קורס תכנות בקרים

תוכן עניינים

בקרים מתוכנתים הם בקרים ברי תכנות אשר מוטמעים בתוך מערכות מחשוב אשר אחראיות בין היתר על תפעול מכונות תעשייתיות בקווי ייצור, מתקני שעשועים שפועלים על חשמל, גופי תאורה מסחריים ועוד. מי ששולט על הבקרים המתוכנתים ומפקח עליהם הם אנשי מקצוע שהתפקיד שלהם  נחשב כיום לתפקיד חשוב מאוד. ניתן לומר כי תכנות בקרים מהווה תחום עיסוק פופולארי ביותר בשוק העבודה התעשייתי ועל כן, אם גם אתם מעוניינים לעסוק בתחום, כדאי שתבררו על קורס תכנות בקרים.

 

מהו קורס תכנות בקרים?

קורס תכנות בקרים הינו קורס הכשרה מקצועי המיועד לצרכי הקניית ידע בשפות תכנות שונות באמצעותן ניתן לתפעל בקרים מתוכנתים. קורסים אלו אשר ידועים גם בשם לימודי PLC משלבים בתוכם תכני לימוד רחבי היקף הכוללים בין היתר: היכרות רחבה ועמוקה עם סוגים שונים של פסי  וקווי ייצור תעשייתיים, היכרות עם שפת התכנות בתחום בקר מתוכנת, היכרות מעמיקה מאוד עם נושאים שונים כגון: חיישנים, ניתוח תוכניות פירוד, שערים לוגיים, אוגרי הזזה, אלקטרוניקה ספרתית וכן תכני לימוד נוספים הרלוונטיים עבור הכשרתם של בקרי תכנות שאמורים להתמצא בתפעול מערכות בקרים מתוכנתים.

 

מה לומדים בקורס?

קורס תכנות בקרים הינו קורס הכשרה מקצועי המיועד לצרכי הקניית ידע בשפות תכנות שונות באמצעותן ניתן לתפעל את הבקרים המתוכנתים. קורסים אלו הידועים גם בשם לימודי PLC משלבים בתוכם תכני לימוד רחבי היקף הכוללים בין היתר: היכרות מעמיקה עם סוגים שונים של קווי ופסי ייצור תעשייתיים, היכרות עם שפות התכנות בתחום הבקרים המתוכנתים, היכרות מעמיקה עם נושאים כגון: חיישנים, ניתוח תכניות פיקוד, אוגרי הזזה, שערים לוגיים, אלקטרוניקה ספרתית, מסכי HMI ותכני לימוד נוספים הנדרשים לצורך הכשרתם של בקרי תכנות המתמצאים בתפעול מערכות בקרים מתוכנתים.

 

למי מיועדים הלימודים?

תכנות בקרים דורש כאמור קורס הכשרה מקצועי הרלוונטי לכל אדם המעוניין לעסוק באחד מתחומי העיסוק המבוקשים ביותר בענפי התעשייה השונים. הקורסים הללו רלוונטיים בין היתר לאנשים שיש להם קשר וכן אוריינטציה מקצועית בתחומי האלקטרוניקה השונים, החשמל ועוד. כמו כן, קורסי ההכשרה רלוונטיים עבור כל אדם המעוניין לשדרג את המעמד שלו במפעל ייצור תעשייתי שבו הוא עובד.

תנאי הקבלה לתחום תכנות בקרים משתנים מקורס לקורס בהתאם לתכנית הלימודים וכן בהתאם להיקף התכנים שלומדים. ברוב המקרים תנאי הקבלה יחייבו את המתעניינים בקורס  להיות בעלי רקע מקצועי בתחומי האלקטרוניקה השונים כגון: מהנדסים, הנדסאים, טכנאים שיש להם רקע בתחום  ועוד. כמו כן, ניתן למצוא קורסים שמהווים מבוא לתחום המקצועי המדובר אשר במסגרתם לא קיימת דרישה לרקע או ניסיון מקצועי קודם.

 

כמה זמן נמשכים הלימודים?

לימודי מבוא לקורס בקרים מתוכנתים המהווים את קורסי הבסיס אורכים בממוצע כ-40 שעות לימוד אקדמיות כאשר בוגרי הקורס רשאים להמשיך ללימודי בקרים מתוכנתים אשר אורכים בממוצע בין 40 ל-80 שעות לימוד נוספות. לבוגרי הקורס המדובר תוענק בסוף הקורס תעודת גמר שתהווה גם תעודת הסמכה לצורך תפעול מערכות בקרים מתוכנתים. כמובן שבוגרי הקורס חייבים לעמוד בכל הדרישות הלימודיות של הקורס כדי לקבל את התעודה הרלוונטית.

 

במה בוגרי הקורס יכולים לעסוק בסיום הקורס?

חשוב לדעת כי כיום יש ביקוש הולך וגובר לאנשי מקצוע אשר למדו את תחום תכנות בקרים. ועל כן, אנשים שבחרו לעבור את הקורס המדובר יכולים להשתלב כמתכנתי בקרים במגוון רחב  של חברות שבהן  פועלים קווי ייצור וכן בחברות תעשייתיות שונות הן בארץ  והן בעולם כולו.

את הקורס ניתן למצוא במגוון מכללות ברחבי הארץ ועל כן, אם אתם מעוניינים ללמוד את הקורס המדובר, חשוב מאוד שתבחרו את המקום הטוב ביותר ללמוד בו. יש לבחור במקום קרוב למקום המגורים שלכם, שידוע כי הוא מומלץ וכי הבוגרים שלו משתלבים בעבודות בתחום בצורה טובה בתום הלימודים.

 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים