לימודי תעודה או לימודי תואר? באילו מקצועות נעדיף דווקא לימודי תעודה

תוכן עניינים

כל אחד מאיתנו יודע כי בשלב כזה או אחר הוא יצטרך ללימוד לימודים גבוהים. אם בעבר הבחירה הטבעית הייתה לימודי תואר, כיום הצטרפה בחירה נוספת לסל האפשרויות. לימודי תעודה הפכו להיות לאמצעי מעולה לכל אותם האנשים שרוצים ללמוד קצת אחרת. מדובר על לימודים שונים מלימודי תואר, בעיקר במשך הזמן שבו הלימודים נמשכים. על מנת להוציא תעודה מספיקים לכם לימודים של כמה חודשים שבסופם תוכלו להתחיל לעבוד. בו בזמן הלימודים האלה יהיו הרבה יותר ממוקדים בהשוואה ללימודי תואר. באילו מקרים תעדיפו ללמוד לימודי תעודה על פני לימודי תואר? יש לנו את התשובה לשאלה הזאת שכולם שואלים את עצמם.

 

מקצועות שדורשים ידע מעמיק

 

הבעיה העיקרית עם לימודי תואר היא שהם עוסקים גם בתיאוריה ולא רק בפרקטיקה. העניין יכול להיות בעייתי כאשר אנו מדברים על מקצוע שדורש ידע מעמיק בצד הפרקטי. לבוגרים שמסיימים תואר לא יהיה את הניסיון הנדרש בשביל לפתור בעיות מורכבות ומסובכות. על מנת לתקן מחשב פחות חשוב להבין כיצד הוא בנוי או מה הוא מכיל בתוכו. קורס טכנאי מחשבים שבסופו תקבלו תעודה יכשיר אתכם לתקן את המחשב. כך תהיו אנשי מקצוע טובים, כאלה שכולם פונים אליהם כדי לקבל פתרון לבעיות השונות. טוב שתלמדו כיצד פותרים את הבעיות, במקום דברים שלא תיישמו בזמן העבודה.

 

מקצועות שיש ביקוש מידיי לעובדים

 

לימודי תואר נמשכים שלוש עד ארבע שנים ברוב המקרים, זמן לא מבוטל בכלל. אף אחד לא אומר לכם כי הלימודים האלה מיותרים, בדיוק ההפך הוא הנכון. עם זאת לא תמיד ההמתנה הזאת עד לקבלת התואר יכולה לפעול לטובתכם. הרי יש מקצועות שבהם יש מחסור מידיי בעובדים, לכן חשוב להכות על הברזל בעודו הוא חם. במקצועות האלה טוב ללמוד לימודי תעודה שנמשכים כמה חודשים ובסופם תהיו מוכשרים להתחיל את העבודה. בחיפוש אחר טכנאי מחשבים מומלצים לא תשאלו אותם מה הם למדו בדיוק. תרצו רק לדעת שיש להם את ההכשרה הנדרשת בשביל לבצע את המשימה הרצויה.

 

מקצועות שתנאי הסף לא בשמיים

 

בואו נודה על האמת, יש המון מקצועות שבהן דרישות הסף גבוהות במיוחד. מקצועות שלא תוכלו להתחיל לעבוד בהן מבלי שתהיה לכם את ההסמכה הנדרשת, לרוב תואר ראשון. עם זאת בחלק מהמקרים תוכלו למצוא את עצמכם מתחילים לעבוד ללא תואר ראשון אלא רק תעודה. התעודה משמעותה ההסמכה לכך כי יש לכם את הידע הנדרש לבצע את כל הפעולות הרצויות. לכל מקצוע יש את דרישות הסף שלו, חשוב לבחון אותם לפני שמתחילים ללמוד. כך לא תמצאו את עצמכם מבזבזים כמה שנים טובות מבלי שתהיה לכך הצדקה אמיתית. תחשבו היטב מה תרצו לעשות בעתיד, ולאחר מכן תבחרו את המסלול הנכון לכם.  

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים