קורס אבטחת איכות: איך להפוך למהנדסי אבטחת איכות

תוכן עניינים

קורס אבטחת איכותמהנדסי אבטחת איכות אחראים לוודא שהקודים שמפתחים אחרים כותבים עומד בסטנדרטים נדרשים. חברות משלמות למהנדסי אבטחת איכות מוכשרים משכורות גבוהות על מנת לבדוק את איכות התוכנות באופן עקבי. מכיוון שיש ביקוש כה גבוה למהנדסי אבטחת איכות, צעירים רבים מתחילים לימודי קורס אבטחת איכות שמלמד אותם איך להפוך למהנדסי אבטחת איכות.

מדריך זה מציג את המידע על הנדסת אבטחת איכות, מאפייני קורס אבטחת איכות, תוכניות הכשרה ומה שצריך לדעת כדי להפוך למהנדסי אבטחת איכות בשנת 2021.

מה זה אבטחת איכות?

אבטחת איכות היא תהליך מעקב אחר כל שלב במהלך פיתוח תוכנה. התהליך מוודא שהתוכנה תואמת את הסטנדרטים של החברה. היום, בעידן שבו כמעט כל חברה, עסק או מותג משתמשים בתוכנות מסוגים שונים, מדובר באחד המקצועות הכי מבוקשים שיש. מדובר בתפקיד בסופר חשוב שמסייע לבדוק ולבקר אחת תוכנות שמפתחים צוותים מומחים. תהליך הבקרה נעשה במטרה לאתר בעיות, תקלות וליקויים מסוגים שונים, כך בעצם אנחנו יכולים למנוע נזקים עתידיים ואפילו הפסדים של סכומי עתק בעתיד

קורס אבטחת איכות מכשיר מהנדסי אבטחת איכות ומלמד אותם איך לוודא שמפתחים אחרים עומדים בלוחות הזמנים שלהם ומודיעים למפתחים אחרים על בעיות בקודים שלהם.

https://www.youtube.com/watch?v=YOg6RGL5UI0

מאפייני אבטחת איכות

המטרה העיקרית של אבטחת איכות היא לזהות בעיות אפשריות בתוכנה. מהנדסי אבטחת איכות מדווחים על הבעיות לאנשי צוות אחרים של פיתוח תוכנה. בין היתר, קורס אבטחת איכות מלמד:

  • קוד בדיקות אוטומטיות
  • יצירת תוכניות לבדיקת תוכנות
  • איתור בעיות בתוכניות
  • פיתוח תקנים ומדיניות כדי לוודא יצירת קודים באיכות גבוהה
  • זיהוי כל בעיה שמשתמשים עלולים להיתקל בה
  • ביצוע בדיקות אוטומטיות וידניות
  • מעקב אחר תוצאות הבדיקה
  • תיעוד מקרי בדיקה.

סוגי אבטחת איכות

קורס אבטחת איכות מכשיר מהנדסי אבטחת איכות לפקח על בדיקות מערכות ובדיקות תכונות. אבל קיימים סוגים רבים של מהנדסי אבטחת איכות, אז הנה רשימה של סוגים שונים של מהנדסי אבטחת איכות ותחומי האחריות שלהם:

בדיקת אינטגרציה

בדיקת אינטגרציה בוחנת את המרכיבים השונים של יישום. ראשית, הבדיקה מעריכה איך פועל הרכיב הבודד.

לאחר מכן, כל רכיב נבדק על מנת לראות איך האפליקציה פועלת כמכלול. בדיקות אינטגרציה מתבצעות לרוב לפני בדיקות מערכת.

בדיקת מערכת

בדיקת מערכת היא סוג של אבטחת איכות שמתבצעת על פרויקט שלם. ברוב המקרים, התהליך מתנהל לקראת סוף תהליך הפיתוח

בקורס נלמד איך לוודא שכל רכיבי התוכנה פועלים כראוי, כמכלול. זוהי הבדיקה האחרונה שמתבצעת לפני שהמוצר יוצא לשוק.

בדיקת תכונה

בדיקת תכונה היא סוג של הנדסת בקרת איכות שמתבצעת לפני עדכון יישום. סוג זה של הנדסת אבטחת איכות חוקר את האופן בו עדכון חדש משפיע על אפליקציה

בקורס נלמד איך למצוא כל בעיה או חוויות משתמש שליליות שנובעות מהתוכנה המעודכנת.

בדיקת שמישות

מהנדסי אבטחת איכות בודקים את השימושיות של מוצר לפני שחרורו. מבחני שמישות מוודאים שהמוצר מתפקד באופן שהלקוח מצפה לו

בדיקות אלו מאפשרות לצוות לראות עד כמה המוצר מתקבל ובמהלך קורס אבטחת איכות התלמידים לומדים איך לבצע את כל השינויים הסופיים הנדרשים לפני השקת המוצר.

תפקיד מהנדס אבטחת איכות

מהנדסי אבטחת איכות שומרים על איכות הקוד שנכתב על ידי מהנדסים אחרים. הם חוקרים בעיות פוטנציאליות בתוכנית ואז פותרים את הבעיות האלו לפני שהקוד עובר לייצור

לפני תחילת פרויקט, מהנדסי אבטחת איכות אוספים מידע על מטרות הפרויקט וכותבים מדיניות כדי להתכונן לבדיקה

3 סיבות ללמוד קורס אבטחת איכות

הרשמה לקורס אבטחת איכות

לאנשים שמעוניינים להתחיל קורס אבטחת איכות, או לאנשים שעדיין אינם בטוחים איזו תוכנית קידוד הם מעוניינים ללמוד, מנהלי הקורס זמינים לסייע בקבלת ההחלטות

המדריכים יסייעו לכם למצוא את תוכנית הקידוד המושלמת עבורכם, ויסייעו לכם בכל שלב מתהליך הגשת הבקשה ללימודים ועד תמיכה בכל שאלה שתיתקלו בה במהלך הקורס.

3 סיבות ללמוד קורס אבטחת איכות

  1. מדובר באחד התחומים הכי חשובים היום בעידן הטכנולוגי בו אנחנו חיים
  2. התהליך מתבצע על מגוון שירותים ומוצרים שחברות מציעות לקהל שלהן כמו למשל מוצרי מחשוב, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים רפואיים, שירותים המספקים מידע ועוד
  3. לאחר הקורס תוכלו להיות חלק משיפור תהליכי ייצור חשובים ולהוביל לכך שהמוצר אותו אתם בודקים ישפר וישנה את התמונה לגמרי

 

למי הקורס יכול להתאים?

הקורס פונה למעשה לקהל הרחב והוא מתאים לכל מי שהתחום מרתק אותו

 

כמה עולה קורס אבטחת איכות?

עלות הקורס משתנה בין מוסד למוסד ונעה בין 3,000-6,000 שח

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס אבטחת איכות? דרך האתר Limudim-Index תוכלו לקבל מידע מקצועי ורלוונטי על הקורסים הקיימים בכל רחבי הארץ ואלו הרלוונטיים אליכם. כך תוכלו לבחור את הקורס המתאים לכם בהתאם לצרכים ולמטרות שלכם. כל שנותר לכם לעשות הוא ליצור איתנו קשר דרך האתר ואנחנו נשמח לחזור אליכם במהרה עם כל הפרטים

 

קורס אבטחת איכות 

קורס אבטחת איכות מעניק לתלמידיו את הידע הנדרש ואת המיומנויות הנדרשות כדי לבצע תפקידים של אבטחת איכות במפעלים ובארגונים שונים. אבטחת איכות היא השם הכולל של שיטות אשר נועדו לבדוק כי המוצר או השירות של ארגון כלשהו עומדים בסטנדרטים בינלאומיים או בסטנדרטים שנקבעו על פי דרישות הארגון.

במהלך קורס אבטחת איכות ילמדו הסטודנטים כיצד לערוך מבדקים השוואתים פנימיים וחיצוניים, כיצד להשתמש בכלים התנהגותיים וסטטיסטיים שונים, הסטודנטים ילמדו מהם עקרונות האיכות, מהם גורמי האיכות, מהי מדידת איכות, כמו כן הסטודנטים ילמדו במהלך הקורס שיטות מדידה שונות וכיצד לתפעל כלי מדידה שונים. בזכות השיטות הללו, הצרכנים והלקוחות נהנים ממוצרים תקינים ואיכותיים.  

מה זה אבטחת איכות בעצם?

ניתן להגדיר מוצר כלשהו כמוצר איכותי אם הוא מתאים לשימוש שיועד לו מראש ואם הוא עונה על הציפיות של הלקוח הפוטנציאלי. אבטחת איכות מתעסקת בבדיקת רמת האיכות של המוצר, תוך כדי שימוש בטכניקות סטטיסטיות, אבטחת איכות בודקת את איכות המוצר לאורך כל שלבי הייצור שלו, החל משלב תכנון המוצר ועד לשלב בדיקות קבלה אצל המשתמש או אצל הלקוח. 

כיום, כתוצאה מהתפתחות הטכנולוגיה והתפתחות העולם הדיגיטלי, תחום אבטחת האיכות התרחב ממוצרים פיזיים ותעשייתיים למוצרי תוכנה, אבטחת איכות היום היא גם חלק מעולם תעשיית המידע וחלק משירותים נוספים כמו שירותים רפואיים, שירותים פיננסיים ועוד. 

אבטחת איכות חלה על כלל המוצרים והשירותים המוצעים היום לקהל הצרכנים, עקב כך ישנה חשיבות רבה לנוכחות של תו תקן על כלל המוצרים, כמו כן ישנה חשיבות רבה לבטיחות השימוש במוצרים על ידי נשים בהריון, ילדים קטנים, אנשים בעלי מוגבלויות שונות ועוד. 

אבטחת איכות יכולה להיקרא גם QA- Quality assurance. 

 

מה כוללים בתוכם לימודי אבטחת איכות?

לימודי אבטח איכות כוללים בתוכם שלל נושאים מעניינים ביניהם:

  • בקרת מדידה וניטור האיכות של מוצרים.
  • הסטודנטים בקורס ילמדו תהליכים שונים לשיפור המוצר ותהליכי עבודה שונים.
  • הסטודנטים בקורס ילמדו שיטות של ניתוח תהליכים ביחידות עסקיות של חברה כמו למשל מחלקת המכירות בחברה, מחלקת השיווק בחברה ועוד.
  • הסטודנטים בקורס ילמדו על ההבדלים בין בדיקות פונקציונאליות לבדיקות לא פונקציונליות. 
  • הסטודנטים בקורס ילמדו על העקרונות של הנדסת איכות. 
  • הסטודנטים בקורס ילמדו בקרת איכות הסתברותית וסטטיסטית.
  • הסטודנטים בקורס ילמדו כיצד לתפעל מערכות שונות לניהול איכות. 
  • הסטודנטים בקורס ילמדו כיצד להבין את הגורם הארגוני והאנושי בחום.

כדי להתקבל להכשרות הבסיס אין צורך בתנאי קבלה מיוחדים מעבר להשכלה תיכונית רגילה, שליטה בסיסית במחשב, אנגלית ברמה סבירה ומתמטיקה ברמה סבירה. 

כדי להתקבל להכשרות פרטניות ולימודי תעודה מקצועיים בתחום, במקרים מסוימים יש צורך בהשכלה קודמת או ותק במקצוע. אנו ממליצים לכם לבדוק זאת במידע המופיע לגבי כל קורס. בדרך כלל ההכשרה המקצועית המלאה נמשכת כשנה ומסלולי הלימוד בה עומדים על כמה מאות שעות לימוד.

 

בדיקת תוכנה QA

בודק תוכנה הוא אחד התפקידים המשמעותיים ביותר בעולם ההייטק והטכנולוגיה. ללא הימצאותו של בודק תוכנה איכותי המפקח על האיכות של מוצרי התוכנה, לא יהיה ניתן להמציא ולפתח טכנולוגיות חדשות ומורכבות. בודקי התוכנה בחברה מעבירים את הנתונים שאליהם הם הגיעו לצוותי הפיתוח והעיצוב בחברה, צוותי העיצוב והפיתוח בחברה משתמשים בנתונים כדי לבדוק האם התוכנה או האפליקציה איכותיים ובטוחים לשימוש על ידי הלקוחות. 

ברוב המקרים תחום זה נלמד כחלק מלימודי תעודה ולא כחלק מלימודים אקדמיים. במקרים מסוימים קיימת האפשרות לקחת חלק בקורס בדיקת תוכנה במהלך הלימודים של תואר אקדמי במקצועות הרלוונטיים, כמו מדעי המחשב למשל, מטרת הקורס היא להרחיב את ארגז הכלים הפרקטיים שנמצא בידיי הבוגרים. 

מה לומדים בקורס בדיקת תוכנה QA

מטרתו העיקרית של קורס זה היא להעניק לסטודנטים ידע רלוונטי ואיכותי בכל הנוגע לניהול של מערכות אבטחת איכות תוך כדי שימוש בכלים ניהוליים מתקדמים. חלק מן ההכשרות הקיימות בקורס מתעסקות בהכרת כלים ידניים לבדיקות ובהכרת כלים אוטומטיים לבדיקות. 

חלק מן הנושאים הנלמדים בקורס הם: 

  • הכרת גורמי האיכות.
  • הכרת תקני האיכות הבינלאומיים.
  • הסטודנטים בקורס ילמדו כיצד להשתמש בציוד מדידה ובדיקה.
  • הסטודנטים בקורס ילמדו על כלכלת האיכות.
  • הכרת עקרונות האיכות. 
  • הסטודנטים בקורס ילמדו את יסודות הניהול על פי עקרונות TQM.
  • הסטודנטים בקורס ילמדו על מערכות מדידה שונות במערך אבטחת איכות. 
  • הסטודנטים בקורס ילמדו על ניהול איכות בתעשיות שונות במשק. 
  • הסטודנטים בקורס יכירו מערכות איכות מתקדמות.

 

היכן ניתן לעבוד עם סיום הקורס?

בוגרי הקורס יכולים לעבוד בתור מנהלי אבטחת איכות בארגונים שונים. זהו תחום בעל ביקוש רב, חשיבותו של תחום זה הולכת וגדלה בענפים רבים במשק. באמצעות הנושאים וההכשרות שעברתם בקורס תוכלו לתרום ולהיות חלק פעיל במערך הפעילות הארגוני, תהיה לכם אחריות ישירה על השירותים ועל המוצרים המופקים על ידו. כמו כן, אתם תוכלו לקחת חלק בתהליכים שונים של שיפור מוצרים ותהליכים בהם מיוצרים המוצרים, מנהל אבטחת איכות מקצועי תורם באופן משמעותי לגדילה ברווחי החברה ולהתייעלות הפעילות השיווקית והכלכלית של החברה. 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים