קורס הנהלת חשבונות

תוכן עניינים

תמיד הייתה לכם אהבה למספרים? קורס הנהלת חשבונות נועד כדי להעניק לכם את האפשרות לעסוק במקצוע הזה בלי לצאת מהבית כמעט. קורס הנהלת חשבונות חייב להיות מתוך מוסד לימודים מוכר, רק כך בעצם תוכלו לבנות את השם שלכם בעולם החיצוני. יש ביקוש מאוד גדול למנהלי חשבונות, אך רבים נוטים להתבלבל בין המקצועות הדומים של ראיית חשבון והנהלת חשבונות. יש הבדלים מקיפים בין שתי העבודות, עליהם נדון כעת.

מה זה קורס הנהלת חשבונות?

קורס הנהלת חשבונות נוגע לשם של המקצוע במדויק – ניהול חשבון. כלומר כל תנועה כספית שיש בחשבון של גוף בנקאי או אחר יהיהמה לומדים בקורס הנהלת חשבונות תחת ניהול של בעל מקצוע. כל גוף אשר עוסק בעניינים פיננסיים חייב להחזיק תחתית מנהל חשבונות, בדרך הזאת יוכל אותו עסק להתמודד עם כל ההשלכות הפיננסיות של העסק, מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי, משכורות עובדים וכן הלאה.

מה ההבדל בין רואה חשבון למנהל חשבונות?

לשניהם יש תפקיד משמעותי בעולם הפיננסי של עסקים רבים בארץ ובעולם ובכל זאת, רבים נוטים להתבלבל בין שני המקצועות. רואה חשבון נחשב לתפקיד בכיר יותר מבין השניים, ולרוב יעבוד באופן עצמאי. עם זאת, יש משרדים רבים וחברות גדולות שמשכירות את שירותיו של רואה חשבון בתור שכיר. ההבדל בא לידי ביטוי בהיקף העבודה שניתן לבעל המקצוע לעשות, אורך ההכשרה והרשאות. התפקיד הבסיסי של מנהל חשבונות הוא אינו ניהולי כמו ראיית חשבון, למרות שניתן להתקדם לתפקיד ניהולי כאשר אתם עושים עבודה טובה. יש הרבה בעלי מקצוע אשר הקימו משרד של מנהלי חשבונות ומרוויחים יפה מאוד מזה. מנהלי חשבונות יכולים להתעסק בחשבונות מול הבנקים, התאמות בספרים, טיפול במיסים, טיפול בנתונים בנקאיים וחשבונאיים לתקופה זמן מסוימת, אישור דוחות כספיים, עריכת דוחות ועוד.

לכן, ההבדל היחיד הוא בהיקף הלימודים וגם מבחינה ניהולית.

במה יוכלו התלמידים לעבוד לאחר הקורס?

כפי שציינו, יש חשיבות מאוד גדולה למוסד הלימודים בו בחרתם. כדי שתוכלו להתקבל לעבודות רצויות עליכם להחזיק בתעודה מוכרת עלהיכן יוכלו התלמידים לעבוד לאחר סיום קורס בהנהלת חשבונות ידי בעלי המקצוע השונים. תוכלו לעבוד בתור שכירים או לעבוד בתור מנהל חשבונות באופן עצמאי. עם זאת, כדי לעבוד באופן עצמאי עליכם לצבור לעצמכם מוניטין ושם. לכן, חשוב תמיד להתחיל בתור שכיר, להכיר את העבודה. תוכלו להיות חלק מתוך משרד הנהלת חשבונות ובכך להתקדם שלב אחרי שלב במקצוע שלכם.

פרטים נוספים

קורס הנהלת חשבונות מחייב אתכם לעמוד בתנאי הקבלה השונים, 12 שנות לימוד, וועדת קבלה, בגרות במתמטיקה ועוד. כמו כן, יש סיווגים שונים עבור קורס הנהלת חשבונות. ניתן לעיתים לשלם על הקורס מטעם הפיקדון הצבאי. קורס הנהלת חשבונות 1+2 זהו קורס בסיס.  ניתן להפריד בין שני הקורסים, אך רק עם קורס אחד ביד אין לכם הרבה איך להתקדם. סוג אחד הוא קורס בסיס להכרה של כל המונחים שאתם צריכים לדעת בעולם הפיננסי, סוג 2 הוא למעשה השלב שבא אחריו. היקף הקורסים יחדיו הוא כ-300 עד 320 שעות. המחיר אותו תשלמו עבור הקורס נע בין 6,000 ש"ח ועד 7,500 ש"ח כולל דמי רישום.

קורס הנהלת חשבונות סוג 3 הוא הקורס המתקדם ביותר אשר ניתן להגיע אליו רק לאחר שסיימתם את הקורסים הראשונים. ניתן יהיהכל הפרטים על קורס הנהלת חשבונות להשלים את הקורס השלישי באותו מוסד לימודים או במכללות שונות אשר מכירות בתעודה שלכם. הקורס הזה יותר קצר מאשר הקורסים השניים ואורכו כ-215 שעות. המחיר אותו תשלמו עבור הקורס הינו 5,000 ש"ח ועד 6,500 ש"ח. כמו כן, יש קורסים נוספים אשר מיועדים להנהלת חשבונות כמו קורס חשבי שכר אשר מתקיים גם במוסדות לימודים שונים בארץ. על מנת שתוכלו להתקבל לקורס זה עליכם וועדת קבלה ומבחן. אורך הקורס הוא כ-160 שעות והמחיר אותו תשלמו הוא בערך 4,500 ש"ח, תלוי במסלול אותו בחרתם. תוכן הלימודים בכל הקורסים הוא מאוד עשיר, מבין היתר תלמדו: שילוב נתוני שכר, חשבונות סופיים, מאזן בוחן, דוחות רווח והפסד, מס ערך מוסף, דיני ביטוח לאומי, מס הכנסה, רישום כפול, פקודות יומן ועוד.

האם קורסים נוספים הכרחיים? 

החשיבות שיש לקורסים נוספים היא הכרחית בעינינו, אבל זה רק בהתאם לשאיפה שלכם, לאן אתם רוצים להגיע. ידע זה כוח, ככל שתשקיעו יותר בידע שלכם ובתחומי ההתמחות שלכם ככה תוכלו לקבל עוד עבודות שונות במקצוע. יש היום ביקוש רב להנהלת חשבונות, לכן כאשר אתם אוהבים את המקצוע ורוצים להתקדם בו אתם צריכים להשקיע. אין זה אומר לעשות הכל בבת אחת, ברגע בו מצאתם מקום עבודה תוכלו להתקדם בקורסים נוספים בהתאם לצורך מאותו משרד. המחירים של קורסים נוספים לעומת קורסים אחרים במקצועות שונים הינם יחסית נוחים, אבל נדרש מאמץ ושעות הלימוד לא תמיד פשוטות, יש מבחנים וחשוב לאהוב את מה שאתם לומדים כי זה לא מתאים לכל אחד.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים