גוף ונפש: קורס רייקי

תוכן עניינים

קורס רייקיהעולם המודרני מציב בפנינו שלל אתגרים ומורכבויות ולא מעט לחצים. ללחצים אלו פנים רבות והשפעותיהם רבות לא פחות. על הבריאות שלנו, האנרגיה שלנו, מצב הרוח ואיכות החיים.  כנראה, שאת העולם לא נוכל לשנות אבל ישנם בתחום הרפואה המשלימה טיפולים רבים אשר מסייעים לנו לצלוח את האתגרים ולשנות את חיינו מן הקצה אל הקצה.

שיטה אחת שכזו היא שיטת הרייקי. רייקי היא שיטת טיפול המבוססת על היכולת לתעל את האנרגיה שנמצאים ביקום לצורך הגעה לאיזון אנרגטי. היא עושה זאת באמצעות שימוש בסמלים וכלים מיוחדים ולמעשה ניתנת ליישום על ידי כל אחד שעבר קורס רייקי.  שם השיטה, רייקי, הוא הלחם של המילה קי, שפירושה ביפנית, מולדת השיטה – אנרגית החיים ושל המילה ריי, שמשמעותה " מלמעלה" (שכהכוונה לישות עליונה או היקום). כחלק מהיותה שיטה הוליסטית הדוגלת בכך שהגוף והנפש מחוברים ביניהם, חד הם והם מושפעים האחד מן השני, השיטה גורסת כי מה שמוביל למצוקות וקשיים נפשיים או פיזיים הוא חוסר איזון באנרגיה ובזרימה שלה. באם נשלוט בזרמי האנרגיה ונוכל להביא אותם לכדי איזון נכון, מצבנו, גוף ונפש – ישתפר.

שיטת הרייקי

שיטת הרייקי שניתן ללמוד אותה בעת קורס רייקי,  שונה מעט משיטות נוספות היות והיא מאפשרת לכל אחד להפוך למטפל בשיטה על ידי הכשרה קטנה ופשוטה יחסית. היא נחשבת ככזו שלא נדרש עבורה שימוש בכח גופני, אם כי היא דורשת מגע (בלבוש מלא). בניגוד נוסף לשיטות אחרות בתחום הרפואה המשלימה, טיפול ברייקי אינה דורשת העברת אנרגיה מן המטפל עצמו אלא באנרגיה הנמצאת ביקום ורק מנותבת נכון על ידי המטפל. את שיטת הרייקי ניתן ליישם על אחרים, כשם שהיא ניתנת ליישום עצמי. למעשה, המטפל הוא צינור להובלת אנרגיית החיים.

לימודי קורס רייקי

קורס רייקי, על פי השלבים השונים, יכול להוביל ל-2 סוגי הכשרות. הראשונה היא לטיפול ברייקי והשנייה היא הוראת השיטה ולימוד שלה לאחרים. ככלל, שיטת רייקי ובעקבותיה קורס רייקי, אינם נחלתם של יודעי ח"ן או כאלו שהגורל נגע בהם. למעשה, השיטה מניחה כי כל אחד יכול ללמוד את השיטה ולעשות בה שימוש מועיל. יש צורך בביצוע קורס רייקי, שהוא חלק מהחניכה וכן לימוד של שיטות הפתיחה האנרגטית והתיעול הנכון שלה. קורס רייקי לא מלמד רק את נושא הטיפול המיטיב אלא גם מכיל אלמנטים של מידיטציה, מודעות עצמית, יכולות הגשמה ויכולות מנטליות חשובות אחרות המתורגלות במהלך הקורס.

כתוצאה משיטת הלימוד הייחודית, בתוך פרק זמן, מוכשר החניך או החניכה לבצע טיפולי רייקי ולסייע לעצמו או לאנשים אחרים בחיבור לאנרגיה של היקום ובטיפול מיטיב עבורם. אולם לצורך כך על החניך ללמוד את השיטה בצורה מסודרת במסגרת קורס רייקי מוכר ומורשה, המועבר על ידי מי שמוכשר ללמד את השיטה.

קראו עוד: סדנאות בתל אביב

תוכן ורמות

כאמור, ישנם 3 שלבים בתהליך הלימוד, שנהוג לכנותן כרמה 1, רמה 2 ורמה 3. בחלק מן המקרים, קורס רייקי 1 ו-2 יהיו כיחידה אחת, הנלמדת ביחד ואילו רמה 3 נבדלת ונלמדת בנפרד. ברמות 1 ו-2 חניכי קורס רייקי לומדים את יסודות השיטה ואת הטיפול באמצעות מגע, תוך לימוד ההיסטוריה, הפילוסופיה, המהות והתובנות מאחורי השיטה. הדגש הוא על עבודה לא רק פיזית אלא גם על תהליכים רגשיים ומנטליים.

 כאמור, בתום שלב 1 ניתן להתקדם לשלב 2 , כדי לאפשר טיפול בעצמנו, באנשים אחרים,  ואפילו בילדים. בשלב 2, מעמיקים את הלימוד בשיטה ולומדים דברים נוספים, כגון הסמלים השונים של שיטת הטיפול, שילובי מדיטציה, שליחת אנרגיות, איזון צ'אקרות ועוד. חשוב לדעת כי הקורסים אינם מכילים חומר תיאורטי בלבד אלא גם כוללים התנסויות רבות, על מנת שהמטפלים לעתיד יוכלו לצבור ניסיון.

שלב 3, שהוא כאמור נפרד לחלוטין ומיועד רק למי שסיים שלב 2, מיועד למי שרוצה להפוך למאסטר, כזה שיכול ללמד ולהעביר את השיטה הלאה לאחרים. לצורך כך נדרשת העמקה נוספת בנושאים כגון: שדות אנרגטיים, קריסטלים וריפוי, טיפולים בהדמיה ועוד. בחלק מן מוסדות הלימוד גם ילמדו אתכם בשלב זה תכנים שאינם קשורים לשיטה אבל קשורים ליכולתכם לנהל עסק או קליניקה בתחום ולהתפרנס מהם, כגון נושאי ניהול, שיווק וכד'. מי שמסיים בהצלחה את שלב 3 יכול  להיקרא "מאסטר מטפל בכיר" וכאמור, ללמד את השיטה.

אורך לימודי קורס רייקי ומחירים

אורך קורס רייקי משתנה בין סוגי מוסדות הלימוד השונים. לרוב, כל שלב יארך בין 3- 5 שבועות. כזכור, ניתן ללמוד קורסים המשלבים כמה רמות ואז תקופת הלימוד מתארכת לכמה שבועות. גם מחירי הקורסים משתנים בין אופציות הלימוד השונות. יש קורסים המתחילים ב-1000 ₪ לרמה 1 ויש כאלו הנעים לעבר 3000 ₪, לרוב ברמות הגבוהות יותר.

הקורסים כאמור פתוחים לכולם. כמובן שאנשים שכבר נחשפו לתכנים בתחום של רפואה סינית והוליסטית, נטורופתיה וכוד' יראו בקורס המשך מעניין ורלוונטי. בוגרי הקורס אינם מקבלים תעודה מטעם מוסד או רשות לאומית אך הם מקבלים תעודה מטעם "ארגון הרייקי הישראלי" , שהוא גוף העל המרכז את השיטה בישראל. לכן עליכם להקפיד, שהמוסד בו אתם לומדים אכן מוכר על ידי ארגון זה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים