קורס מקצועי או תואר

תוכן עניינים

קורס מקצועיקורס מקצועי

קיימים מסלולי לימוד רבים. אתם יכולים לבחור בין לימודי תעודה ללימודים אקדמאיים במגוון תחומים שונים ומגוונים. האם עדיף קורס מקצועי או תואר? ואיך בוחרים קורס מקצועי? לפניכם מאמר שיעזור לכם לענות על שתי השאלות הללו. 

 

קורס מקצועי או תואר?

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב סטודנטים לעתיד היא מה עדיף- קורס מקצועי או תואר? האם קורס מקצועי מספיק להשגת עבודות נחשקות ולמימוש הפוטנציאל העסקי או שלשם כך יהיה עלינו ללמוד תואר? 

קורס מקצועי בדרך כלל יהיה יוקרתי פחות מתואר ראשון, אך בעולם של היום הכל תלוי בתחום אותו אתם לומדים. אם אתם מכוונים לעולם ההייטק, קורס מקצועי בהכרח יהיה מספיק ואפילו עדיף על פני תואר. הסיבה לכך היא שקורסים מקצועיים הם בדרך כלל ממוקדים הרבה יותר מלימודי תואר והם מכשירים את הסטודנטים לעבודה בתחום. כמו כן, בדרך כלל בקורסים מקצועיים הסטודנטים רוכשים גם ניסיון מעשי שלא תמיד נרכש בלימודי תואר. 

אז איך בוחרים?

אין לכך תשובה חד משמעית. יש לקחת בחשבון כי יש מקצועות מסוימים שהעבודה בהם דורשת תואר ויש כאלה שלא. תואר אקדמאי יהיה יוקרתי יותר מקורס מקצועי אך קורס מקצועי בדרך כלל יהיה ממוקד יותר מתואר. בקורס מקצועי הסטודנטים מוכשרים למקצוע והלימודים פחות אמורפיים. 

כמו כן, יש לקחת בחשבון שיקולים כמו משך זמן הלימודים, שכן תואר אורך מינימום שלוש שנים בעוד שקורס מקצועי אורך בדרך כלל מספר חודשים. 

 

קורס מקצועי או תוארקורס מקצועי או תואר- אורך הלימודים

  • קורס מקצועי- קורס מקצועי הוא בדרך כלל חד ולעניין. אין בזבוז של זמן על העשרה מיותרת, אלא לימודים ממוקדים שבסופם ניתן להתחיל לעבוד בתחום הנלמד. יש יתרון משמעותי לקורס מקצועי עבור מי שרוצה להתחיל לעבוד מהר וללמוד באופן ממוקד ויעיל. 

קורס מקצועי בדרך כלל אורך זמן קצר יחסית ולאחריו ניתן להתחיל לעבוד באופן מידי. קורסים מקצועיים יהיו ממוקדים מאוד ובדרך כלל יעסקו רק בתחום הלימודים בו נוגע הקורס. 

  • תואר- לימודי תואר אורכים לא מעט זמן כאשר בדרך כלל מדובר בשלוש שנים מינימום. יש לקחת בחשבון כי ברוב המקרים בזמן לימודי התואר לא ניתן למצוא עבודה בתחום הנלמד. הלימודים מצריכים השקעה רבה מהסטודנט ולכן ברוב המקרים לא יהיה לו זמן לעבוד בעבודות משמעותיות והוא יעבוד בעבודות פשוטות רק על מנת להצליח לממן את הלימודים ומגורים באזור. יש לקחת בחשבון כי בסוף לימודי התואר לא מובטחת עבודה בתחום כיוון שבמקרים רבים מחפשים אנשים בעלי ניסיון בתחום ולתואר אין משמעות. 

כמה זה עולה?

  • קורס מקצועי- קורס מקצועי יהיה בדרך כלל זול יותר באופן משמעותי מלימודי תואר אקדמאי. מהסיבה הזו, צעירים רבים מעדיפים קורסים מקצועיים כיוון שיכולים להרשות לעצמם את עלות הקורס. 
  • תואר אקדמאי- המחיר של תואר אקדמאי יהיה בדרך כלל גבוה וינוע סביב עשרות אלפי שקלים. רבים מהסטודנטים נאלצים לעבוד שעות רבות על מנת להצליח לממן את התואר. למי שיש הורים שיכולים לעזור אין בעיה גדולה, אבל מי שאין את הפריבילגיה צריך לשאול את עצמו את השאלה- האם יהיה לו זמן הן להשקיע בלימודים והן לעבוד על מנת לממן אותם? 

 

תנאי קבלה

השיקול האחרון שעליכם לקחת בחשבון הוא תנאי הקבלה. תואר אקדמאי יהיה יוקרתי יותר מקורס מקצועי ולכן תנאי הקבלה יהיו קשים יותר מאשר של קורס מקצועי. בקורס מקצועי בדרך כלל אין צורך בציוני בגרות גבוהים או בפסיכומטרי גבוה, ואילו בתואר אקדמאי בדרך כלל יהיה צורך בשני אלה. 

איך בוחרים קורס מקצועיאיך בוחרים קורס מקצועי?

יש תחומי לימוד רבים ומגוונים מאוד, ביניהם תחומי לימוד הנוגעים לאומנות, אחרים הנוגעים לטיפול, אחרים הנוגעים למחשבים ולמתמטיקה, תוכלו לבחור ללמוד הנדסה, רפואה, עריכת דין ועוד כל כך הרבה אפשרויות. אז איך בוחרים קורס מקצועי? 

  • תחום שמעניין אתכם- הטיפ הראשון שלנו לבחירת קורס מקצועי הוא לבחור קורס שנוגע לתחום שמעניין אתכם. ברגע שאתם עוסקים במשהו שמעניין אתכם ושאתם אוהבים יהיה לכם קל יותר להתקדם בתחום וללמוד אותו. לכן, לפני שאתם מסתבכים ובודקים את כל הקורסים הקיימים, תחשבו מה מעניין אתכם? אל תשקלו את הנושא רק מבחינה כספית, כיוון שגם אם יש תחום רווחי מאוד, ברגע שהוא לא מעניין אתכם יהיה קשה מאוד להפוך אותו למקצוע רווחי וכך גם להפך- ברגע שיש תחום שמעניין אתכם קל יותר להפוך אותו למקצוע. 
  • תחום מבוקש בשוק העבודה- אחד השיקולים המרכזיים שעליכם לקחת בחשבון הוא האם מדובר בתחום מבוקש שתוכלו למצוא בו עבודה. זה נכון שחשוב לבחור בתחום שיש לכם בו עניין, אך בסופו של דבר אתם רוצים להתקבל לעבודה ולהצליח להתפרנס מהתחום אותו למדתם. לכן, לפני שאתם בוחרים קורס מקצועי בררו האם מדובר בתחום מבוקש בשוק העבודה. כמו כן, קחו בחשבון שלמקום המגורים יש השפעה על הביקוש של התחום, שכן קיימים תחומים מסוימים המבוקשים במקומות מסוימים יותר מאשר באחרים. 
  • מה המשכורת- שיקול נוסף שכדאי לכם לקחת בחשבון בבחירת קורס מקצועי הוא מה המשכורת. כמה תצליחו להרוויח מהמקצוע? בסופו של דבר הלימודים צריכים להוביל אותנו להשיג עבודה בתחום אותו למדנו ולהרוויח בכבוד מהמקצוע. 

 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים