בדרך שלך: קורס מורי נהיגה

תוכן עניינים

קורס מורי נהיגהאפשר לדבר רבות על תרבות הנהיגה הישראלית, הבעיות בכבישים, הנהיגה הלא נכונה והפראית ועל התוצאות העגומות של כל אלו. כל הדיבורים האלו הם על רקע העובדה שמספר המכוניות בישראל רק הולך ועולה ואיתם מספר הנהגים, באופן טבעי. תוצאה של ריבוי טבעי ותוצאה שלכל משפחה יש יותר מכוניות ולפיכך יותר אופציות לנהגים שונים. 

כדי להכשיר נהגים אלו וחשוב מכך, כדי להקנות תרבות נהיגה נכונה וידע על נהיגה על פי החוקים, יש צורך במורי נהיגה איכותיים. כפי שלמורים יש תפקיד עצום בחינוך הילדים, כך גם למורי הנהיגה תפקיד מרכזי בהכשרת נהגי ישראל העתידיים. מכאן גם נובעת האחריות העצומה הנדרשת ממורה נהיגה. קורס מורי נהיגה הוא קורס מבוקש מאוד. הוא מאפשר עבודה מרתקת והכנסה כספית נאה לצד אחריות גדולה. במידה ותחום זה מעניין אתכם, הנה כמה דברים שיש למומחים שלנו לספר לך.

קורס מורי נהיגה

בקורס מורי נהיגה מכשירים את מורי הנהיגה של העתיד ויש לכך חשיבות גדולה היות ועולם הרכב מתקדם בצעדי ענק וכן משתנה עולם התחבורה בכללותו. מכיוון שקורס מורי נהיגה אינו ככלל הקורסים בכך שלבוגרים שלו יש אחריות גדולה, הקורס הוא רשמי ודורש אישור מקצועי ממשלתי של משרדי התחבורה ומשרד העבודה. בשל כך, גם לא כל מי "שעלה על הכביש" רק לפני רגע, יכול לגשת לקורס. נדרשים 5 שנות נהיגה וכן תעודת יושר וגיליון עבר פלילי נקי, מטעם המשטרה, כדי להתקבל לקורס. גם הצלחה בקורס דורשת השקעה רבה והתלמידים ידרשו במהלכו למעלה מ-10 מבחנים רשמיים עד לתעודת הגמר.

לימודי קורס מורי נהיגה

כל מי שניסה להוציא רישיון יודע שיש את הלימודים המעשיים ויש את התאוריה. כך המצב גם בלימודי קורס מורי נהיגה. הקורס משלב למעשה, מעבר לעניין התיאורטי וללימודים המעשיים של נהיגה נכונה ובטוחה, גם תכנים מעולם ההוראה. כשמם כן הם: מורים לנהיגה ונדרשת יכולת להכיר תלמידים, להתנהל מולם, להעביר חומר בצורה ברורה, להיות קשוב, להיות מסוגלים לתקשורת בין אישית ובעיקר יכולת לטווח בצורה בהירה את החומר, גם לנערים ונערות המתקשים בלמידה מסיבות שונות.

בין הנושאים התיאורטיים אותם לומדים חניכי קורס מורי נהיגה, ניתן למצוא את דיני וחוקי התנועה והתעבורה, חלקי הרכב, התמודדות במצבי קיצון ועזרה ראשונה, התנהגות ותרבות בעולם התנועה   ) נהגים והולכי רגל כאחד) ועוד תכנים רבים הקשורים לעולם מורכב זה. מעבר לכך ישנו גם החלק המעשי המלמד כיצד להדריך תוך כדי נהיגת חניך, נהיגה נכונה ולא פחות חשוב נהיגה מונעת וכיצד לתפעל את המערכות השונות ברכב הלימוד ועוד ועוד.

קראו עוד: קורס מורה נהיגה בצפון

מגוון רחב של קורסים

קורס מורי נהיגה נחשב קורס ארוך יחסית אל מול קורסים מקצועיים אחרים ויכול להמשך גם כשנתיים (כיומיים לימוד בשבוע). כאמור, לכל אורך הדרך ישנם מבחנים שהמשך הקורס תלוי במעבר מוצלח שלהם ורק בתום האחרון שבהם ניתנת התעודה המאפשרת לעבוד במקצוע. מנגד, ומתוך הנחה כי הבאים ללמוד בקורס אינם כאלו שזו עבודתם הראשונה, ישנה גמישות יחסית לגבי שעות הלימוד, כדי שניתן יהיה לשלב עבודה עם לימודים. כמובן שכל זה תלוי במסלול ובמוסד הלימודים בו תבחרו.

בכל קורס ישנו חשיבות למקום בו תבחרו ללמוד והדבר נכון שבעתיים בלימודי קורס מורי נהיגה. עליכם לבחור במכללה או במוסד הטובים ביותר, כמובן בשל החשיבות בקבלת ההכשרה הטובה והמקצועית ביותר אך גם בשל העובדה שתוכלו לקבל תכנים שיעזרו לכם בהתפתחות אישית ומקצועית טובה וכן התפתחות עסקית. אנחנו לא מדברים רק על מיומנויות מחשב אלא בעיקר על היכולת להיות מורה טוב ומורה טוב ואיכותי- השם שלו עובר מפה לאוזן ותלמידים רבים מגיעים אליו.

חשוב לזכור, כי בוגרי קורס מורי נהיגה יכולים להשתלב בשני מסלולים. האחד להיות שכירים בתוך בתי ספר לנהיגה או להיות מאוגדים תחת בית ספר מאורגן שכזה. יש לכך כמובן יתרונות של הגודל והעובדה כי הכל מסודר בפניך בצד הארגוני. אבל לא מעט מורים, בעיקר המצליחים, פונים לדרך עצמאית ומנהלים את כל האופרציה לבדם, מתוך אמונה כי התלמידים יגיעו ישירות אליהם. זה אכן קורה, במידה והמורה איכותי, הן בגישה האישית וכמובן ביכולות המקצועיות ובאחוזי המעבר של התלמידים.

הכנסה יפה

בין אם תהיו עצמאיים ובין אם שכירים עד שתצברו את הניסיון הנדרש מבחינתכם, הרי שמדובר בהכנסה יפה (וכמובן שיש גם הוצאות על הרכב המיוחד עצמו). השכר בשנים הראשונות נע סביב 10,000 ₪ למורה שכר ומטפס כמובן עם כל שנות הותק והניסיון. מורה עצמאי יכול להרוויח יותר ובעיקר להחליט על היקף העבודה שהוא דורש מעצמו. בנקודה זו חשוב לציין כי באופן כללי, כמו עוד הרבה שירותים בארץ, מחיר שיעור נהיגה עולה כל הזמן ולא פחות חשוב מכך, גם הדרישות החוקיות למספר מינמלי של שיעורים טרם הגשה לטסט – עולה. מכאן, שיש הכנסה מעט גבוהה יותר עם השנים. ובכל מקרה, חשוב לזכור תמיד. מורי נהיגה אינם פה רק בשביל הכסף. אלא לא פחות חשוב, כדי ללמד את נהגי העתיד נהיגה נכונה ולמנוע תאונות ופגיעות ככל האפשר.

רק לנו זה נדמה שכל מה שמורה לנהיגה צריך ללמוד זה להגיד "אם לא אמרתי כלום, סע ישר"? קורס מורה נהיגה בצפון הוא קורס הרבה יותר מורכב ממה שאתם חושבים. אבל אם זה מה שאתם אוהבים לעשות, ורוצים לעבוד במקצוע הזה בהמשך, אז פשוט תלמדו את המקצוע. כדי להיות מורה לנהיגה אתם חייבים להיות בעלי הכשרה מסוימת אשר מוכרת על ידי משרד הרישוי והרשויות השונות. קורס מורה נהיגה בצפון הינו קורס נחשק מאוד, המשכורות של מורה לנהיגה צמחו בשנים האחרונות, וגם הביקוש מבחינת היקף כמות התלמידים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על קורס מורה נהיגה בצפון

מה אתם צריכים לדעת?

כולנו יודעים עד כמה רישיון נהיגה הוא כלי חשוב אצל כל בני האדם. בגיל 16 ותשעה חודשים כולנו כבר היינו מוכנים לצאת לטסט כדי להיות הראשונים בכיתה שיוכלו לבוא עם הרכב של ההורים. המטרה של הרכב היא כמובן לנייד אותנו ממקום למקום, אבל בכדי שנוכל להגיע ממקום למקום בבטחה עלינו לדעת את כל החוקים. קורס מורה נהיגה בצפון נותן דגש מבחינת כל התלמידים על החשיבות שיש למקצוע הזה. רוב התלמידים שלכם יהיו אנשים צעירים שלא נהגו בחיים שלהם, חלקם עם יותר ביטחון וחלקם עם פחות. המטרה שלכם היא לגרום להם לשמור על עצמם ולהקשיב לכל חוקי הנהיגה גם כאשר אתם לא בסביבה. יש צורך בהכשרה מקצועית שמתנהלת רק על ידי אישור משרד התמ"ת.

אז מה לומדים?

קורס מורה נהיגה בצפון אמור לדעת לכם את כל המידע המקיף אודות חוקי הנהיגה בישראל ועוד. המטרה שלכם היא לדעת את כל המידע באופן יסודי בכדי שתוכלו להעביר אותו הלאה. כחלק מהלימודים של קורס מורה נהיגה בצפון אתם תעברו על הנושאים הבאים: דיני תעבורה, בטיחות בדרכים, בטיחות רכב, עזרה ראשונה, נהיגה בטוחה, התנהגות הנוסעים אל מול כלי הרכב ועוד נושאים רבים ומגוונים. כמובן, לא כל הלימודים וההכשרה שלכם תהיה עיונית, אלא גם מעשית. במהלך הלימודים יהיה עליכם לעבור למעלה מ-15 מבחנים בהצלחה כדי שתוכלו לקבל את התעודה אשר מכשירה אתכם להכשיר תלמידים אחרים.

משך זמן הלימודים של קורס מורה נהיגה בצפון ינוע בטווח של השנתיים. עם זאת, לעיתים יש מסלולים מקוצרים או ארוכים יותר, זה כבר תלוי במוסד הלימודים. רק לאחר שנתיים אם עברתם את כל המבחנים בציון מתאים, רק אז תוכלו לקבל את ההכשרה שלכם. התעודה שלכם היא למעשה היתר אשר מקנה לכם את האישור לעסוק בהוראת נהיגה. עם זאת, כדי להתקבל ללימודים עליכם לעמוד בתנאים של מוסד הלימודים. יש מוסדות לימודים שונים אשר דרכם תוכלו להתפתח בנושא הזה, ולכל אחד ממוסדות הלימודים יש את תנאי הקבלה מתאימים. בכל הקורסים אשר מאושרים על ידי משרד התחבורה יהיה עליכם להירשם לאחד מהקורסים של משרד התחבורה. כמו כן, יש להוכיח שיש לכם רישיון נהיגה מעל 5 שנים, ומסמך אשר מעיד על כך שאין לכם עבר פלילי. מלבד לכך, יש מוסדות מסוימים אשר יקבלו רק תלמידים מעל גיל מסוים, בגרות או 12 שנות לימוד. חלק מהמוסדות האחרים ירצו רק שתעברו ראיון אישי.

איפה יש מוסד לימודים?

קורס מורה נהיגה בצפון נמצא תחת מוסד לימודים מוכר. יש לכם בחירה רבה של כל אחת מהמכללות אשר פזורות לאורך כל רחבי הארץ. יש לרוב המכללות סניפים בדרום, במרכז ובצפון. לכן, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבדוק שאתם עומדים בתנאי הקבלה, לבדוק שהמוסד באמת מנפיק לכם את התעודה אשר באמצעותה תוכלו לעבוד באופן חוקי וללמד וכמובן, אתם רוצים לוודא שאותה מכללה לא רק מביאה לכם תעודה, אלא מעניקה לכם את ההכשרה המקיפה ביותר. ככל שתהיו יותר מקצועיים, ככה יבואו אליכם יותר תלמידים.

המחיר אותו תשלמו עבור קורס מורה נהיגה בצפון ינוע בטווח העשרת אלפים שקלים לרוב כאשר מדובר על לימודים של שנתיים. המחיר משתנה ממוסד לימודים כזה לאחר, ובהתאם למסלול בו בחרתם להיות. היתרון הוא שהלימודים אינם אינטנסיביים ואתם יכולים להמשיך בשגרת החיים שלכם תוך כדי הלימודים.

מה עושים אחר כך?

לאחר שסיימתם את הלימודים שלכם, רוב מוסדות הלימודים יעניקו לכם הכוונה בהתאם ויעניקו לכם מקומות בהם תוכלו לצבור את הניסיון הראשוני שלכם. היתרון לעבוד דרך בתי ספר ללימוד נהיגה הוא שאתם צוברים יותר ניסיון ואין לכם הוצאות גבוהות בתור התחלה. ברגע בו אתם צוברים ניסיון, אתם גם צוברים שם וכך תוכלו למצוא עוד ועוד תלמידים. כמעט כל מורה נהיגה וותיק היום עובד באופן פרטי, וזאת רק לאחר שהוא צבר ניסיון. השכר של מורה נהיגה בתור התחלה אמור לנוע בטווח ה-9,000 ש"ח. כאשר מדובר על מורה ותיק אשר עובד באופן עצמאי המשכורת אליה תוכלו להגיע יכולה גם לעלות על 14,000 ש"ח. בדרך כלל המחיר הסטנדרטי היום ינוע בין 120 עד 160 ש"ח לשעה.

 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים