לימודי עיסוי: כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

קריירת עיסוי מתגמלת במספר מישורים: ניתן להרוויח כסף תוך כדי סיוע לאנשים להקלת מתחים, כאבים ומצבים אחרים, בגישה טבעית. מטפלי בריאות הוליסטיים תורמים לרווחת האנושות באמצעות הענקת מתנת המגע החיובי. לימודי עיסוי מספקים לכם הזדמנות לסייע לאנשים להרגיש טוב יותר, באופן טבעי. למעשה, לעיסוי יש מגוון רחב של יתרונות וסגולות גם בהיבט הרפואי הפיזי, אך גם בהיבט הנפשי. עיסוי נותן מרגוע, הוא מזרים את הדם ומאפשר חמצן טרי לכל האזורים בגוף, עוזר לרפא בעיות רפואיות כמו בעיות אורטופדיות, דלקות ומאזן את הגוף מבפנים. אם אתם חושבים שאתם מטפלים בנשמה ורוצים להפגין יכולות קסומות בזכות המגע שלכם בלי להכביר במילים, כנראה שלימודי עיסוי מתאימים לכם בדיוק.

אתם בטח תוהים מה כוללים לימודי עיסוי מקצועי. מדריך מקיף זה יכין אתכם להתחלת המסע שלכם בלימודים. אבל תחילה יש להבין את הרקע לטיפול בעיסוי.

מה זה טיפול בעיסוי?

טיפול בעיסוי מתמקד בטיפול בשרירי הגוף והרקמות הרכות למטרות שנוגעות לבריאות, כגון הקלה בכאב ומתח. שיטות פרטניות משתנות באופן משמעותי בהתאם לסוג או שיטת העיסוי שהמטפל בוחר; השיטה הנפוצה ביותר, שנקראת עיסוי שוודי, כוללת שילובים של תנועות בסיסיות אלה:

  • תנועות גלישה ארוכות
  • תנועות לישה
  • תנועות הקשה עם צידי הידיים
  • חיכוך נמרץ
  • טלטול עדין.

עיסוי שוודי נקרא גם עיסוי קלאסי, ולמרות שמו, מקורו אינו בשוודיה. בעוד שספרי לימודי עיסוי רבים מייחסים את המצאת העיסוי לפיטר הנרי לינג משוודיה, האמת היא שהטכניקה שלו מבוססת על מערכת ההתעמלות השוודית, שמבוצעת במכון ההתעמלות המרכזי המלכותי שייסד.

התפתחות העיסוי השוודי

עיסוי שוודי הוא סוג העיסוי שרוב האנשים חושבים עליו כשהם חושבים על טיפול בעיסוי, ורוב מרכזי לימודי עיסוי מלמדים שיטה זו כשיטתלמי מתאים לקחת קורס לימודי עיסוי הלימוד העיקרית. אבל קיימות שיטות רבות אחרות שמרכזי לימודי טיפולי עיסוי מלמדים, כולל שיטות כגון עיסוי טרום לידתי, עיסוי ספורט, עיסוי ילדים ותינוקות, ועוד סוגי עיסוי רבים אחרים.

אנשי מקצוע שעוסקים בעיסוי נקראים מטפלים בעיסוי, ועכשיו בואו נדבר רגע על מאפייני הקריירה שזמינה לבוגרי לימודי עיסוי.

מהם התנאים המוקדמים ללימודי עיסוי?

רוב מרכזי לימודי עיסוי דורשים מהנרשמים להציג תעודת בגרות או תעודת השכלה מקבילה לה. אבל אנשים רבים נכנסים למקצוע הטיפול בעיסוי כקריירה שנייה או שלישית, או לאחר פרישה מתחום אחר. השכלה וניסיון מעבר לתיכון עשויים להעשיר מאוד את מה שאתם מביאים לקריירת העיסוי שלכם.

בעוד שמרכזי לימודי עיסוי עשויים שלא לבצע בדיקות רקע על המועמדים שלהם, מרכזים רבים כן דורשים בדיקות רגע על מנת שתוכלו לקבל רישיון מטפל בעיסוי מקצועי. אם יש סיבה כלשהי שאינה מאפשרת מעבר בדיקות רקע, עדיף להעלות אותה במהלך ההרשמה כדי שניתן יהיה להימנע מסיום הלימודים ללא קבלת רישיון.

שיקול נוסף שאינו בהכרח תנאי מוקדם, אבל בהחלט שיקול שיש להכיר לפני תחילת לימודי עיסוי הוא שקריירה של עיסוי מקצועי עשויה להיות מאוד תובענית פיזית.

התמודדות עם העומס שנלווה לטיפולי עיסוי

ביצוע עומס טיפולי עיסוי תכופים במשך פרק זמן ארוך מדי, מבלי להקפיד על מכניקת גוף נכונה או טיפול עצמי, עלולים בקלות להוביללימודי עיסוי פראקטיים ותיאורטים לפציעה.

הקפדה על כושר גופני נאות, אימונים ומתיחות, הקפדה על תזונה בריאה, קבלת עיסויים באופן קבוע, והקפדה על ערנות לגבי שימוש בכושר וביציבה הנכונים במהלך העבודה יסייעו לכם להרחיב את הקריירה שלכם ולהפיק את המרב מההשקעה בתוכנית לימודי עיסוי.

כמה זמן נמשכים לימודי עיסוי ומה לומדים?

לימודי עיסוי תלויים בתוכנית הלימודים של כל מרכז לימודים, כמו גם בכמות השעות שהנרשמים לוקחים בכל פעם. רוב מרכזי הלימודים מציעים מבחר של תוכניות לימודי יום או ערב, שנפרשים על פני פרקי זמן משתנים. אורך תוכניות לימודי טיפול בעיסוי נע בין מספר חודשים לשנתיים.

מעבר ללימוד ותרגול שיטות עיסוי, התלמידים לומדים, בין היתר, גם:

  • ההיסטוריה של שיטות עיסוי ומקורות העיסוי;
  • אנטומיה ופיזיולוגיה;
  • טיפולי קינסולוגיה;
  • התוויות נגד לעיסוי;
  • אתיקה במהלך הטיפול באנשים;
  • וטיפול עצמי.

כמה עולים לימודי עיסוי?

המחיר הסופי של לימודי עיסוי משתנה ותלוי בבית הספר או המוסד הלימודי בו תבחרו ללמוד, עד כמה ההכשרה אינטנסיבית ואיזו תעודהמה טווח המחירים של לימודי עיסוי תקבלו בסיום הקורס, מה רמת המקצועיות של הקורס ואילו תכנים מועברים בו ועוד. העלויות משתנות ונעות בין 3,000-7,000 ש”ח.

רוצים לקבל מידע נוסף על לימודי עיסוי כדי שתוכלו לבחור את ההכשרה שהכי מתאימה לכם? כל שנותר לכם לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר- הפורטל המוביל ללימודים מקצועיים בישראל. האתר Limudin-Index מספק מידע למגוון של הכשרות בכל התחומים, מידע שיסייע לכם לקבל מענה על כל שאלות ולעשות את ההחלטה שהכי מתאימה לכם מבחינה מקצועית. כאן תוכלו להתחיל את הקריירה שלכם ברגל ימין. השאירו את הפרטים שלכם ונציג שלנו יחזור אליכם ממש בקרוב.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים