לכבוש ולנצח: קורס מדריכי כדורגל

תוכן עניינים

קורס מדריכי כדורגלכדורגל הוא הספורט הפופולארי בישראל. הוא כבר מזמן חצה את גבולות המשחק התחרותי והפך לספורט כמעט לאומי.  חיים משבת לשבת. כדורגל של ילדים בהפסקות בבית הספר, בשישי בשכונה עם חברים, משחקים בליגות נמוכות ועוד. אוהדי הכדורגל בישראל הם רבים וכמו שאומרת הקלישאה: מועדון כדורגל לא מחליפים.

החלום של כל רבים מאיתנו הוא להיות כוכבי כדורגל, לכבוש את שער הניצחון, להוביל כמאמן את הקבוצה להישגים. אבל האם ידעתם שאתם יכולים להיות חלק מעולם הכדורגל לא בתור רק אוהד או רק צופה. ביכולתכם להיות אלו שעוסקים ועובדים בעולם סביב הכדור העגול ומהווים חלק מהמערכת של שיפור הענף בישראל. למנף את הידע והיכולות שלכם בכדורגל, גם לאחר הפרישה ממשחק פעיל, כדי להתפרנס ולהתפתח. 

קורס מדריכי כדורגל

לכל אלו החולמים ולכל אלו שאוהבים כדורגל מוצגת האפשרות ללמוד קורס מדריכי כדורגל. מדריך כדורגל הוא השלב הראשוני והמקדמי בדרך להיות מאמן כדורגל רשמי על פי חוקי המדינה. למעשה, מדריך הכדורגל הוא מאמן כדורגל המורשה ויכול לאמן קבוצות של ילדים ונערים עד גיל 16 או קבוצות קטנות אותן הוא מקים באופן פרטי (לא בליגה סדירה). בנוסף, יוכל מסיים קורס מדריכי כדורגל לעבוד גם כמדריך כדורגל בקבוצות של בתי ספר, חוגים, מוסדות חינוך בלתי פורמליים, להעביר פעילות בקהילה ועוד ועוד.

בקורס עצמו, מקבל מאמן הכדורגל לעתיד חשיפה ולמידה של מגוון עצום של תכנים הקשורים לכדורגל. לא רק טכניקה של מסירות או בעיטות אלא ידע נרחב, תיאורטי ומעשי על כל העולם הסובב את הכדורגל, החל מפסיכולוגיה של הספורט, שיטות אימון, תזונה, פיזיולוגיה וכושר גופני ועוד, כאשר הדגש הוא לא רק על המשחק התחרותי עצמו אלא גם על פיתוח מיומנויות אישיות שונות. בנקודה זו חשוב להגיד, שלפחות בגילאים הצעירים, מאמן הכדורגל אינו רק דמות טכנית הקובעת הרכבים ושיטות משחק אלא גם דמות לחיקוי עבור הילדים ובעצם אדם המשתמש באימונים כדי להגיע לנפש הילד וללמד אותו גם דברים בתחום החינוכי, ערכי ואופני התנהגות והתמודדות ברגעי תחרות ואל מול הצלחות וכישלונות.

תכני קורס מדריכי כדורגל

גם אם אתה מאמן מהיציע ותמיד יש לך מה להגיד מהיציע למאמן בפועל במגרש, אין זה אומר שאין צורך בלימודים ומעבר קורס מדריכי כדורגל, במידה ואתה רוצה להדריך צעירים במשחק. עליך מוטל לטפח כישרונות כדורגל ולהקנות להם את הבסיס שעליו יבנו את קריירת הכדורגל שלהם. בשל כך, מאמן כדורגל חייב להיות מעודכן וחדשני, כזה שאינו שוקט על שמריו ובעל ידע נרחב. ללמוד כל העת את השיטות והמתודות המתקדמות ביותר, גם בתחומים המשלימים של עולם הכדורגל.

כך מתעסק מדריך הכדורגל גם עם פיזיולוגיה, תזונה ובנית השרירים בצורה נכונה, אנטומיה, כושר גופני, פציעות ספורט וכיצד למנוע אותן, יישום אסטרטגיות וטקטיקות של הגנה והתקפה, יכולות ומתודות של הדרכה והעברת ידע, היכרות עם שיטות משחק שונות, בנית אימונים, הכנה למשחק ולעומת זאת ניתוח לאחור של משחקים, שימוש בעזרי אימון, תפעול וניתוח באמצעות וידאו ועוד.

קראו עוד: קורס מאמני כדורגל

מיקום, תנאים והיקף

ישנם מוסדות רבים המלמדים את קורס מדריכי כדורגל, ברמות משתנות. חלקם גם מציגים קורסים נוספים בעולמות הכדורגל כמו סקאוטינג ואימון כדורגל, שהם מתקדמים יותר. חלקם נעשים על ידי מרכזי ספורט לאומיים מוכרים ואחרים על ידי מכללות שונות, שהספורט הוא לאו דווקא נקודת החוזק היחידה שלהן. כמובן שכמו בכל בחירה של מסלול לימודים, חשוב להתאים את הקורס, ימי הלימוד, המיקום הפיזי והתכנים לרצונות והצרכים שלך. צוות האתר, מתמחה בהתאמת לימודים אישית לכל מתעניין במגוון תחומים וכך גם למתעניינים על קורס מדריכי כדורגל. נשמח לשוחח איתך ולהציג בפניך את הקורסים הטובים ביותר ובעיקר אלו אשר יאפשרו לך למלא את הפוטנציאל שלך בתחום.

כאמור, רמות הקורסים אינן אחידות ומכך שגם אורכם של הקורסים משתנה בין מוסד לימודים למשנהו. גם תנאי הקבלה משתנים אך לרוב, הבסיס הוא אותו בסיס. על החניך בקורס להיות מגיל 16 ומעלה (או לסיים את הקורס לאחר גיל 16) וכן להציג אישור רפואי מתאים ולעבור מבחני קבלה וראיונות שונים. אין זה תנאי גורף אבל מוסדות רבים מעדיפים כי המועמדים יהיו בעלי רקע קודם בכדורגל ובעל עבר תחרותי במשחק, כך שידרשו גם הצגת תעודות שונות והמלצות של המועדון בו שיחק החניך המיועד. 

כבישת ופתיחת שערים

מסיים קורס מדריכי כדורגל מקבל תעודת מדריך כדורגל רשמית והוא רשאי להתחיל להדריך קבוצות כדורגל של ילדים, וכן במסגרות חינוכיות, כגון בתי ספר, חוגים, מתנ"סים ועוד. התעודה חייבת להיות רשמית ומוכרת על פי חוק הספורט. אחרי התנסות של שנתיים כמדריך כדורגל, יכול המדריך לגשת ולעבור לשלב הבא וללמוד קורס אימון כדורגל, שיפתח לו אופציות תעסוקה נוספות ברמה המקצועית יותר. תמיד כדאי לזכור, גם המאמנים הגדולים בתבל, התחילו בתור מדריכי כדורגל ושם הם רכשו את ההשכלה והידע הבסיסיים בתורת האימון.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים