לימודי תעודה ללא תואר

תוכן עניינים

ישנם כיום לא מעט מקצועות שניתן להתקבל אליהן גם בלי תואר ראשון, אלא רק עם תעודה. ריכזנו עבורכם את כל הפרטים הכי חשובים שצריך לדעת.

לימודי תעודה ללא תואר למי זה מתאים?

למי שיודע בדיוק מה בא לא לעשות ויש לו כיוון מקצועי ואין לו צורך בלימודים מעמיקים כמו שיש בתואר ראשון. לכללימודי תעודה ללא תואר מתאימים לחבר‘ה אחרי צבא וגם לחבר‘ה לפני צבא שיש להם לא מעט זמן עד הגיוס ורוצים ללמוד משהו מעניין מי שמחפש מסלול לימודים יחסית קצר וממוקד ורוצה להשתלב בשוק העבודה כמה שיותר מהר. למי שרוצה להגשים את עצמו בלי ללמוד תואר ראשון. לימודי תעודה ללא תואר מתאימים לחבר‘ה אחרי צבא וגם לחבר‘ה לפני צבא שיש להם לא מעט זמן עד הגיוס ורוצים ללמוד משהו מעניין, הם גם מתאימים עבור מי שמרגיש שהוא לא במקצוע הנכון ורוצה לעשות שינוי קריירה, עבור אנשים מבוגרים שלא רוצים להתחייב ללימודים מאוד אינטנסיביים. לימודי תעודה מתאימים כמעט לכל ויש כל כך הרבה אפשרויות.

במה ניתן לעבוד עם לימודי תעודה ללא תואר?

יש מספר מקצועות בהם ניתן לעסוק מבלי לעבור לימודי תואר, ומסתפקים גם רק בלימודי תעודה. אם בחרתם להתחיל לימודי תעודה ואתם לא יודעים אילו מקצועות תוכלו ללמוד, אלו חלק מהאופציות העומדות בפניכם-

  • מקצועות הסייבר, תוכנות ופיתוח תוכנה ומקצועות הדאטה
  • צילום
  • טכנאי חשמל, עיבוד שבבי ורתחים
  • מקצועות הבניין, נדל"ן, תיווך
  • מוזיקה
  • רפואה משלימה
  • אימון
  • עיצוב פנים
  • בישול וקונדיטוריה
  • קוסמטיקה
  • חשבות שכר

וכמובן, יש עוד לא מעט מקצועות שכדי לעבוד בהם לא חייב ללמוד לימודי תואר, וניתן להתקבל רק באמצעות תעודה.

מה היתרונות בלימודי תעודה ללא תואר?

יש מספר יתרונות בולטים לטובת לימודי תעודה ללא תואר, אלו היתרונות:

  1. לימודי תעודה הם לימודים הרבה יותר ממוקדים, בשונה מלימודים לתואר בהם צריך ללמוד עוד מספר מקצועות שאינם קשורים כלל לתחום בו רציתם לעסוק ואותו רציתם ללמוד (כמו למשל- סטטיסטיקה בלימודי תואר ראשון במשפטים ותקשורת).
  2. היתרון הכי בולט של לימודי תעודה ללא תואר הוא שבתואר תצטרכו לעבור לפחות שלוש שנות לימוד, ובתואר אפשר לסיים את הלימודים החל מכמה חודשים ועד כשנתיים. כמובן שיש יואי דופן, אך לימודי תעודה מקצרים משמעותית את זמן הלימודים והדרך אל התעודה.
  3. יתרון נוסף הוא תנאי הקבלה ללימודים, באוניברסיטה תצטרכו להציג תעודת בגרות עם נתונים ספציפיים, ציון של בחינת פסיכומטרי ולפעמים גם מבחן אמירם (באנגלית) ועוד. בלימודי תעודה יבקשו ממכם הרבה פחות מה שהופך את הקבלה ללימודים האלו לקל הרבה יותר.

איך מתקבלים ללימודי תעודה ללא תואר?

יש מספר קריטריונים, הנחשבים קלים יותר מאלו של האוניברסיטאות, והם יהיו תלויים במוסד הלימודים ובתחום הלימודים שתבחרו. ישנם תנאי קבלה מאוד בסיסיים כשנרשמים ללימודי תעודה ללא תואר, יהיה לכם יותר קל לעמוד בתנאים האלו אך חשוב שתשימו לב כי אכן אתם מצליחים לעמוד בהם. לעיתים יידרשו רק 12 שנות לימוד, בחלק אחר של המוסדות יבקשו ניסיון קודם בתחום או ראיון אישי בטרם קבלתכם ללימודים או אפילו ציון מסוים של בגרות.

דוגמאות ללימודי תעודה ללא תואר

  • תעודה בתחום טיפולי– הרבה ממסלולי הלימוד האלו יהיו לאנשים שכבר למדו, סיימו וקיבלו תואר ראשון בתחום טיפולי מסוים. כיום יש יותר ויותר דרישה לתחום הטיפולי כמו לימודי טיפול עם רכיבה על סוסים, אמנות פלסטית ועוד.
  • תעודה בתחום העיצוב– בלימודי עיצוב ללמוד מקצועות כמו למשל עיצוב גרפי, אמנות פלסטית, מדריכי אמנות, טיפול באומנות, עיצוב פנים ועוד. לימודים כאלה ניתן ללמוד על פני כמה חודשים או על גבי מספר קטן יחסית (לאלו שיוצעו באוניברסיטאות) של שנים.
  • לימודי כתיבה– ניתן ללמוד קורסי כתיבה (כתיבה עיתונאית, כתיבה יוצרת ועוד) ובקבלת התעודה תוכלו להתקבל למשרדי תקשורת שונים.
  • תעודה בתחום המחשבים– הקורסים שנפתחו מנפצים את הסטיגמה בה חושבים כי על מנת לעסוק בתחום המחשבים לא צריך לימודי תואר ארוכים ומתישים, וכיום ניתן להסתפק בתעודה שתקבלו. פיזיקה ומתמטיקה כבר אינם רלוונטים במקצוע הזה ולכן מומלץ מאוד להתחיל לימודי תעודה לפני שמנסים להתקבל לאוניברסיטאות. כיום ניתן לבחור תחום אחד להתמחות בו וללמוד אותו והדבר יהיה מספיק על מנת לעבוד בתחום המחשבים. יש מגוון רחב של בתי ספר המלמדים את מקצועות המחשב וניתן לברר עליהם ברחבי הרשת ולהתרשם.

איך בוחרים מסלול ללימודי תעודה ללא תואר?

יש כמה דברים חשובים בתהליך של בחירת לימודי תעודה ללא תואר. קודם כל אתם צריכים לחשוב מה מעניין אתכם, מה מרתק אתכם ואז לברר לגבי התחומים הרלוונטיים. בנוסף, כדאי לבדוק מידע טכני כמו סוג התוכן שמועבר במסלולים השונים, כמה זמן זה לוקח, מה העלויות וכדומה.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על לימודי תעודה ללא תואר? דרך האתר Limudin index תוכלו להתרשם ולקבל את המידע הנדרש לכם לפני שאתם בוחרים את מסלול הלימודים המתאים לכם. נשמח לייעץ וללוות אתכם שלב אחר שלב בתהליך, כך שכל שנותר לכם לעשות בעצם הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר. נציג מטעם האתר יחזור אליכם במהרה.

בהרבה מהמכללות ברחבי הארץ מוצעים קורסים ולימודי תעודה רבים ושונים. לימודים אלו מקנים ללומדים תעודות הכשרה, ותעודות דיפלומה מקצועיות. קורס יכול להמשך כחודשיים וישנם אף קורסים ארוכים יותר אשר מעניקים ללומד ידע העשרתי או מקצועי. למעשה, מקצועות מבוקשים ללא תואר מתאימים למגוון רחב של אנשים כמו למשל חבר‘ה צעירים אחרי צבא שעדיין לא רוצים להתחייב למסלול לימודים ארוך ואינטנסיבי. לימודים מהסוג הזה מתאימים גם לאנשים שרוצים להעשיר את הידע המקצועי שלהם ולפתח את הקריירה שלהם בכיוונים אחרים או נוספים. גם עבור מי שרוצה לשנות את הדרך המקצועית שהוא סלל עד רגע זה, לעשות הסבה או למי שמחפש למצוא עבודה אחרי מסלול לימודים יחסית קצר, מקצועות מבוקשים ללא תואר יכולים להתאים.

להלן מספר דוגמאות לקורסים למקצועות מבוקשים ללא תואר:

  1. קורסי שוק ההון– קורסים אלו מכשירים את הלוקחים אותם לפעילות מסחר בשוק ההון. לימודים אלו מקנים ידע, תעודה ואפשרותאיך בוחרים איזה מקצוע ללמוד שלא דורש תואר ליצירת הון עצמי על ידי שימוש בידע הנצבר במהלך הקורס. הקורס מתאים לאנשים המעוניינים ללמוד את שפת שוק ההון ואף לעסוק בתחום.. כמו כן , הקורס מתאים גם למשקיעים אשר מעוניינים להבין יותר את השקעותיהם, לקחת בהן חלק יותר פעיל, ולהבין את ההחלטות שנלקחות. קורסים רלוונטים לתחום זה הם קורס השקעות, קורס ייעוץ פנסיוני, קורס אנליטים וקורס מסחר יומי.
  2. קורסי מזכירות ומנהל– כל ארגון, גדול כקטן, זקוק לעובדים שיהוו את המענה הראשוני בעת פניה אל הארגן וכן ירכזו תחת פעילותם את כל הנושאים האדמיניסטרטיביים והלוגיסטיים. קורסים רלוונטים לתחומים אילו הם קורס מזכירות בכירה, קורסי תכנות (אקסל לדוגמא), קורס מזכירה רפואית ועוד. ברוב מקומות הלימוד ישנה דרישה לאישור לימודים של 11 שנים לפחות.
  3. קורסי עיצוב – האומנות מרתקת, מסעירה ומרגשת מיליוני בני אדם מאז שחר ההיסטוריה. ביכולתה אף להשפיע על עמדות שונות ולשנות את סדרי העולם המקובלים. אנשים המרגישים זיקה ומשיכה לאהבה ליצירה ותחום האסתטי יכולים מצוא מגוון של קורסים ללמידה כמו ציור, רישום, קורסי עיצוב , קורסי אוצרות ועוד.
  4. קורסי אימון וגישור– אימון, ייעוץ או גישור כל אחד בתחומו עשוי לסייע לאנשים להגיע להחלטות נכונות, לעזור לפתור סכסוכים, בעיות בכל תחומי החיים ואף להניע אותם לפעולה. במידה ואתם חשים כי תחומים אלו מדברים אליכם הרי שישנם מגוון של קורסים אשר אותם אתם יכולים לקחת על מנת להיות חלק מעולם זה. בין שלל הקורסים ניתן למצוא קורס אימון אישי או עסקי, קורסי ייעוץ משפחתי או ארגוני, קורסי גישור בתחום העיסקי או הבינאישי ועוד.
  5. קורסי חינוך וסייעות -מכללות רבות מציעות לימודי תעודה בתחום החינוך, המבוקש מאוד בישראל בקרב סטודנטים ללימודי תואראילו מקצועות מבוקשים אינם דורשים השכלה גבוהה ראשון ושני. תעודות אלו יוכלו לאפשר לכם להשתלב במערכת החינוך ולהיות בעלי מקצוע מאתגר ומשמעותי, אשר יכול להשפיע על החברה בה אנו חיים ולהשפיע על דור העתיד. בין הקורסים הרלוונטים ניתן למצוא קורס סייעות לגנים, קורס מדריכי אמנות, קורס סייעות לחינוך מיוחד, מדריכי תנועה ועוד.
  6. קורסי היריון ולידה – תחום זה זוכה לפופולאריות רבה בשנים האחרונות מאחר וכבר ידוע כי היעזרות אנשי מקצוע בתחום זה יכולה לסייע רבות בזמן ההיריון ובמעבר בין היריון לבין הורות. קורסים בתחום זה הם דולה, יועצות הנקה, מדריכות הכנה ללידה ועוד. מדובר באחד התחומים היותר מפותחים בשנים האחרונות וכל הזמן יש עוד ועוד הכשרות שנפתחות.
  7. קורסי תזונה ובריאות – אחד המרכיבים העיקריים לשמירה על איכות חיים ובריאות הוא התזונה. הרגלי האכילה שלנו יחד עם מהמזון אותו אנו צורכים הם בעלי השפעה רבה על תפקודי הגוף שלנו. ככל שהשנים עוברות ישנה עלייה משמעותית במודעות לחשיבות תזונה מבוססת על כל אבות המזון ותזונה מאוזנת אשר יכולה לשפר באופן משמעותי את מצבו הנפשי והפיזי של האדם. ניצן למצוא קורסים מתקדמים בתחום התזונה אשר יעניקו לסטודנטים כלים ומיומנויות להשתלב בתחום העבודה.
  8. קורסי ספורט והדרכה – מקצוע זה יכול לאפשר לכם להנות מאורח חיים בריא וגם לקבל על זה כסף. ניתן ללמוד הדרכות ספורט,אילו מקצועות נלמדים בקורסים ללא תואר במוסד להשכלה גבוהה הדרכת ריקוד או ספורט אתגרי במגוון של מכללות. יש מגוון עצום של קורסים בתחום הספורט וההדרכה כמו קורס מדריכי שחיה, קורס מדריכי יוגה או פילטיס מזרן, קורס מדריכי פילטיס מכשירים, קורס מדריכי חדר כושר, קורס מדריכי ריצה ועוד. כל שנותר לכם הוא לבחור את הקורס שהכי מתאים לכם ואז להחליט.

רוצים לקבל מידע נוסף על לימודים ומקצועות ללא תואר עם רמת ביקוש גבוהה? דרך האתר Limudim-index תוכלו לקבל מענה על כל השאלות כולל ההכשרות שמתאימות לכם ולמה שאתם מחפשים, מיקום גיאוגרפי של הקורסים, עלויות, משך זמן הקורס ועוד מידע שיסייע לכם לקבל את ההחלטות הכי נכונות עבורכם. כל שנותר לכם לעשות הוא ליצור איתנו קשר, להשאיר את הפרטים האישיים שלכם ונשמח לחזור אליכם במהרה עם מענה על כל השאלות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים