קורס חשבי שכר

תוכן עניינים

אחד התפקידים המעניינים בשוק העבודה הינו תפקידו של חשב השכר. תפקיד חשב השכר דורש ריכוז, ידע בתחום וחוש אחריות. חשב השכר הוא מי שאמון על הנושא החשבונאי של החברה. לא משנה אם מדובר בארגון פרטי או ציבורי הרי שהיום חשיבותו של תפקיד חשב השכר הולכת וגדלה. מאחר ועולם המושגים המאתגר כמו ביטוח מנהלים, הבנה של תלוש המשכורת או ביטוח פנסיוני , העובד הפשוט מוצא את עצמו אובד עיצות. חשב השכר הוא זה אשר מתמחה בתחום ויכול להנגיש אותו עבור העובדים.

היקף הגמול הכספי שניתן לכל עובד, להלן שכר, נקבע בין העובד לבין המעסיק. בכל סוף חודש מקבלים העובדים תלוש שכר ובו מפורטים מרכיבים שונים כמו הורדות מס הכנסה, הורדות פנסיית העובד, ביטוח לאומי, ימי חופש ועוד. חשב השכר הוא זה שמעבד את כל המידע לתלוש השכר ומפיק אותו עבור העובדים. כמו כן,חשב השכר דואג לדווח לכל המוסדות הרלוונטים על העברות השכר.

ישנם נושאים שונים כמו הפרשות לקרנות השתלמות, לקופות גמל וביטח מנהלים אשר גם  הם נקבעים על ידי חשב השכר. כמו כן, החשב אחראי על מימוש התנאים הסוציאלים של כל עובד ועובד.

מה התפקיד של חשב שכר?

אם אתם לא בטוחים האם הקורס מתאים לכם או לא, חשוב שתכירו את מהות התפקיד. למעשה חשב שכר בעל חשיבות גבוהה מאודלימודי חשב שכר בקורס ממוקד להצלחה של כל חברה גדולה או ארגון. הוא אחראי על חישוב השכר של כל העובדים בתוך החברה. מדובר בתפקיד שקיים גם במכזר הפרטי וגם במגזר הציבורי ויש לו חשיבות רב. עליו להתמצא בתחומים חשובים רבים כמו ביטוחים פנסיוניים, ביטוח לאומי, מס הכנסה וחוקי המיסים בישראל, דינים וחוקים הקשורים לעבודה, עליו גם להכיר כל מיני תוכנות המתאימות לחישוב שכר ועוד. במידה והתחום מרתק אתכם, תוכלו למצוא עבודה די בקלות, שכן מדובר במקצוע מבוקש שנדרש די הרבה.

מדוע כדאי ללמוד חשבות שכר?

קורס חשבי שכר מיועדים למגוון של בעלי תפקידים כמו מנהלי חשבונות, עובדים העוסקים בנושאי כוח אדם ועוד. בקורס נלמדים מגוון של נושאין אשר הינם הכרחיים לעוסקים בתחומים אלו. בנוסף, במידה והכלים אשר נלמדו במהלך הקורס ייושמו הלכה למעשה הם יתרמו לתפקוד של העוסקים במקצוע וכן לארגונים בהם מועסקים. הקורס למעשה מקנה המון ידע וכלים בתחום ורוב הקורסים מתאימים לדרישות של לשכת רואי החשבון במדינת ישראל.

למי מתאים מקצוע חשבות שכר?

אם אתם מרגישים כי אתם טובים עם מספרים, תחום המס מעניין אתכם, אתם מוגדרים על ידי הבריות כאנשים דיסקרטים ורגישים ובעיקר בעלי חוש אחריות על מנת להיות אמונים על ניהול השכר של העובדים- יתכן כי מקצוע חשבות השכר מתאים בדיוק עבורכם.

מהו היקף הקורס?

דרישת הסף להתקבל לקורס הינה 12 שנות לימוד והקורס מתקיים פעמיים בשבוע כארבע שעות בכל מפגש והמשתתפים בו מקבלים תעודה בסופו. התעודה הינה מטעם המוסד המוסמך להעביר את הקורס. במידה מעוניינים לקבל הסמכה רשמית של לשכת רואי החשבון יש לעעבור בחינה חיצונית.

מהם הנושאים הנלמדים בקורס חשבי שכר?

  1. דיני מס הכנסה
  2. ביטוח פנסיוני
  3. הפקת דו"חות בקרה
  4. לימוד דיני עבודה

אילו הם ארבעת הנושאים המרכזיים שיועברו במהלך הקורס אך הם אינם היחידים. לאחר סיום הקורס לחשבי שכר ניתן להתמקצעמה לומדים בקורס לחשבי שכר ולעבור הכשרות נוספות הרלוונטיות לעבודתו של חשב שכר בכיר.

מהו מחירו של קורס חשבי שכר?

מחיר הקורס נע בין 7000-7500 ש"ח אך יתכן כי יוצעו מסלולים בעלי עלות גבוה יותר. במקביל מתקיימים קורסי אונליין אשר עלותם פחותה מזו של הקורסים הפרונטאליים.

מהי תעודת חשב שכר?

על מנת להשתלב בשוק העבודה במקצוע של חשב שכר יש לקבל תעודת חשב הכוללת חתימה של לשכת רואי החשבון בישראל. לשכת רואי החשבון היא הגוף אשר ממונה על הסמכת אנשי המקצוע התחומי החשבות. על מנת לקבל הסמכה זו יש לקיים מבחנים עיוניים ומעשיים אותם עורכת לשכת רואי החשבון. התעודה משמשת כאישור לכך שהרמה המקצועית היא על פי הסטנדרט הנדרש בישראל וכי הנבחן מכיר ויודע את התקנות העדכניות.

לאחר ביצועו של הקורס חשבי שכר וביצוע בחינת לשכת רואי החשבון בהצלחה יש לקיים השתלמות בהיקף של כ- 15 שעות מדי שנה בשנה על מנת שחשב השכר ישאר מעוכן בחקיקה הרלוונטית.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס חשבי שכר? דרך האתר Limudim-index תוכלו לקבל את כל המידע על הקורסים המועברים ברחבי הארץ. נשמח לענות לכם על שאלות כמו באילו מוסדות מעבירים את ההכשרה, להבין ביחד מי מעביר את הקורסים בכל מקום, כמה זמן נמשך הקורס, איזו תעודה הקורסים מקנים לכם, איך תוכלו להשתלב במעגל העבודה עם סיום הקורס ולענות לכם על שאלות נוספות שמעסיקות אתכם בכדי שתוכלו למצוא את המסלול המתאים לכם ביותר. לפרטים ומידע נוסף צרו איתנו קשר ונשמח לחזור אליכם במהרה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים