קורס אופטיקה מכין אתכם לקריירה במדעי האופטיקה

תוכן עניינים

אופטיקה היא בין התחומים הכי מרתקים שקיימים ואפשר ללמוד. מדובר בתחום שתמיד היה ותמיד יהיה רלוונטי ולכן כל מי שמסיים את הלימודים בהצלחה, יוכל להשתלב בשוק העבודה בצורה מהירה מאוד ולמצוא עבודה במגוון של חברות, עסקים ומרפאות הפזורים להם ברחבי הארץ, או אפילו לפתוח עסק עצמאי. קורס אופטיקה מכין את המשתתפים לקריירה במדעי האופטיקה כרוכה ביצירה, גילוי או חקר השימוש בעדשות ובתכונות האור. אחד התפקידים הנפוצים ברמת הכניסה לתחום הוא תפקיד של אופטיקאי, במהלכו אתם מתאימים למטופלים משקפיים ועדשות מגע על פי מרשמים של רופא העיניים או האופטומטריסט שלהם.

לחלופין, אתם יכולים להיות מהנדסים אופטיים, ולעסוק בתחום שיאפשר לכם ליישם את עקרונות הפיזיקה על מנת לתכנן וליצור טכנולוגיות שקשורות לאופטיקה כמו לייזרים, גלאים אופטיים, מכשירים אופטיים והתקני תקשורת אופטיים.

קריירה מתקדמת

אפשרות קריירה שלישית לאחר קורס אופטיקה היא עבודה כמורים לפיזיקה על תיכונית. בעבודה זו, תועסקואפשרות קריירה שלישית לאחר קורס אופטיקה במכללות או באוניברסיטאות, ותלמדו שיעורים בפיזיקה, או שתערכו מחקרים משלכם בתחום. תלמידים שאינם בטוחים איזה תחום יהיה הכי מתגמל, לומדים ידע שמכין אותם לעבודה במכונים לאופטיקה כמקומות העבודה האידיאלים.

במהלך שנת הלימודים הראשונה, הסטודנטים נחשפים לכל התחומים הנדרשים, באמצעות עבודה כיתתית, סמינרים מיוחדים שמוצגים במסגרת ההכשרה של מרכז הלימודים, ובאמצעות מפגשים פרטניים בהם הסטודנטים וחברי הסגל יכולים לדון בתחומי העניין שלהם.

תוכניות לימודים לתואר ראשון

קורס אופטיקה מכין לתואר ראשון במדעי אופטיקה, הנדסה אופטית, אופטיקה או פיזיקה עם ריכוז במדעי האופטיקה. תוכניות לימודים לתואר ראשון מכסות נושאים שכוללים:

  • אלקטרודינמיקה
  • אופטיקה פיזית
  • יסודות לייזר.

קורס אופטיקה כולל גם לימודי מתמטיקה ומדעים מתקדמים שמהווים ברוב המקרים את הליבה של השנתיים הראשונות של תוכנית עם קורסים פרטניים יותר למדעי אופטיקה בשנה השלישית והרביעית. אתם יכולים גם לסייע לסטודנטים לתארים מתקדמים בפרויקטים של מחקר כדי להשיג ניסיון מעשי באופטיקה.

תוכניות לימודים לתואר שני

קורס אופטיקה מלמד גם לתואר שני או דוקטורט במדע אופטי או הנדסה אופטית. תוכנית לתואר שני חוקרת חומריםלימודי אופטיקה לתואר שני, מה לומדים בקורס אופטיקה אופטיים, מכשירים, הדמיה ומכניקה. תוכניות לתואר שני כוללות אפשרויות תזה או ללא תזה. רוב תוכניות התואר השני דורשות קורסי מעבדה נרחבים בתחומים שכוללים בדיקות אופטיות, ייצור והנדסה.

בתוכנית לדוקטורט, העבודה מתמקדת ברוב המקרים בפרויקטים של מחקר ועבודות מעבדה, שכוללות לימודים מתקדמים בלייזרים וביסודות אופטיקה. שיעורי קורס אופטיקה בתוכנית לדוקטורט כוללים מתמטיקה, סטטיסטיקה, אופטיקה קוונטית, ומדעי התמונה.

הזדמנויות תעסוקה נרחבות

בוגרים חדשים שסיימו לימודי אופטיקה, מצטרפים היום לעבודה בפקולטות של אוניברסיטאות גדולות. בוגרים אחרים תפסו עמדות של משרות מחקר במעבדות תעשייתיות וממשלתיות.

עוד קבוצה חשובה מאוד של בוגרי קורס אופטיקה כוללת אנשים שהקימו עם סיום הלימודים חברות קטנות משלהן או הצטרפו לחברות קטנות אחרות.

עלות קורס אופטיקה

העלות לקורס אופטיקה משתנה ותלויה באופי הקורס, היכן הוא מועבר, איזה קורס בדיוק אתם עוברים, כמה זמןמה העלות הממוצעת של קורס אופטיקה הקורס נמשך ועם איזו תעודה אתם יוצאים בסיום הקורס. קורס אופטיקה מספק הסמכה לעבודה כאופטיקאי מסוג 1 או 2. סוג 2 נחשב לבכיר ומאפשר עבודה במסגרות שונות. עלות הקורס נעה בין 7,000-20,000 ש“ח. הקורס כולל את המידע השלם בתחום מדעי הראייה ואופטיקה פיזיולוגית, כולל הכשרה בביצוע בדיקות אופטומטריות.

הזדמנויות עבודה באופטיקה רבות וגדלות כל הזמן. תחום זה חיוני למחקר ופיתוח תעשייתי, והזדמנויות רבות זמינות לבוגרי קורס אופטיקה. מכיוון שמחלקות אקדמיות רבות לפיזיקה והנדסת חשמל מציבות דגש רב על מחקר והוראה באופטיקה, הביקוש הולך וגדל לאנשי סגל שיש להם השכלה טובה בתחום זה.

 

שווה לבחון כמה דברים חשובים לפני שניגשים לבחור קורס אופטיקה.

  1. היכן הקורס מועבר? קורס אופטיקה ומסלול לימודי אופטיקה מועברים בכל הארץ, מצפון ועד דרום. לכן, לפני שאתם בוחרים מסלול לימודים כזה או אחר, שווה לבדוק לגבי השם והמוניטין של המוסדות השונים בתחום, כיצד תוכלו להגיע לאותו מקום בימי הלימודים, בעיקר אם אתם מתכוונים לשלב את הלימודים עם עבודה נוספת.
  2. באיזו תצורה הקורס מועבר? עוד דבר ששווה לבדוק אותו הוא האם רוב הקורס מועבר בצורה פרונטלית, כלומר בכתה, או שהוא מעובר באופן דיגיטלי? אולי שילוב של שתי השיטות?
  3. משימות ומטלות – בדקו אילו מבחנים יהיה עליכם לעבור במהלך הקורס, האם תצטרכו להכין עבודות או להשלים משימות ומה בדיוק זה ידרוש מכם.
  4. עלויות – בררו מהי עלות הקורס ואיך ניתן לשלם על הקורס במהלך שנת הלימודים.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס אופטיקה? דרך האתר Limudin-index תוכלו לקבל את כל המידע לו אתם זקוקים בכדי שתוכלו לקבל החלטות נכונות עבור הקריירה והעתיד המקצועי שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה עם מענה על כל השאלות.

 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים