קורס יועצי משכנתאות – כמה זה עולה?

תוכן עניינים

אם עבודה פיזית אינה העבודה המתאימה לכם, וברצונכם להפוך לבעלי מקצוע, אך לאו דווקא ללמוד מספר שנים במוסד להשכלה גבוהה לשם כך, באפשרותכם לקחת קורס ייעוץ משכנתאות, המאפשר שכר לימוד נמוך יותר, הכשרה קצרה יותר, ובהשוואה למגוון תארים אחרים – הכנסה גבוהה יותר. כמה אמור לעלות קורס כזה, למי הוא מתאים, ומה ניתן לעשות איתו?

 

קורס יועצי משכנתא בהשוואה לאלטרנטיבות

כדי לדבר על עבודה כיועץ או יועצת משכנתאות, חשוב להבין ראשית מה האלטרנטיבות הן מבחינת הליך ההכשרה, והן מבחינת התנאים והשכר שמקבלים בהמשך.

  • משך ההכשרה:

משך ההכשרה משתנה ממקום למקום אך אורך ברוב המקומות בין 4 ל-6 חודשים. בהשוואה לתואר אקדמי, הלוקח לכל הפחות שנתיים, ונמשך בממוצע 3-4 שנים, מדובר בפרק זמן קצר בצורה משמעותית וברורה.

  • תנאי העבודה לאחר הקורס:

באשר לתנאי העבודה לאחר הקורס, עבודה בייעוץ משכנתא פותחת מספר דלתות למגוון מקומות שונים. ראשית, למי שהדבר מתאים עבורו, ניתן לעבוד כעצמאי. אולם הדבר פחות מומלץ בהתחלה, אז כדאי להבנות מבחינה מקצועית בעבודה כשכיר בחברה פרטית או בבנק, ולהתחיל כעצמאי במקביל כהכנסה מהצד עד לביסוס הידע ויכולת ההסברה והשכנוע.

כשכירים, ניתן להתקבל למגוון מקומות עבודה מסודרים כמו בנקים, חברות ביטוח ומימון, וכן גופים פיננסים אחרים, ועל ידי כך לקבל משכורת קבועה, בתנאי עבודה לא פיזית ובישיבה, כאשר מרבית העבודה היא לייעץ ולעיתים לשכנע את הלקוחות השונים לבחור בגוף עבורו עובדים.

  • שכר:

יועץ או יועצת משכנתא מתחילים יקבלו סביב בין 6000 ל-8000 ₪ בתחילת דרכם כשכירים, כאשר הדבר תלוי במקום העבודה שיקלוט אותם ובגודלו, וכן באיכות הקורס והידע שהם מגיעים עימו. בהמשך השכר בהחלט יכול לעלות ואף לשלב מרכיב של אחוזים ממכירות, ועל ידי כך להגיע לסכומים כפולים ומשלושים, וזאת רק כשכירים.

כפי שנאמר קודם, ככל שמבססים ידע ויכולת מכירה ניתן לעבוד במקביל או במקום כעצמאים, ולהרוויח על כל הליך סביב ה-4000 ₪ בממוצע לעסקה סטנדרטית, ויותר כאשר מדובר בעסקאות מורכבות יותר הדורשות מומחיות גדולה יותר.

לשם השוואה, עורך דין מתמחה מרוויח סכומים דומים בשלב ההתמחות הנמשך שנה וחצי, וכך גם כלכלנים עובדי בנק במשך תקופה דומה, עובדים סוציאליים, עוסקים במקצועות פרה רפואיים, ולמעשה כמעט כל מי שעוזב את האקדמיה שלא למקצועות ההייטק.

 

כמה עולה קורס יועצי משכנתאות?

באשר למחיר, נזכיר שנת לימוד עולה במוסד אקדמאי אוניברסיטאי כ-10,391 ₪ לשנה, בעוד ששכר הלימוד במכללות השונות משתנה מגוף לגוף ועומד על כ-35,000 ועד לכ-42,000 – לשנה. את הסכומים הנ"ל יש להכפיל במספר השנים, ולהבין שתואר ראשון יעלה לכם 30,000 ₪ לכל הפחות, ועד לכ-105,000 ₪ , וזאת כאשר הלכנו על חישוב של 3 שנים בלבד, ובמכללות הזולות יותר.

לכן, בוודאי תשמחו לשמוע שעלות קורס יועצי משכנתאות נעה בין 4000 ₪ ל-10,000 ₪ . המחיר נגזר מאורך הקורס והיקף החומר, וכן מאיכותו הנגזרת משמה של החברה המעבירה אותו בשוק.

 

סיכומו של דבר

קורס יועצי משכנתאות הוא בהחלט אלטרנטיבה מהירה ויעילה לקבלת מקצוע במקום עבודה מסודר, אשר מאפשר תוך כדי כך התמקצעות ופתיחת מקום פרטי בעתיד. הקורס משמש גם להסבת מקצוע, ויכול לשמש כתוספת למי שכבר כיום עובדים בתחום הבנקאות, ומעוניינים להרחיב את אפשרויות ההעסקה שלהם, וכן לייצר הכנסה נוספת.

מעבר לידע החשוב שהקורס מעניק ברמה האישית והמקצועית, הוא פותח דלתות לכניסה לעולם הבנקאות, ועל ידי כך מאפשר משרות ניהול וקידום, וכן הכשרות על חשבון מקומות העבודה העתידיים, ועל כן בסיום הקורס, מומלץ לבחור בעבודה בגוף אשר אתם רואים בו כבעל אפיקי התפתחות אישיים עבורכם.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים