רוצים להתפתח במקצוע שאינו מפסיק להתרחב?כל מה שצריך לדעת על לימודי הנדסאי מכונות.

תוכן עניינים

בזמן שהתעשייה הטכנולוגית לא מפסיקה להתפתח ולהשתכלל ומכונות נמצאות בכל ענפי המשק כמו מזון, רפואה, אלקטרוניקה, פלסטיקה, מתכת ועוד, נוצר ביקוש רב למהנדסי מכונות בעלי ידע שיתנו מענה אנושי ויהוו סמכות מקצועית בתהליכים השונים כמו ניהול, פיקוח, תכנון ופיתוח בתוך הארגונים.

מסלול לימודים הנדסאי מכונות מקנים לסטודנט הכשרה במתן פתרונות לבעיות במערכות השונות המותאמות לצרכי השוק, ידע בתפעול ותחזוקה בתהליכי יצור.
תחום הנדסת המכונות הינו תחום עיסוק מאתגר ומעניין וכשהטכנולוגיה הממוחשבת לא מפסיקה להתפתח הביקוש לאנשי מקצוע בתחום זה רק הולכת וגדלה.

מה לומדים בלימודי הנדסאי מכונות?

במסלול לימודי הנדסאי מכונות מכשירים את הסטודנטים לעסוק בסוגי המערכות השונות כך שתחומי העיסוק בתחוםלימודי הנדסאי מכונות כוללים קשת רחבה של תחומים כמו תכנון וייצור ממוחשב מגוונות מאוד.

לימודי הנדסאי מכונות כוללים קשת רחבה של תחומים כמו תכנון וייצור ממוחשב, פלסטיקה, מתמטיקה, פיזיקה, מכניקה, תורת החומרים, תורת הזרימה, גרפיקה הנדסית, אנגלית טכנית, שרטוט ועוד.
בנוסף, הלימודים כוללים התמחויות בתחומים מגוונים כמו מכונאות רכב, חומרים פלסטיים, מיזוג אוויר, מכשור רפואי, מערכות אלקטרוניות וממוחשבות, מערכות בקרה, מערכות צנרת. לקראת סיום הלימודים יתבקשו התלמידים להגיש פרויקט גמר בתחום ההתמחות בו הם בחרו.

בנוסף, לימודי הנדסאי מכונות משלבים תיאורטיים ולימודים מעשיים בהם הסטודנטים יתנסו במעבדות וילמדו תהליכים מכנים מורכבים.

מה הן אפשרויות התעסוקה בתחום לימודי הנדסאי מכונות?

לבוגרים שסיימנו בהצלחה את מסלול לימודי הנדסאי מכונות יפתחו אופציות רבות לתעסוקה בתחום התעשייהלבוגרים שסיימנו בהצלחה את מסלול לימודי הנדסאי מכונות יפתחו אופציות רבות לתעסוקה בתחום התעשייה היצרנית.  הבוגרים יוכלו להשתלב בתחומי ההיי טק היצרנית.  הבוגרים יוכלו להשתלב בתחומי ההיי טק, ענף התרופות, ענף המזון, תעשייה צבאית, תעשיית האלקטרוניקה ועוד. התפקידים ישלבו תכנון וביצוע, בקרה, ניהול ותפעול מערכות והובלת תהליכי מחקר ארוכות טווח. עבור בוגר המסלול להנדסת מכונות בעל ניסיון נפתחות דלתות רבות למשרות בכירות יותר.  בנוסף ישנן חברות המעסיקות מהנדסי מכונות שמטרתן הן להפנות את המהנדסים לדורשי השרות.  יחד עם זאת עבודה עצמאית בתחום אפשרית וניתן גם להתפתח במתן שירותים למפעלים בתעשיות השונות.

למי זה מתאים?

לימודי הנדסאי מכונות מצריכים חשיבה ריאלית ומתמטית, יכולת אנליטית, ירידה לפרטים, בשנים האחרונות הנדסת מכונות היא עבודה ממוחשבת והשימוש מתבצע דרך המחשב לכן חשוב שיהיה ידע מקדים בתכנות מחשבים. רוב העבודות מצריכות ריכוז מקסימלי ודיוק תוך כדי התמדה בפרויקטים השונים.  התחום מתאים למי שמתעניין וחוקר איך מכונות עובדות ,הוא סקרן מה מרכיב אותם ויש להם רצון לפרק להרכיב ולהבין את המשמעויות השונות של המכשור.

היכן לומדים?

היצע המוסדות האקדמיים ללימוד במסלול הנדסאי מכונות הוא לא גדול והביקוש ללימודים ממשיך להתרחב לכן אלולימודי הנדסאי מכונות מצריכים חשיבה ריאלית ומתמטית, יכולת אנליטית, ירידה לפרטים שמתלבטים יכולים לגלות שהרבה מן המוסדות כבר מלאים. המוסדות השונים מציעים התמחות בנושאים מסוימים לכן בעת הבחירה חשוב לקחת זאת בחשבון.

תנאי קבלה ללימודי הנדסת מכונות

לאור זה שהביקוש ללימודים בתחום הוא גדול, תנאי הקבלה אינם קלים אך ישנם מוסדות המאפשרים סף נמוך יותר לקבלה ללימודים.  לאוניברסיטאות המלמדות את תחום הנדסת המכונות יש דרישות של ציון בגרות גבוה מ90 ופסיכומטרי מעל 650, בנוסף לכך יש דרישה ל4 יחידות במתמטיקה ואנגלית.  במכללות הדרישות נמוכות יותר. תהיה דרישה לציון בגרות מעל 70  ופסיכומטרי  העולה על 550.

כמה מרוויחים בתחום הנדסת מכונות?

בתחילת הדרך ולאחר סיום הלימודים יידרש מהבוגרים לצבור ניסיון כדי להתחיל ולהרוויח משכורות גבוהות האפשריות בתחום זה, לכן בתחילת הדרך המקצועית המהנדסים ישתכרו במשכורות בין 9,000 ₪ ל13,000 ₪ לחודש.  קיים שוני במשכורות בהתאם לגודל הארגון ובאיזה שוק הארגון משתייך אליו.
לאחר כ3-4 שנים ועם צבירת הניסיון המשכורות קופצות ל15,000 ₪ ועד 20,000 ₪ לחודש. בשנים הבאות בתוספתאיך בוחרים מסלול לימודי הנדסאי מכונות ניסיון במקצוע הסכומים גבוהים אף יותר.

כמה יעלו לימודי הנדסאי מכונות?

העלות של הלימודים עצמם משתנה ממקום למקום ומבית ספר לבית ספר ותלויה בתעודה ובסוג הלימודים שתבחרו. בגדול העלות נעה בין 10,000 לחודש ל-30,000 ש”ח בחודש.

איך בוחרים מסלול לימודי הנדסאי מכונות?

  1. מיקום – במידה ואתם משלבים את הלימודים שלכם ביחד עם עבודה, זמנית או קבועה, חשוב שיהיה לכם יחסית נוח להגיע ולכן שווה לבחור מוסד שיאפשר לכם להמשיך לעבוד בקלות. לעומת זאת, אם אתם עדיין לא עובדים ומתכננים למצוא משהו זמני אחרי שתתקבלו ללימודים, תוכלו קודם כל לבחור את המוסד האקדמאי.
  2. איכות – יש כל מיני מסלולים ללימוד הנדסאי מכונות, חלקם טובים יותר וחלקם פחות. לכן, חשוב לברר אילו מסלולים נחשבים יותר, לקבל המלצות מאנשים, להצטרף לקבוצות לימודים רלוונטיות ורק אז להחליט.
  3. תכנים, תעודה, משימות – כדאי לבדוק אילו תכנים מועברים בכל מסלול, עם איזה תעודה תצאו בסיום הלימודים ואילו משימות מחכות לכם לפני, בזמן ואחרי הלימודים.

רוצים לקבל מידע נוסף על לימודי הנדסאי מכונות? דרך האתר Limudim index תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי לכם וכך בעצם לבחור את המסלול שהכי מתאים לכם. כל שעליכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה עם מענה על כל השאלות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים