כאן זה בית: קורס ייעוץ משכנתאות

תוכן עניינים

קורס ייעוץ משכנתאותבין המקצועות הלא רבים שדווקא הולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות נמצא ייעוץ המשכנתאות. הסיבות הן רבות, אולם נין לציין שניים עיקריים: הראשון הוא הרצון של הישראלים לרכוש דירות קבע – סוג של "המרוץ אחר הדירה", שמקנה הרבה לקוחות עבור העוסקים במקצוע. השני הוא העובדה ששוק המשכנתאות עולה ופורח, משום שלאותם הרוצים לרכוש דירה, אין מלוא ההון העצמי הנדרש כדי לרכוש דירה כזו בלי נטילת משכנתא.

על זה נוסיף את העובדה כי לקיחת משכנתא היא אחת מן הפעולות וההחלטות החשובות והמשמעותיות ביותר שניקח במהלך חיינו ושהשפעתה היא מעבר לעניין הפיננסי לבדו. העובדה, שלאור שוק הנדל"ן בישראל, גובה המשכנתאות הנלקחות רק הולך ועולה, הופך את כל העניין הזה להרבה יותר קריטי. משכנתא היא דבר מורכב מאוד, הבנוי מסוגי משכנתא, מסלולים, גובה החזר, ריביות, לוח סילוקין, סוגי הצמדות ועוד פריטים רבים שכל אחד מהם יכול להיות בעל משמעות של אלפי ועשרות אלפי שקלים. יועצי משכנתא טובים, יכולים לסייע בקבלת ההחלטות בנושא מורכב שכזה ולחסוך עשרות אלפי שקלים ללקוחות. זו גם הסיבה שנדרש קורס ייעוץ משכנתאות כדי להכשיר דור מצוין של יועצי משכנתאות.

הסיבות ללמוד קורס ייעוץ משכנתאות

לא נהיה מנותקים ונתחיל לדבר קודם כל על הכסף. בוגרי קורס ייעוץ יכולים להיות יועצים חיצוניים ופרטיים, בלתי תלויים עבור משפחות, גופים עסקיים וכד' המבקשים לנטול משכנתאות ולייצג אותם אל מול המוסדות הפיננסיים השונים ומנגד יכולים גם לעבוד בגופים המעניקים משכנתאות. בעוד העבודה בחברות ובגופים המסורתיים מבטיחה שכר נאה ויציבות תעסוקתית, העבודה בשוק הפרטי דורשת מאמץ יותר ניכר על מנת להשיג לקוחות אבל למוצלחים מבין היועצים מובטחת השתכרות נאה ולו בשל העובדה כי בהרבה מקרים מדובר באחוזים מן התיק וכפי שאתם ודאי יודעים, גובה המשכנתאות הנלקחות רק עולה וגדל.

בנקודה זו חשוב לציין, כי אף אחד לא עובד כמובן בחינם אבל לא רק הכסף צריך להניא אתכם. בסופו של דבר, בוגר קורס ייעוץ משכנתאות אמור להיטיב עם המשפחה הפונה אליו כדי למצוא את תמהיל המשכנתא הכי נכון עבורה ואת המסלול שיאפשר לה חיסכון כספי ניכר. אנשים ולקוחות מבינים מי שם בשבילם ומי שם בשביל השכר ובמקצוע זה, שהרבה מהלקוחות מגיעים מפה לאוזן – זה מקנה ליכולות לצד האנושיות מקום רב.

בשנים האחרונות גם עולה ופורחת המגמה של לימוד קורס ייעוץ משכנתאות לא על ידי מי שרוצים לעשות קריירה בתחום אל כאלו שמתעתדים לקחת משכנתא בעצמם בקרוב, מתוך מחשבה שיוכלו לחסוך לעצמם כסף על ידי יעוץ עצמי, שיהיה גבוה שכר הלימוד. זה כמובן בהחלט אפשרי ורבים חוסכים כך כספי רבים במצטבר אך צריך לזכור שהרבה מן היכולות נצברות כתוצאה מניסיון ומרכיב זה חסר כאשר המשכנתא הראשונה שתטפלו בה- היא שלכם.

קראו עוד: לימודי פיננסים

תוכן הלימודים במהלך קורס ייעוץ משכנתאות

קורס ייעוץ משכנתאות איכותי חייב לכלול גם את החלק התיאורטי של המקצוע וגם את החלק המעשי. כך שנדרש גם להיכרות מעמיקה עם שוק הנדל"ן העכשווי אך גם לעסוק בעולם הפיננסי (בנקאות, אשראי וכד'). בתחום ליבת המקצוע עצמו לומדים על סוגי המשכנתאות, עמלות, סוגי ריביות, חוקים ורגולציה שונה בתחום, מסלולים וכלים פיננסיים רבים. החלק השני הוא העבודה מול נותני המשכנתא, החל מאסטרטגיות וטקטיקות ייעוץ וניתוח (להבנת הצרכים האמיתיים של המשפחה ואיתנותה הפיננסית, לפיה נבנה התיק על בסיס יכולת ההחזרה והתשלום), עבודה מול בנקים, חברות שמאות, ביטוח משפטנים וכד'. 

חלק מן המקומות המציעים קורס ייעוץ משכנתאות גם מאפשרים התנסות מעשית של ממש בליווי של תיק משכנתא אמיתי, מתוך רצון להכניס גם את המימד של הניסיון. בסיום הקורס, אין תעודה רשמית של המדינה, משום שעדיין לא נדרשת כזו אך כן תוכלו לקבל כזו מטעם המכללה או המוסד בו למדתם. כמובן ישנם קורסים רבים בתחום הנבדלים ביניהם בכל הקשור לתנאי קבלה, אורך הקורס, רמתו, מרצי הקורס, התנסות מעשית ועוד. כמו תמיד, אנחנו ממליצים לכם לקבל ייעוץ מקצועי בתחום הלימודים במומחי האתר שלנו. כמי שמבינים את חשיבות הייעוץ שתתנו לאחרים בעתיד בתחום המשכנתאות כדי להיטיב, כך גם נכון לקבל ייעוץ בתחומי הלימודים, בו תבחנו האם המקצוע מתאים לכם והיכן נכון עבורכם, בדגש על עבורכם, ללמוד אותו.

עלות ותנאים

כן אפשר לומר בכלליות, כי קורס ייעוץ משכנתאות ינוע לרוב על פני 3 חודשים, במספר משתנה של שעות אקדמאיות של 30-60 שעות. המחיר משתנה בין המוסדות השונים וינוע בין 4000-9000 ₪. לאחרונה, בעקבות משבר הקורונה (שאגב, נתן דחיפה נוספת לצורך ביועצי משכנתאות), ישנם מוסדות המעבירים את הקורס גם ב-ZOOM אם כי עליכם להבין האם מתכונת של למידה מרחוק רלוונטית עבורכם ללמידה מוצלחת ומעשית. 

כאמור, אין תעודה רשמית מטעם המדינה אלא תעודה מטעם מוסד הלמודים בלבד אבל  תוכלו לקבל גם תעודת יועץ מורשה מטעם הגוף של 'לשכת יועצי המשכנתאות', במידה ותיגשו ותעמדו בבחינה מטעמה. כדאי לשים לב, שחלק מן המקומות גם יעזרו לכם במציאת מקום לסטאז' או פרקטיקום וכן יוכלו להציע את קשריהם עם חברות גדולות כדי לסייע בהשמה במקצוע.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים