יועץ השקעות: לימודים שיכינו אתכם לקריירה בתחום

תוכן עניינים

אחד מבעלי המקצוע הפופולארים בשנים האחרונות הוא יועץ השקעות. יועץ השקעות מייעץ לאנשים בעלי הון עצמי נמוך או גבוה איפה כדאי להם להשקיע את הכסף שלהם ואיך לייצר ממנו יותר. יועצי השקעות מסייעים ללקוחות לתכנן את השקעותיהם ולהעריך את מכלול הסיכונים הנוגעים לביצוע השקעות ספציפיות. יועצים אלו סיימו מסלול יועץ השקעות לימודים, ויש להם את הידע הדרוש למעקב אחר מספר השקעות בו זמנית על מנת לקבוע עד כמה הם מתנהלים היטב לקראת עמידה ביעדי הלקוחות.

אנשי מקצוע בתחום ההשקעות מועסקים בחברות השקעות כלכליות, סוכנויות אשראי, הבורסה לניירות ערך, וחברות ביטוח. רוב העובדים האלו הם עצמאיים וקיבלו את הכשרתם לאחר סיום מוצלח של מסלול יועץ השקעות לימודים. יועצי השקעות עובדים בדרך כלל בחללי משרדים, אבל בחלק מהמקרים הם נדרשים לצאת מהמשרד על מנת להיפגש עם לקוחות. למעשה, פנייה אל עבר מסלול לימודים של יועץ השקעות תאפשר לכם ליהנות מקריירה מרתקת, מגוונת וייפתחו בפניכם שפע של הזדמנויות תעסוקה ועבודה במשק.

הכנה לקריירה מצליחה

כניסה לתחום ייעוץ השקעות מצריכה תוכנית יועץ השקעות לימודים להכנה לתפקידים ברמת הכניסה, אבל חלקפנייה אל עבר מסלול לימודים של יועץ השקעות תאפשר לכם ליהנות מקריירה מרתקת, מגוונת וייפתחו בפניכם שפע של הזדמנויות תעסוקה ועבודה במשק מהמעסיקים מעדיפים מועמדים שיש להם גם תואר שני.

תחומי הלימודים כוללים: מימון; כלכלה; מנהל עסקים או תחומים קשורים; ורישיון הסמכה לעיסוק בתחום.

מיומנויות מפתח שנדרשות מיועצי השקעות

בדרך כלל, ליועצי השקעות יש לפחות שנתיים עד שמונה שנות ניסיון בתחומים כמו ראיית חשבון, בהתאם לעבודה, ולאחר השלמת תוכנית יועץ השקעות לימודים. מיומנויות המפתח של יועצי השקעות הן:

  • מיומנויות אנליטיות
  • מיומנויות תקשורת
  • מיומנויות קבלת החלטות
  • תשומת לב לפרטים
  • מיומנויות מתמטיקה
  • ניסיון בתוכנת ניהול קשרי לקוחות
  • תוכנות לניהול מסמכים
  • תוכנות לניתוח פיננסי
  • וגיליונות אלקטרוניים.

עכשיו בואו נבדוק את שלבי הקריירה הזמינים לאחר השלמת תוכנית יועצי השקעות לימודים.

תואר ראשון

תואר ראשון הכרחי כדי להתחיל עיסוק בתחום ייעוץ השקעות. תואר ראשון בעסקים, חשבונאות, מימון או כלכלה הןתוכנית יועץ השקעות לימודים כוללת לרוב קורסים בנושאי מימון תאגידי, מוסדות פיננסיים ושוק ההון, השקעות ומימון בינלאומי אפשרויות נפוצות לתואר. תוכנית יועץ השקעות לימודים כוללת לרוב קורסים בנושאי מימון תאגידי, מוסדות פיננסיים ושוק ההון, השקעות ומימון בינלאומי.

קורסי לימודי כלכלה כוללים בדרך כלל נושאים כמו תעסוקה ואבטלה, אינפלציה וכלכלת עבודה ונושאים קשורים. על מנת להצליח בתחום, יש לצבור ניסיון באמצעות השתתפות בתוכנית התמחות עם סיום הכשרת יועץ השקעות לימודים.

מקומות עבודה שמאפשרים להשיג הכשרה בתחום

סטודנטים יכולים לצבור מיומנויות וניסיון על ידי השתתפות בהתמחויות בעודם במכללה. הזדמנויות להתמחות עשויות להיות זמינות עם בנקים, חברות ביטוח או חברות ניירות ערך.

התמחות יכולה גם לסייע לסטודנטים ליצור קשרי רשת כדי לסייע להם במציאת עבודה לאחר סיום הלימודים. לאחר שתסיימו את הלימודים ותצברו מעט ניסיון, תוכלו להשתלב בכל מיני חברות כמו למשל חברות השקעות או אפילו להפוך יועצי השקעות עצמאיים המעניקים שירותים לעסקים ופרטיים גם יחד.

השגת רישיון

תפקידים רבים בתחום ייעוץ השקעות דורשים רישיון, ולאחר סיום תוכנית יועץ השקעות לימודים, הבוגרים שעברו את בחינות ההסמכה מקבלים רישיון שמאפשר להם לעסוק בתחום.

כדאי גם לשקול הסמכה, כי רוב המעסיקים מעדיפים מועמדים מוסמכים. לאחר רכישת ניסיון של ארבע שנים בעבודה כיועץ השקעות, ניתן להשיג הסמכה של אנליסט פיננסי על ידי השלמת תוכנית הלימודים ומעבר של שלוש בחינות.

תואר ראשון הוא תנאי מוקדם לקבלת ייעוד זה. תוכנית יועץ השקעות לימודים היא תוכנית עצמאית, שמכילה סילבוס רחב של עקרונות השקעה וסטנדרטים אתיים. רוב התפקידים המתקדמים בתחום ייעוץ השקעות דורשים תואר שני, ולכן מומלץ לבוגרים של תוכנית יועץ השקעות לימודים להמשיך את השכלתם לרמת התואר השני על מנת להתקדם בתחום.

עלות קורס ייעוץ השקעות

תוכנית יועץ השקעות לימודים כוללת את הידע המלא בתחום ייעוץ השקעות, עם תרגילים מעשיים. עלות הקורס היאמומלץ לבוגרים של תוכנית יועץ השקעות לימודים להמשיך את השכלתם לרמת התואר השני על מנת להתקדם בתחום בסביבות 4,000 ₪ בהתאם לתנאי הקבלה ללימודים של מרכז ההכשרה, היקף הקורסים ואסטרטגיות דרישה למבחנים.

הלימודים במכללה נלמדים בקצב אישי ונמשכים עד שנתיים. במהלך הלימודים, התלמידים מקבלים הכנה מקיפה למבחני הרשות לניירות ערך, לשם השגת הרישיון לעסוק בתחום.

איך כדאי לבחור מסלול לימוד או קורס ייעוץ השקעות?

קודם כל חשוב לדעת כי יש גם מסלולים אינטרנטיים בתחום הזה, אך הם מתאימים יותר לאנשים שכבר יש להם הכשרה מסוימת ורק רוצים להעשיר את הכלים ואת הידע שלהם. חשוב לבחור קורס שמתאים לכם מבחינה מקצועית ויאפשר לכם להשתלב בשוק העבודה יחסית מהר. בדקו אילו תכנים מועברים במהלך הקורס, מי מעביר אותם, כמה זמן הוא נמשך ומידע נוסף שרלוונטי להמשך.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על קורס ייעוץ השקעות ועל מסלול לימודים שיכול להיות עבורכם רלוונטי? לא בטוחים באיזה מסלול לבחור? דרך האתר Limudim index תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי לכם מבלי להתאמץ. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למעשה להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה עם מענה על כל השאלות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים