קורסים מוכרים לגמול השתלמות

תוכן עניינים

אמנם ברוב המקרים, ששומעים את הביטוי קורסים מוכרים לגמול השתלמות, הדבר מתקשר לעובדים ואנשים הפועלים בתחום החינוך, אך האמת היא שיש המון חברת, גופים ומרכזים המספקים לעובדים שלהם סוג של קידום בשכר או העלאה בשכר במידה והם יקחו חלק ויסיימו את קורס או כמה קורסים. מדובר למעשה במענק כספי שהעובד מקבל אחרי שהוא מציג בפני המעסיק או הממונה עליו תעודות שמראות כי הוא סיים את הלימודים. לרוב יש צורך ב- 400 שעות לימוד. יש מצבים בהם אותו גמול או מענק מחושב באחוזים על פי המשכורת ולפעמים קובעים את סכום הכסף מראש.

מה עוד חשוב לדעת על קורסים מוכרים לגמול השתלמות?

הקורסים חייבים להיות מוכרים על ידי החברה או המעסיק. יש מקרים בהם מספר הקורסים בהם העובד יכול לקחת חלק אינו רב, בשל העיסוק, אבל לפעמים יש מעסיקים שהם יותר גמישים, במטרה לאפשר לעובדים שלהם להשתתף בקורסים הללו ולשפר את התנאים שלהם די בקלות. ברוב המכריע של המקרים יש תנאים מקדימים כדי להצטרף לקורסים מוכרים לגמול השתלמות כמו למשל תואר ראשון. יש רק מקרים ספציפיים שבהם המעסיק מאשר שאין צורך בתואר ראשון.

איך ניתן לצבור שעות בקורסים מוכרים לגמול השתלמות?

רק העובד למעשה מחליט האם הוא רוצה או לא רוצה לקחת חלק בקורסים האלה. ברוב המקרים, אין הגבלה של זמן או תוקף מסוים המזכה בשעות לגמול.ברוב המכריע של המקרים יש תנאים מקדימים כדי להצטרף לקורסים מוכרים לגמול השתלמות כמו למשל תואר ראשון כלומר, מרגע שתתחילו את הקורס, יש לכם בממוצע חמש שנים כדי לסיים את השעות שלכם ואז תוכלו לקבל את הכסף שמגיע לכם. קורסים מוכרים לגמול השתלמות מוכרים לשכירים ולכן רוב השכירים לא יכולים לשבת באופן רצוף ולסיים את כל השעות הללו במהרה. לכן, נותנים זמן שבו ניתן לסיים את השעות ולצבור את הזכאות לקבלת הגמול. במידה ויעבור הזמן ועדיין לא סיימתם את השעות שאתם צריכים לסיים, תצטרכו לבצע שוב את המטלות או הפרקים שהזמן שלהם כבר פג תוקף.

אני רוצה להירשם לקורסים מוכרים לגמול השתלמות איך עושים את זה?

כאמור, רק המעסיק קובע לגבי זכאות להשתתפות בקורסים מוכרים לגמול השתלמות. לכן, כדי שתוכלו לקחת חלק בקורס כזה או אחר, עליכם לבדוק את התנאים שלכם ואת חוזה ההעסקה שעליו חתמתם לפני שהתחלתם לעבוד. עובדי מדינה, עובדים ברשויות מקומיות ועיריות, עובדי משרד הביטחון, עובדי מדינה וגם עובדי אקדמאיים, לרוב זכאים להשתתפות בקורסים מוכרים לגמול השתלמות מתוקף היותם חתומים על הסכם עבודה קיבוצי.

איל אפשר לברר האם קורס מסוים מוכר או לא מוכר בתור גמול?

כדי שתוכלו לברר ולהיות בטוחים לגבי קורס מסוים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לשאול את המעביד שלכם. בנוסף, כדי להציג בפניו נתונים כמו שם הקורס, כמה זמן הקורס נמשך, מה הנושא שבו הקורס עוסק ואיפה עוברים את הקורס. יש המון מעסיקים שדורשים מהעובדים שלהם להצטרף רק לקורסים שיש להם איזשהו קשר לתפקיד אותו הם עושים או למערכת אליה הם שייכים.

מה ההבדל בין קורסים מוכרים לגמול השתלמות א‘ לבין קורסים מוכרים לגמול השתלמות ב‘?
בעיקרון אין הבדל מהותי. ההבדל הוא בעצם שקורסים מוכרים גמול א‘ מזכים את העובד על 400 שעות ראשונות וגמול ב‘ על 400 שעות נוספות.

אילו סוגים של קורסים ניתן ללמוד ?

הסוג הראשון של קורסים לגמול השתלמות אלו הם קורסים מקצועיים שהמטרה שלהם היא בעצם לשפר את רמת הידע ואת רמת המקצועיות של העובד. הסוגמה ההבדל בין קורסים מוכרים לגמול השתלמות א‘ לבין קורסים מוכרים לגמול השתלמות ב‘? השני של הקורסים שייכים בעצם ללימודים כלליים ולימודי העשרה, אך הם חייבים להיות מוכרים לגמול השתלמות.  למשל, לעובדים בתחום ההנדסה, טכנאים וכדומה, יש קורסים בתחום של ניהול מערכות מידע, קורסים בתחום אבטחת איכות, קורסים הקשורים לעולם המחשבים והדיגיטל ועוד. קורסי ההעשרה הכוונה לקורסים בתחומים כמו שפות, קורסים בקבלת החלטות, קורסים בתחום הניהול ועוד.

למה כדאי לי להירשם לקורסים מוכרים לגמול השתלמות?

שאנחנו עובדים בתוך מערכת לאורך זמן, זה מאוד שוחק והשגרה הרבה פעמים יכולה לגרום גם לדברים פחות טובים. יציאה לקורס כזה, יכולה ”לשבור“ את השגרה המוכרת לנו ולאפשר לנו ללמוד דברים חדשים. בנוסף, נוכל להכיר אנשים חדשים, לשפר את הידע שלנו ולא פחות חשוב, נוכל גם לשפר את התנאים שלנו וזה כמובן יתרון בפני עצמו.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורסים מוכרים לגמול השתלמות? דרך האתר לימודים אינדקס, תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי לכם כולל ייעוץ ומענה על שאלות. הצוות שלנו עושה את מירב המאמצים במטרה לספק לכם את כל המידע שתוכלו לבחור את המסלול הנכון. אנו מעניקים את המידע הנדרש גם לגבי סוגים אחרים של קורסים ומסלולי לימודי, תואר ראשון ושני במגוון של אקדמיות, מכללות, אוניבריסטאות ובתי ספר. השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בקרוב עם כל המידע.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים