קורס טכנאי מכשור רפואי

תוכן עניינים

עולם הרפואה הוא משוכלל מאי פעם. המערכת הרפואית מובנית ממספר רב של מערכות מכניות אשר לוקחות חלק ניכר בתהליך הרפואי. ניתן לנקוב בשמות של חלק קטן ומוכר מהמערכות: מכשירי דימות, רנטגן, מכונות הנשמה, מכשירי החייאה ועוד… המורה של קורס טכנאי מכשור רפואי הוא להכשיר עוד מפעילים למכונות אלו. לא כל אחד יכול ללמוד קורס טכנאי מכשור רפואי, יש להיות מתאים לתנאי הקבלה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על קורס טכנאי מכשור רפואי.

מה לומדים בקורס?

אילו מיומנויות נרכשות בלימודי קורס טכנאי מכשור רפואייש מגוון רחב של מכללות ומוסדות לימוד שונים אשר יעניקו לכם את ההכשרה המתאימה. עם זאת, יש חשיבות לבחירה שלכם במוסד הלימודים עליה נדון בהמשך. בקורס אתם תלמדו איך להשתמש בציוד מציל חיים באופן מתאים. חשוב לדעת איך להפעיל את המערכות ואיך לזהות את התקינות שלהם לפני כל הפעלה. המטרה שלכם בתור טכנאים אינו רק להפעיל את המכונות אלא גם לדעת לזהות תקלות ולתקן אותן במהירות האפשרית. כמו כן, כל מכונה רפואית דורשת תחזוקה שוטפת. אתם כמובן לא נמצאים צמוד לכל מכונה במשך כל שעות היום, לכן המטרה שלכם היא להנחיל את המידע שלכם ולהעביר אותו הלאה. קורס טכנאי מכשור רפואי הוא קורס שדורש המון אחריות ולכן הוא נחשב לקורס מאוד נחשק ויוקרתי.

התכנים אותו נלמד במהלך הקורס משתנה בהתאם למה שקורה בפועל בתחום הרפואי. היום המכשור מתקדם בכל פעם ולכן, גם תכני הלימוד משתנים מעת לעת. המטרה היא לייצר תוכנית לימודים דינמית אשר יכולה להיות רלוונטית לכם באופן בינלאומי. כחלק מלימודי קורס טכנאי מכשור רפואי אנו נלמד: מבוא למחשבים, מכשירי דימות, מכונות הנשמה, סוג של ציוד רפואי בהתאם למחלקה, פיתרון תקלות, הפעלת מערכות, אולטרסאונד, MRI ועוד. מי שבדרך כלל פונה לקורס זה יהיו אנשים שכבר הייתה להם דרך בתחום הרפואה או תחום המחשבים. חשוב להסביר, קורס טכנאי מכשור רפואי דורש ידע מקדים במחשבים, תוכנות וידע טכני.

פרטים טכניים

משך זמן הקורס נע בין 150 שעות לימוד בערך ועוד 70-80 שעות של למידה מעשית. הלימודים העיוניים יכוליםכל האינפורמציה העדכנית אודות קורס טכנאי מכשור רפואי להתבצע בכיתות המכללה, יש מקרים גם בהם ניתן ללמוד באופן מקוון. הלימודים המעשיים יהיו במעבדות, בכיתות ובסיורים בבתי חולים מובילים בארץ. תנאי הקבלה הם יחסית נוחים. אין צורך בבחינה של פסיכומטרי. רוב מוסדות הלימודים דורשים 12 שנות לימוד, בגרות וראיון קבלה אישי כדי לבדוק האם אתם מתאים. אורך הקורס ינוע על טווח של 10 חודשים בדרך כלל, אחת לשבוע בשעות הערב או הבוקר. כמו כן, אם יש לכם תואר הנדסאי תוכלו לקצר את הקורס שלכם בשלושה חודשים. חשוב לציין, תנאי הקבלה משתנים ממוסד לימודים כזה לאחר, כמו כן גם המסלולים. בתום הקורס תקבלו תעודה אשר מעניקה לכם את ההסמכה לעסוק במקצוע הזה. בשביל שתוכלו לקבל את התעודה אתם חייבים לעבור את הבחינות שיהיו במהלך הקורס, בחינות מעשיות ועיוניות. כמו כן, בחלק ממוסדות הלימודים יש מינימום נוכחות חובה. רק לאחר שאתם עומדים בכל התנאים של מוסד הלימודים תוכלו לקבל את התעודה אשר מעידה עליכם כעל טכנאי מכשור רפואי מוסמך.

מה עושים עם זה בחוץ?

היכן ניתן ליישם את הידע הנרכש בקורס טכנאי מכשור רפואי כאשר אתם יוצאים החוצה עם ההסמכה הזאת אל תצפו ישר להרים וגבהות. בתור התחלה המשכורת שלכם יכולה לנוע בין 7,000 ש"ח ועד 10,000 ש"ח. השכר שלכם תלוי במקום בו אתם נמצאים. עם זאת, ככל שאתם צוברים ניסיון השכר שלכם יכול לעלות עד 12,000 ש"ח. מרגע בו יש לכם ניסיון של למעלה מ-5 שנים ותחומי האחריות שלכם מתרחבים, כך גם השכר שלכם. יש גם תחומים שונים תחת העבודה שלכם, אם אתם טכנאיים של מכשור רפואי בחדר ניתוח השכר אותו תוכלו לקבל יכול גם להגיע ל-15,000 ש"ח. היום הביקוש לטכנאיים במוסדות רפואיים רק הולך וגדל, וברגע בו הביקוש גדל כך גם השכר. המטרה שלכם היא להגיע למקום מסודר ולצבור ניסיון. בחרו במקום בו יש לכם את האפשרות להתפתח עם המקצוע שבו בחרתם.

איך בוחרים מוסד לימודים?

היום בכדי להגיע לבתי חולים מובילים בארץ ולקבל משכורות גבוהות עליכם לעבור קורס טכנאי מכשור רפואי במקום מקצועי. יש חשיבות גדולה למוסד הלימודים בו אתם נמצאים. אז בראש ובראשונה בדקו אילו מוסדות לימודים רלוונטים עבורכם מבחינת מיקום בארץ ותנאי קבלה. לאחר שיש לכם רשימה של מוסדות לימודים אלו, סננו את מוסדות הלימודים בהתאם למוניטין שלהם. בסופו של דבר, תוכלו לבדוק היכן הבוגרים של אותו מוסד לימודים עובדים, תוכלו לראות איך הם נתפסים בשוק. תוכלו לשאול בתי חולים ומקומות העסקה שונים לגבי המלצות של מוסדות לימודים. ובנוסף, עליכם לבחור מוסד לימודים בהתאם למה שנוח לכם, במקום בו תוכלו להוציא את המיטב. יש מקומות שנחשבים לטובים אבל הם לא הכי סימפטיים ללימודים. עדיף לכם לבחור במקום בו תרגישו בנוח, מאשר מקום יוקרתי שבו תסבלו.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים