קורס פיתוח אפליקציות

תוכן עניינים

קורס פיתוח אפליקציותקורס פיתוח אפליקציות

קורס פיתוח אפליקציות הוא קורס מבוקש ופופולרי מאוד, במיוחד בשנים האחרונות. המונח פיתוח אפליקציות תופס תאוצה ואנשים רבים פונים ללמוד את התחום. מה זה בכלל פיתוח אפליקציות ומה לומדים בקורס זה? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מה זה פיתוח אפליקציות?

לפני שנתחיל להסביר על קורס פיתוח אפליקציות ומה לומדים בו, כדאי להבין מה זה בכלל פיתוח אפליקציות. 

מכירים את זה שאתם גולשים בטלפון הנייד באתר מסוים ואז קופצת לכם הצעה לגלוש באתר מותאם לטלפון הנייד? למעשה מדובר באפליקציה שמאפשרת גלישה נוחה המותאמת במיוחד לטלפונים הניידים. גלישה בטלפון הנייד באתרים שלא מותאמים אליו יכולה להפוך את הגלישה לסיוט ולכן על מנת להימנע מכך, בעלי האתרים בוחרים לבנות אפליקציה שתתאים את האתר שלהם לגלישה בטלפון הניידים וכך לא תבריח גולשים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים. 

האפליקציות מאפשרות לבעלי הטלפונים הניידים דרך קלה ונוחה להשתמש בנייד כמחשב קטן ואישי. 

הצורך בפיתוח אפליקציות נדרש כיוון שכל משחק או יישום כלשהו (חברת תחבורה, מידע מהבנק ועוד) מצריכים הורדת אפליקציה בהתאם.

מהו קורס פיתוח אפליקציות?

זה קורס בו תרכשו את כל הידע הנדרש לפיתוח אפליקציות. בקורס תלמדו את השלבים לפיתוח אפליקציות. הקורס נמשך בין 200 לבין 500 שעות לימוד אקדמאיות ובדרך כלל תוכלו לבחור בין מסלולי בוקר למסלולי ערב, לפי הנוחות שלכם. 

תוכלו לבחור במסלולי לימוד שונים לדוגמא- 

  • פיתוח אפליקציות ומשחקים בסביבת Apple
  • פיתוח אפליקציות ומשחקים בסביבת Android
  • פיתוח אפליקציות Mobile

בקורס  תלמדו מגוון נושאים שונים ביניהם- בניית אתרי אינטרנט באמצעות HTML, עיצוב ואפיון ממשק משתמש למובייל, פיתוח אפליקציות iOS, תוכנות JAVA לאנדרואיד, פיתוח אפליקציות ומימוש SDK, לימוד סביבה ניהולית Developer Program ושליחת אפליקציות לאפל, לימודי שפת Objective-c, העלאת אפליקציות לחנות האפליקציות, לימוד סביבת הפיתוח X-code ועוד מגוון רחב של נושאים מעניינים. 

יש לקחת בחשבון כי פיתוח אפליקציות יש תנאי קבלה. בדרך כלל רוב המוסדות דורשים תנאי קבלה מינימלים הכוללים אנגלית ברמה טובה (קריאה וכתיבה), 12 שנות לימוד ויכולת בסיסית של עבודה מול מחשב. שימו לב כי לעתים דורשים גם מבחן התאמה. 

שוק העבודה בפיתוח אפלקציהשוק העבודה

הביקוש למפתחי אפליקציות הוא גבוה מאוד, במיוחד בישראל. הישראלים אוהבים את החידושים הטכנולוגים והם צרכן מספר אחד של סמארטפונים (טלפונים חכמים). מסיבה זו, הדרישה לפיתוח אפליקציות בישראל גבוהה ואין צפי לכך שהדבר הולך להשתנות בשנים הקרובות. לכן, אם אתם מחפשים עבודה עם ביקוש גבוה והיצע גדול לעבודות פיתוח אפליקציות הוא בהחלט התחום המתאים. 

בתחום זה תוכלו לבחור להשתלב בחברות קיימות שונות או לפתוח עסק עצמאי. שימו לב שקיימים  מוסדות לימוד שונים המציעים התחייבות לעבודה כבר בסיום הקורס, כך תוכלו לצבור ניסיון שהופך אתכם למועמדים חזקים מאוד למשרות בתחום זה. לכן, אם מציעים לכם התחייבות כזו מומלץ לנצל אותה. 

 

מה המשכורות?

רוב האנשים שהולכים ללמוד קורס פיתוח אפליקציות שואלים מה המשכורת, כמה אני הולך להרוויח. לא ניתן לענות על כך באופן חד משמעי כיוון שזה תלוי במגוון גורמים כשבראשם השאלה אם תעבדו כשכירים אצל חברה קיימת או אם תפתחו עסק עצמאי. 

בממוצע, בוגרי קורס פיתוח אפליקציות מתחילים לעבוד בשכר של כ-7,000 שקלים לחודש. כאשר הם צוברים מספיק ניסיון השכר עולה בהתאם ויכול להגיע אף ל-15,000 שקלים לחודש ויותר. 

 

מדוע כדאי ללמוד קורס פיתוח אפליקציות?

יש סיבות רבות ללמוד פיתוח אפליקציות. ריכזנו לכם את המרכזיות בהן- 

  • ביקוש- כאשר בוחרים ללמוד מקצוע מסוים חשוב לדעת האם זה מקצוע שתוכלו לעבוד בו בסופו של דבר או לא. קיימים מקצועות רבים שהביקוש להם הוא לא גבוה כלל ולכן רבים מבוגרי הקורסים לא עובדים בהם בסוף. קורס פיתוח אפליקציות מבטיח לכם שאתם לומדים את אחד התחומים המבוקשים ביותר כיום. חברות הייטק שונות, בתי תוכנה ומגוון חברות פרטיות מחפשים בלי הפסקה בוגרים של הקורס לאיוש של משרות שונות בחברה. לכן, אם אתם רוצים לבחור במקצוע שיש בו עבודה פיתוח אפליקציות הוא בהחלט התחום המתאים לכך. 
  • שכר- כפי שציינו קודם, אפשרויות השכר של מפתחי אפליקציות גבוהות מאוד. ככל שמפתח האפליקציה יצבור יותר ניסיון בתחום כך הוא יהפוך למבוקש יותר והשכר שלו יעלה בהתאם. אם אתם מחפשים ללמוד תחום שבסופו תוכלו להשתכר טוב, הקורס  עונה לכם על הצורך הזה. 
  • עסק עצמאי- הקורס מעניק לכם את הידע הנדרש בתחום הפיתוח ומאפשר לכם לפתוח עסק עצמאי ולא לעבוד רק כשכירים בחברות אחרות. על ידי פתיחת עסק עצמאי אתם יכולים לבחור להתעסק באיזה תחום שאתם בוחרים ולפתח כל מיני אפליקציות ותוכנות מקוריות שלכם. כך אתם יכולים להתנהל לפי בחירתכם ולהתעסק בתחומים שמעניינים אתכם יותר מכל. 
  • הסבה מקצועית- אנשים רבים מתעניינים בקורס  כהסבה מקצועית. הקורס מאפשר לכם לרענן את תחום ההתעסקות שלכם וללמוד תחום שונה ומרתק. 

בכמה אפליקציות אתם משתמשים ביום יום? תחשבו שמאחורי כל אפליקציה בה אתם נעזרים ביום יום שלכם עמדו לא מעט מתכנתים אשר מרוויחים לא מעט כסף. לימודי פיתוח אפליקציות הם לימודים מאוד יוקרתיים ובעלי ביקוש גבוה. ניתן לעבוד בתור מתכנת פרטי או תחת חברה. מדובר על מקצוע שהוא גם מאוד מושפע מפסיכולוגיה. אתם יכולים לעבוד למעלה משנה על אפליקציה וברגע האמת האפליקציה לא עוברת את המבחן. מצד שני, אתם יכולים לעבוד שנה ויותר על אפליקציה ולמכור אותה בסדר גודל עצום שלא תצטרכו עוד לעבוד יום נוסף בחיים. כאשר אתם עובדים בתור שכירים המצב שונה, השכר שלכם הוא חודשי בהתאם לתנאי החברה. חלק מהחברות מציעות אחוזים למקרה בו האפליקציה נמכרת מסכום מסוים ומעלה.

שוק האפליקציות

לימודי פיתוח אפליקציות הם לימודים מאוד פופולריים. היום המון מאוד כסף מתגלגל בשוק בתחום האפליקציות. היוםאילו מיומנויות נרכשות בקורס פיתוח אפליקציות יש אתרים שיש להם אפליקציות ויש גם אפליקציות שעומדות בפני עצמן ודורשות ידע עצום מצד המתכנת. בשנים האחרונות נרשמו לא מעט אקזיטים של חברות ישראליות אשר מכרו את האפליקציות שלהן מעבר לים במאות מיליוני שקלים. לדוגמא, חברת צ'ק הישראל, Waze ועוד… ישראל היא מעצמה טכנולוגית ולכם יש מקום במעצמה הזאת. יש לכם את האפשרות ללמוד תואר אשר נוגע לתכנות ונפרש על 4 שנים ומכיל בתוכו תכנים נוספים מעבר לפיתוח אפליקציות, תוכלו גם לבחור בקורס אשר מתמקד רק בפיתוח אפליקציות. לימודי פיתוח אפליקציות הוא תחום מאוד מספק בו אתם יכולים להכניס את האני שלכם והדמיון שלכם ולהפיח בו חיים באמצעות אפליקציה. אפליקציות רבות נוצרו עקב תסכול של המתכנת, הצורך במשהו שאין עדיין.

לימוד פיתוח אפליקציות מתחלקים למגוון רחב של גורמים. תוכלו לבחור בקורס אשר מתמקד בפיתוח אפליקציות לאנדרואיד, תוכלו לעבוד דווקא על מערכת שמיועדת לאפל (מערכת קוד סגור ios). היתרון של לימודי פיתוח אפליקציות הוא שאין צורך שיהיה לכם רקע טכני כלשהו, אתם מקבלים את כל הכלים במקום. לימודי פיתוח אפליקציות מיועדים לכל מי שרוצה להרוויח כסף, כל מי שהתחום הזה מושך אותו, לפנסיונרים וחיילים משוחררים כאחד. ברגע בו אתם בוחרים בקורס מסוים יהיה עליכם ללמוד בהתאם אליו. לדוגמא, אם בחרתם תכנות עבור הממשק של אפל, יהיה עליכם ללמוד על פיתוח אפליקציות web באמצעות שפות תכנות שונות, בעיקר Java ו-HTML 5.0. כאשר מדובר על לימודי פיתוח אפליקציות לאנדרואיד יהיה עליכם ללמוד גם Java, גם עיצוב ופיתוח רשת. ברגע שיש לכם ידע בתחום מסוים, אוטומטית הוא גם תקף לחלק מהלימודים השונים של פיתוח אפליקציות.

איפה כדאי ללמוד?

לימודי פיתוח אפליקציות יכולים להימצא במגוון רחב של מוסדות לימוד ומכללות. המטרה שלכם היא למצוא אתהיכן ניתן ללמוד לפתח אפליקציות כך שניתן לעבוד בתחום בסיום הלימודים המקום שהכי מתאים למה שאתם זקוקים אליו. אנחנו ממליצים לכם לקרוא חוות דעת לגבי התנסות מעשית שיש במקום, שזה החלק הכי חשוב לדעתנו בלימודים אלו. כמו כן, שימו לב שכל מוסד לימודים בו אתם בוחרים מציע לכם גם פרויקט של תעודת גמר. זה אולי נשמע כמו משהו מתיש, אבל כאשר אתם יוצאים לשוק חשוב שתצאו עם משהו ביד. יש מוסדות לימודים שונים אשר יעניקו לכם גם הכוונה בבחירת המקום בו תוכלו לעבוד בתום הקורס, לעיתים אפילו במשך הקורס אם אתם מספיק מקצועיים. בחרו מקום אשר מציע לכם לימודים עם דגש על יחס אישי, שכר לימוד הוגן, מסלולים נוחים ואפשרות ללימודים מקוונים. יש לוודא היטב שאם אתם בוחרים בלימודים מקוונים אתם בוחרים במוסד לימודים שהוא מוכר בחברות אצלן תרצו לקבל תעסוקה. יש היום לא מעט מוסדות לימודים אשר יציעו לכם את ההכשרה הזאת, מתוך כל אלה אתם צריכים לבחור את המוסד בו יש בוגרים שונים אשר כבר נמצאים בשוק ועובדים באופן מסודר. כמו כן, בחרו מקום שנמצא במקום שנוח לכם גיאוגרפית. הלימודים יכולים להיות פעמיים בשבוע, פעם בשבוע או במתכונת מלאה.

מקומות תעסוקה

מדוע כדאי להתחיל עם הקורס הבסיסי של JAVA כשלומדים פיתוח אפליקציותעם סיום הלימודים שלכם אתם תרצו ישר לקפוץ למים, ואם יש לכם עבודת גמר מספיק טובה אפילו יריבו עליכם. השכר אותו תקבלו בתור מפתחי אפליקציות למובייל נע בין 15,000 ש"ח ועד 18,000 ש"ח ברוטו. ברגע בו אתם צוברים וותק השכר כמובן יעלה בהתאם למוניטין אשר תותירו אחריכם. יש היום מפתחי אפליקציות אשר השכר שלהם עולה על 35,000 ש"ח בתור שכירים! יש מקומות אשר יציעו לכם גם אחוזים עבור מכירה של אפליקציה כזאת או אחרת. היתרון במקצוע הזה הוא שאם יש לכם משאבים וחזון, אתם יכולים ליצור אפליקציה כפי שאתם רוצים ואפילו למכור אותה בסכומים אדירים.

המחיר אותו תשלמו עבור לימודי פיתוח אפליקציות נע בין 4,000 ש"ח ועד 12,000 ש"ח. המחיר משתנה בהתאם למוסד הלימודים בו בחרתם ובהתאם לקורס. יש קורסים שהם מזורזים, יש קורסים מקיפים אשר נוגעים בכל אפשרויות התכנות ויש קורסים ממוקדים למטרה אחת.

קורס אפליקציות בהדרכת המומחים בתחום מלמד את המשתתפים לבנות מיומנויות בכל שלב בקריירה שלהם עם אפשרויות גמישות ובמחירים סבירים. הקורס מוביל לתעודה שמאפשרת השתלבות בתחום מבוקש. קורס אפליקציות יכול לפתוח לכם דלתות רבות בעולם שכולו דיגיטל, רשתות חברתיות ותוכנות מחשב. תוכלו להבין שלב אחר שלב כיצד לפתח תוכנות ואפליקציות מורכבות וכעת, כל שנותר לכם הוא לבחור את הקורס המתאים לכם: קורס אפליקציות למתחילים או מתקדמים.

מידע חשוב

מפתחי אפליקציות מעצבים ויוצרים תוכנות למחשבים, למכשירים ניידים ולאינטרנט. התארים לתואר ראשון בתחוםהתלמידים לומדים את הקידוד הדרוש לפיתוח סוגים רבים של אפליקציות, כולל אפליקציות למכשירים ניידים זה כוללים למידת פיתוח יישומים ותואר ראשון במדעים בטכנולוגיית מידע. תוכניות קורס אפליקציות מתמקדות בפיתוח אפליקציות ומעניקות לתלמידים בסיס איתן בתחום.

הם לומדים על שפות תכנות ותקשורת נתונים כשהם עוברים ללימודי עיצוב האפליקציות שלהם. מעבר לתעודת הסמכה, חלק מתוכניות הלימודים עשויות לדרוש מבחן השמה. הגשת מועמדות ללימודי הסמכה במסגרת קורס אפליקציות מחייבת ניסיון ביצירת תוכן מקוון ותכנות. עדיפות לתואר ראשון בתחום רלוונטי.
התלמידים לומדים את הקידוד הדרוש לפיתוח סוגים רבים של אפליקציות, כולל אפליקציות למכשירים ניידים.

מאפייני קורס אפליקציות

קורס אפליקציות מאפשר:

  • קידום קריירה עם תעודה מוכרת ממרכז הדרכה שיש לו מוניטין מעולה בתחום, ולמידה מאנשי מקצוע מובילים בתעשייה.
  • שליטה במיומנויות עבודה מבוקשות באמצעות למידה יישומית, כולל Python, שיווק דיגיטלי ו-SQL, ולמידהניתן להשלים קורס אפליקציות תוך שנתיים. התלמידים מתוודעים תחילה למערכות ההפעלה של מחשבים, פיתוח אתרים ועיצוב מסדי נתונים לפני שהם לומדים על סקריפטים ועיצוב יישומים ממדריכים מובילים עם כישורים שמאפשרים להשתלב בחברות מובילות.
  • למידה במסגרת הרצאות בשיעורי בחירה וסרטוני הדרכה בכיתה.
  • קבלת הסמכה אקדמית על ידי השלמת חלקים מודולריים של תואר מלא עם תוכנית הסמכה.
  • התלמידים עובדים בצוותים או בנפרד לעיצוב ובניית אפליקציה שפותרת בעיה.
  • התלמידים לומדים מגוון תחומים, בקורס שמחולק ל-10-13 מפגשים.
  • מפגשים אופציונליים לתמיכה בפיתוח עבודת צוות ומיומנויות פרזנטציה.

קןרס אפליקציות מתנהל במתכונת של חוברת עבודה לתלמידים, שמכילה פעילויות מעשיות והנחיות במהלך הקורס, מה שמקל על השגת המטרות.

מדע יישומי בפיתוח אפליקציות

ניתן להשלים קורס אפליקציות תוך שנתיים. התלמידים מתוודעים תחילה למערכות ההפעלה של מחשבים, פיתוח אתרים ועיצוב מסדי נתונים לפני שהם לומדים על סקריפטים ועיצוב יישומים. תוכנית הקורס מתמקדת ביישומי PC, כולל Microsoft Access ו-Excel. תוכניות מסוימות מכינות את התלמידים לגשת לבחינת הסמכה.

לצד קורס אפליקציות, התלמידים משתתפים בשיעורים שמקנים להם ידע עסקי, כגון כתיבה טכנית, תקשורת עסקית ומקרו כלכלה, קורסי קידוד וקורסים נוספים שכוללים:

  • תכנות אינטרנט
  • יישומי מיקרו מחשבים
  • תצורת לינוקס
  • תצורת ווינדוס
  • ניהול שרת אינטרנט
  • תוכנה ויזואלית.

טכנולוגיית מדע ופיתוח אפליקציות

קורס אפליקציות כולל ידע בטכנולוגיית מידע עם התמקדות בפיתוח אפליקציות. השלמת הקורס נמשכת בדרך כללקורס אפליקציות כולל ידע בטכנולוגיית מידע עם התמקדות בפיתוח אפליקציות ארבע שנים וכוללת התמחות. סטודנטים לתואר ראשון לומדים לפתור בעיות בחומרה ובתוכנה.

נושאים כוללים תקשורת נתונים, מסדי נתונים יחסיים ושפות תכנות. התלמידים מכירים גם סוגיות משפטיות ואתיות ודרישות סטנדרטיות לעיצוב יישומים, יצירה, בדיקה ואבטחת איכות.

קורס אפליקציות ממזג ניהול עסקי עם למידה טכנולוגית. הקורס מכסה תקשורת, כתיבה מקצועית, מדעי החברה ומתמטיקה. הקורס כולל מידע נרחב בנושאי מערכות הפעלה, אבטחת מחשבים ותכנות, עם נושאי ליבה שכוללים:

  • בדיקות תוכנה
  • עיצוב מערכות
  • עיצוב ממשק משתמש
  • ניהול מסדי נתונים
  • תכנות אינטרנט.

הסמכה בפיתוח אפליקציות

קורס אפליקציות דן בשפות ובמסגרות קידוד רלוונטיות. התלמידים לומדים לעצב מערכות תוכנה וממשקי משתמש לעסקים, כמו גם נושאים נוספים שכוללים אבטחת אינטרנט ותשתיות אירוח של יישומי אינטרנט. חלק מהתוכניות כוללות התמקדות ביישומים ניידים.

עלות קורס אפליקציות

קורס אפליקציות זמין בעלות שמתחילה ב-160 ₪ לשיעור ועד 400 ₪ לסדנה. מחיר קורס שכולל התמחות ותעודה מקצועית בהרשמה לסדרת שיעורים רבים עשוי להתחיל מ-160 ₪ עד 320 ₪ לחודש, למשך חצי שנה.

עלות קורס מלא נעה בין 8,000 ₪ ל-20,000 ₪. מחירי לימודים לתואר נעים בין 36,000 ₪ ל-180,000 ₪. המחירים כפופים לשינויים, לכן יש לבדוק עדכוני מחירי קורס אפליקציות.

איך בוחרים קורס אפליקציות?

בעיקרון יש כמה קריטריונים שכדאי לשים עליהם דגש בבחירת קורס אפליקציות. קודם כל, שווה לראות אילו קורסים קיימים, גם בהיבט של קורסים פרונטליים וגם בהיבט של קורסים אונליין. במידה והידע שלכם מספיק מבוסס, יכול מאוד להיות שקורס אונליין יתאים לכם יותר. לעומת זאת, אם אתם בתחילת הדרך ואין לכם יותר מדי רקע בתחום, שווה לגשת לקורס המועבר בכתה. בדקו אילו תכנים מועברים בקורס, כמה זמן הקורס נמשך, באילו שעות וימים הקורס והאם הוא מתנגש לכם עם דברים אחרים כמו עבודה למשל. בדקו את המיקום, את הגישה למקום מבחינת תחבורה ציבורית או חניה, עלויות, השוו בין 2-3 קורסים בתחום האפליקציות ורק אז החליטו.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על קורס אפליקציות? דרך האתר Limudim index תוכלו להיחשף לכל המידע הרלוונטי לכם וכך לבחור את מסלול הלימודים המתאים. כל שעליכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה עם מענה על כל השאלות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים