קורס קב"טים להתחלת קריירה בתחום

תוכן עניינים

הסיבה העיקרית להתחיל קורס קב"טים היא כי בארגונים גדולים, קצין הבטיחות הוא לרוב העובד החשוב ביותר. למעשה, היום יש קצין בטיחות כמעט בכל חברה, מפעל, מקום מסחרי או ציבורי מרכז. חברות גדולות, במיוחד בתעשיות בנייה והנדסה, מעסיקות קציני בטיחות על מנת להפחית את הסיכון לתאונות במקום העבודה. אחת הסיבות לכך היא שחברות מעוניינות להימנע מההשלכות הכספיות הנובעות ממקרים בהם עובדים נפגעים במהלך עבודתם.

סיבה נוספת היא שבעלי עסקים מעוניינים להימנע מהנזק שעלול להיגרם למוניטין שלהם כשמתרחשות תאונות תכופות במקום עבודתם, או אם יתברר שהם התרשלו במקרה של תאונת עבודה קשה, ולכן הם שוכרים אנשי מקצוע בתחום, שסיימו בהצלחה קורס קב"טים.

תפקיד קצין בטיחות

קצין בטיחות דואג לבטיחות האנשים במקום העבודה. זהו תיאור רחב של התפקיד. תחומי האחריות שלו עשויים לכלול מגוון רחב של משימות ופעילויות, בהתאם לענף. חלק מהמשימות והפעילויות האלו עשויות לכלול:

  • ניסוח, תיקון או יישום מדיניות ניהול בטיחות.
  • עריכת תוכנית ניהול בטיחות.
  • עדכון בחוקים ובתקנות הבריאות והבטיחות עד קורס קב"טים להשלמת ידע חדש בתחום.
  • זיהוי הערכה והפחתת סיכוני בטיחות במקום העבודה.
  • הדרכת עובדים בנושאי בריאות ובטיחות במקום העבודה.
  • הקפדה על ציוד בטיחות תקין.
  • תגובה, חקירה ודיווח על אירועים שנוגעים לבטיחות.
  • ביצוע בדיקות בטיחות.
  • דיווח על יעילות מדיניות ניהול בטיחות, תוכניות, מפגשי הדרכה באמצעות קורס קב"טים לעובדים, ויוזמות אחרות.
  • פיקוח על עובדי בריאות ובטיחות זוטרים.

היכן עובד קצין בטיחות?

קצין בטיחות עובד בכל סוגי הארגונים, בכל ענף. אבל ברוב המקרים אנשי מקצוע אלו נמצאים בארגונים גדולים, כמו גם בארגונים שפועלים בתעשיות בסיכון גבוה, כגון בנייה והנדסה.

הכשרת קורס קב"טים מאפשרת גם שילוב בארגונים קטנים יותר, בהם פונקציות ניהול הבטיחות עשויות להשתלב בתפקיד אחר, כמו בתפקיד מנהל משאבי אנוש. במהלך הקורס לומדים על דיני תעבורה ובטיחות, כיצד להטמיע אותם בצורה נכונה בארגון, על מערכות בטיחות מסוגים שונים, עבודה מול רשויות ועוד.

סביבת העבודה של קצין בטיחות

סביבת העבודה שונה בין הענפים והארגונים. בכל סביבת עבודה התפקיד של קצין הבטיחות מעט משתנה וזה משהומה ההיבטים החשובים בקורס קב"ט שחשוב לדעת אותו מראש. לדוגמא:

עבודה בבית חולים. קורס קב"טים מכשיר קציני בטיחות לעבוד בבתי חולים, ולהשקיע את רוב זמנם בבניין בית החולים, עם אפשרות עבודה במשמרות, במקום בשעות עבודה רגילות.

קצין בטיחות בסביבה עסקית עובד בעיקר במשרד. עבודתו כרוכה בבדיקת תנאי התעסוקה במפעלים, ומעט זמן בדרכים, בנסיעות ממקום עסק אחד לאחר, וסביר יותר שהוא יעבוד בשעות עבודה רגילות.

מה צריך כדי להתקבל לקורס קב“טים?

בדרך כלל נדרשות 12 שנות לימוד מטעם משרד החינוך ורישיון נהיגה מסוג C1, תלוי בהכשרה עצמה. לעתים יש צורך גם בתעודת מקצוע סוג 2 במכונאות רכב או בתעודת גמר לסוג 2. יש קורסים המחייבים לעבור מבחן התאמה אישי.

אילו מיומנויות, כישורים וניסיון דרושים לעבודה כקצין בטיחות?

הכישורים והניסיון המדויקים שנלמדים במסגרת קורס קב"טים ודרושים לעיסוק בתחום תלויים בסוג הארגון שבו אםאילו מיומנויות, כישורים וניסיון דרושים לעבודה כקצין בטיחות מעוניינים לעבוד, כמו גם בסוג התעשייה שבה אתם מעוניינים לעבוד. יחד עם זאת, יש גם כמה מיומנויות ומאפיינים כלליים שחשוב להשיג, כמו למשל:

  • מיומנויות חזקות של תקשורת כתובה ומילולית.
  • מיומנויות חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות.
  • מיומנויות התבוננות.
  • טאקט.
  • תחושת אחריות.
  • יכולת פיזית לבצע את העבודה.

כישורים

הכישורים הדרושים לעיסוק בתחום קצין בטיחות שונים בין הענפים והארגונים. השיטה הטובה ביותר לוודא שאתם לומדים קורס קב"טים נכון היא להחליט באיזה ענף תרצו לעבוד, ולאחר מכן לפנות לגוף התעשייה הרלוונטי, כמו גם למעסיקים הגדולים בתעשייה, על מנת לברר מה ההמלצות והדרישות שלהם.

מבחינת כישורים, הדרישה העיקרית היא הסמכה פורמלית רלוונטית לפני שניתן להתמנות כקצין בטיחות. בחלק מהתעשיות, כמו ענף הבנייה, תפקיד קצין הבטיחות כפוף לתקנות נוספות. מסיבה זו חשוב שתבצעו את המחקר בתחום, ותבחרו את התעשייה שלכם לפני שאתם מחליטים איזה סוג קורס קב"טים ללמוד.

עלות קורס קב"טים

כדי להשיג הכשרת קציני בטיחות, יש לסיים קורס קב"טים שמחירו עומד על 5,700 ₪. הקורס מלמד את האחריותמה המחיר המקובל ללימודי קב"ט הנדרשת, ומשלב התנסות מעשית במקביל ללימודים עיוניים בניהול אבטחה בארגונים קטנים וגדולים.

איך בוחרים קורס קב“טים?

לפני שאתם בוחרים קורס מתאים, כדי לקחת בחשבון את כל הקריטריונים הרלוונטיים לכם כמו מיקום הקורס בהיבט הגיאוגרפי שלו, עלות הקורס, מה לומדים בקורס, אילו אפשרויות תעסוקה ייפתחו בפניכם אחרי הקורס ועוד.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס קב“טים? ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי כדי שתוכלו די בקלות לבחור את המסלול המתאים לכם. דרך האתר Limudim index תוכלו לקבל מענה על שאלות כמו איפה יש קורסי קב“טים ברחבי הארץ, כמה זמן הקורסים נמשכים, כמה הם עולים, מה התכנים שיש בכל קורס ומידע נוסף הרלוונטי לכם. כעת כל שנותר לכם הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים