת לאקדמיה מקבל לרשותו כוח רב ערך, הכוח לשנות, לחדש ולהשפיע על העתיד ואולי גם על האיכות החיים של האנשים.
כמובן, ששאלת ההשפעה נוגעת לתחום אותו אתם בוחרים ללימוד ומושפעת מהשאלה עד כמה רחוק אתם מתכננים ללכת באקדמיה.
בכל מקרה, מדובר בשיקול נוסף ולא פחות חשוב אשר יכול להשפיע על ההחלטה שלכם לגבי האם כדאי ומשתלם להמשיך את דרכיכם באקדמיה או לא.

 

סלילת דרך למשכורות גבוהות יותר

כידוע, בעלי תארים מתקדמים יותר יכולים לפתוח לעצמם צוהר למשכורות גבוהות יותר מאלו שיש להם רק תואר ראשון או בהשוואה לכאלו שאין להם תואר בכלל.
מהסיבה הזאת, מדובר בפרמטר נוסף שחשוב לקחת בחשבון – כאשר, במידה וזה מהווה את השיקול המרכזי שלכם בקבלת ההחלטה ההמלצה היא לבדוק תחילה את אפשרויות השכר והקידום הצפויות לכם במידה ותמשיכו לתארים מתקדמים.
כמובן, שגם במקרה הזה, כדאי לערוך השוואה ולהבין כמה אתם יכולים להשתכר במידה ותסיימו תואר ראשון בלבד לעומת גובה המשכורות הממוצעות הצפויות לכם במידה ותחליטו להמשיך לתארים מתקדמים יותר.

 

סיפוק והגשמה אישית

בסופו של דבר כולנו רוצים ליהנות מתחושת סיפוק והגשמה אישית. במקרים רבים, האקדמיה מהווה את אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את המטרה וליצור את אותה התחושה.
כמובן, שמדובר בנושא אינדיבידואלי, יש כאלו אשר ירגישו סיפוק רב יותר אם הם ישתלבו בעבודה ויתחילו את צעדיהם בבניית קריירה. לעומתם יש כאלו שמה שמאתגר אותם ויכול לאפשר להם להרגיש מסופקים זה הצלחה בלימודים ועמידה באתגרים אינטלקטואליים שונים.
מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה שתבינו עם עצמכם אם אתם מרגישים שהאקדמיה יכולה להסב לכם את תחושת הסיפוק וההגשמה – ואם בכלל מדובר בפרמטר שיש לו חשיבות בעבורכם.

לסיכום, יש לא מעט יתרונות בלהמשיך לתארים מתקדמים באקדמיה – כמובן, שבכדי לקבל החלטה מושכלת אשר מתאימה לכם ומתכתבת עם שאיפותיכם לעתיד, כדאי לקחת בחשבון את כל אותם השיקולים ורק לאחר מכן לקבל את ההחלטה הנכונה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים