סקירת קורס מעבדה רפואית

תוכן עניינים

קורס מעבדה רפואית נחשב לאחד הקורסים היותר פופולארים בעידן שלנו. רפואה תמיד תהיה, חלק בלתי נפרדקורס מעבדה רפואית מלמד לקראת תואר ראשון בתחום, ונמשך כשלוש שנים. מהחיים שלנו. חלק מהאנשים שפונים ללמוד את הקורס הזה כבר עובדים בתחום וחלקם מתחילים ממש מחדש. תוכנית קורס מעבדה רפואית לטכנאים ששואפים לעסוק בתחום היא בעיקר תוכנית לימודים שנמשכת שנתיים ומוצעת על ידי מכללה טכנית. קיימות כמה תוכניות לימודי תעודה שנמשכות שנה וזמינות דרך מרכזי הדרכה להשגת תארים בתחומים קשורים, כגון סיעוד.

סטודנטים שמעוניינים לעסוק במקצוע טכנאות במעבדה רפואית יצטרכו בדרך כלל תואר ראשון בתחום הטכנולוגיה הרפואית או מדעי החיים, שנקרא גם תואר מעבדה רפואית, על מנת להתחיל בתפקידים ברמת התחלה. הסמכה או רישיון לאחר קורס מעבדה רפואית נדרשים על ידי חלק מהמעסיקים. בדרך כלל, רישיון מחייב תואר ראשון ועמידה בבחינת הסיום של הקורס.

מושגי קורס מעבדה רפואית

קורס מעבדה רפואית מנחה את התלמידים לעבודה במעבדה רפואית. מדריכי הקורס מספקים מבוא לשימוש ותחזוקה של ציוד מעבדה ונהלי בטיחות. מושגי מדידה וחישוב נסקרים יחד עם מונחים רפואיים שקשורים להליכי מעבדה.

לימודי כימיה לטכנאות מעבדה רפואית

כימיקלים ונוסחאות כימיות שמשמשות בהכנת בדיקות מעבדה ובניתוח תוצאות בדיקות נלמדות במהלך קורס מעבדהתלמידי קורס מעבדה רפואית לומדים שיעור זה כדי להבין טכניקות מעבדה לניתוח נוזלי גוף רפואית.

טכנאי מעבדה רפואית סוקרים את הכימיה הבסיסית ומכירים את הסכנות הרעילות והריאקציות הכימיות. במהלך הקורס נדונים גם ההרכבים הכימיים והאיזון של נוזלי הגוף.

מיקרוביולוגיה למעבדה רפואית

מטרת שיעור זה במהלך קורס מעבדה רפואית היא להדריך טכנאים לגבי האופן בו ניתן לזהות ולטפל באורגניזמים מיקרוסקופיים. יישומים מעשיים של מיקרוביולוגיה, כולל בדיקות לזיהומים חיידקיים, הם חלק עיקרי מהקורס.

ניתוח נוזלי גוף

תלמידי קורס מעבדה רפואית לומדים שיעור זה כדי להבין טכניקות מעבדה לניתוח נוזלי גוף שאינם דם, כגון שתן, נוזלי קיבה ועמוד השדרה.

נוזלים נבדקים לקיומם של חומרים שקשורים למחלות. נלמדות שיטות נכונות לאיסוף נוזלים לתוצאות בדיקות מדויקות. ניתוח שתן נדון בפירוט במהלך הקורס.

קורס פלבוטומיה

שיעור פלבוטומיה מלמד שיטות שאיבת דם לבדיקה. השיטות כוללות ניקור ורידים, פעולת ניקוב וריד לקבלת דגימת דם ודקירת אצבע.

מדריכי קורס מעבדה רפואית מלמדים אמצעי בטיחות שמשמשים לטיפול בדם. בחלק מתוכניות הקורסים, שיעור זה עשוי להיות משולב עם קורס המטולוגיה.

המטולוגיה של טכנאי מעבדה

שיעור המטולוגיה לתלמידי קורס מעבדה רפואית עוסק בבדיקת דגימות דם אנושיות לצרכי אבחון. השיעור כולל לימודבמהלך קורס מעבדה רפואית היא להדריך טכנאים לגבי האופן בו ניתן לזהות ולטפל באורגניזמים מיקרוסקופיים. ספירת תאי דם אדומים ולבנים וטסיות דם.

התלמידים בודקים את ההבדלים בין תאי דם תקינים לתאי דם שאינם תקינים. השיעור עשוי לחלול חלק על ניקור ורידים.

קורס אימונולוגיה לבדיקות אבחון

תלמידי קורס מעבדה רפואית לומדים את החלקים של מערכת החיסון האנושית ומבחנים שמשמשים לחקר מצב המערכת החיסונית.

התלמידים לומדים לבדוק אנטיגנים, חיידקים או רעלים שחודרים לגוף, ונוגדנים, תאים שמיוצרים במהלך תגובה חיסונית. בדיקות אבחון מעבדה רפואית של מערכת החיסון הנלמדות בקורס זה כוללות אימונודיפוזיה ואימונופלואורסצנטי.

עלות קורס מעבדה רפואית

קורס מעבדה רפואית מלמד לקראת תואר ראשון בתחום, ונמשך כשלוש שנים. הלימודים במסגרות אוניברסיטאיות עולים בסביבות 10,500 ₪ לכל שנת לימודים. העלות לקורס במכללות גבוה יותר וכוללת, בין היתר:

  • שיעורים בבקרה ביוכימית
  • ביולוגיה מולקולרית
  • מבוא לאנטומיה מיקרוסקופית
  • גנטיקה כללית
  • ומבוא לרפואה מעבדתית.

הקורס כולל הדרכה מקיפה ומעמיקה בנושאים אלו ומספק לתלמידים כלים לאבחון בעיות רפואיות שונות. בסיום הקורס, לתלמידים יש הכרה רשמית של עובדי מעבדה רפואית אקדמית.

איך בוחרים קורס מעבדה רפואית?

מכיון ורוב האנשים שמעוניינים לצאת לקורס מעבדה רפואית עושים זאת במטרה לעבוד בתחום ולא להעשרה אישית,האנשים שמעוניינים לצאת לקורס מעבדה רפואית עושים זאת במטרה לעבוד בתחום ולא להעשרה אישית חשוב לבחון היטב את הקורסים והמסלולים השונים שיש בארץ. אנחנו ממליצים לבחון 2-3 קורסים שרלוונטיים לאזור המגורים שלכם או אזור העבודה שלכם, כדי שתוכלו לשלב את לימודי הקורס שלרוב דורשים לא מעט, עם החיים שלכם.

בדקו אילו תכנים מועברים בכל קורס, אילו מטלות ידרשו מכם לבצע לפני, במהלך ותוך כדי הקורס, האם יש תנאי מעבר מסוימים ומבחנים שתדרשו לבצע וכדומה. בדקו את החלקים העיוניים בהשוואה לחלקים הפרקטיים של הקורס. אחת השיטות הכי טובות לבחור קורס מעבדה רפואית היא לנסות לדבר עם אנשים שכבר נמצאים תוך כדי תהליך למידה ולבדוק איתם איך עוברים עליהם הלימודים, או אפילו טוב מכך, אנשים שכבר סיימו את הקורס והשתלבו במעגל העבודה לאחר שסיימו. בדקו מי מעביר את התכנים בקורס, כמה זמן הוא נמשך וכל מידע שיסייע לכם לבצע את ההחלטה הכי נכונה עבורכם ועבור העתיד המקצועי שלכם.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורס מעבדה רפואית? דרך האתר לימודים אינדקס, תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי לכם ללא יוצא מן הכלל. נשמח לסייע, ללוות ולענות לכם על כל השאלות כדי שתוכלו לבחור את המסלול שהכי מתאים לכם מבחינה מקצועית. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונציג שלנו יחזור אליכם במהרה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים