מכללת צעד ראשון

תוכן עניינים

מכללת צעד ראשוןמכללת צעד ראשון היא המכללה הותיקה והגדולה ביותר בישראל שעוסקת בתחום התפתחות תינוקות וילדים. המכללה מציעה מסלולי לימודי למדריכים בתחום הליווי ההתפתחותי ולהורים. בוגרי המכללה שבחרו במסלול הדרכה מקבלים תעודה בין לאומית לתחום התפתחות תינוקות בגילאי לידה עד גיל שנתיים. בזמן הלימודים, הסטודנטים עוברים סדנאות מקצועיות ומפגשים אישיים בתחום. הסטודנטים במכללה רוכשים ניסיון מעשי ולימודי מול הורים ותינוקות ומקבלים כלים מעשיים להדרכה של הורים בקבוצות או בליווי פרטני בתחומים של התפתחות, שינה ועוד. תחום נוסף בו עוסקת מכללת צעד ראשון הוא ליווי התפתחותי להורים וילדים. המכללה מציעה סדנאות שונות בחלוקה לגילאים להורים שרוצים לקבל ליווי צמוד בהתפתחות הילד שלהם.

 

למי מתאימה מכללת צעד ראשון?


המכללה מתאימה למי שמעוניין לעסוק בתחום הדרכת הורים והתפתחות תינוקות כמקצוע. כמו כן המכללה מתאימה גם למי שאינו רוצה לעסוק בתחום אבל שמעוניין לקבל ליווי צמוד בתהליך ההתפתחותי של הילד שלו, במטרה להעניק לילד סביבה מעשירה ובריאה להתפתחות וגם ללמוד שיטות ודרכים לקדם את הילד. הורים רבים מרגישים שחסר להם מידע חשוב בשלבים הראשונים לחייהם של ילדיהם ומתעניינים בקורסים לליווי התפתחותי שמציעה המכללה. הסדנאות של המכללה מתקיימות בקבוצות קטנות וכוללות תרגולים פרטניים של ההורים עם ילדיהם במרחבים נעימים וממוזגים המשלבים ציוד מתאים. לא מדובר בסתם חוג התפתחות עם הילדים אלא בקבלת מענה מקצועי צמוד והדרכה בשלבי ההתפתחות. הנה כמה מהקבוצות שבקלות ישתלבו במערך הלימודים של מכללת צעד ראשון:

  • סטודנטים אחרי צבא – אם את מרגישה שאת מתחברת לעולם התינוקות והילדים, רוצה לעזור להורים צעירים הנמצאים בתחילת הדרך ומחוברת לתחום מהבטן, יכול מאוד שאחד או יותר מהקורסים וההכשרות אותם מציעה מכללת צעד ראשון יתאימו לך.
  • למי שמחפש שינוי או הסבה מקצועית – הרבה פעמים אנחנו מגיעים לסוג של מיצוי בחיים שלנו ורוצים לעשות שינוי. אנחנו מרגישים שאנחנו לא במקום שנכון ומתאים לנו ואם אתם מרגישים ככה, יכול להיות שמכללת צעד ראשון תוביל אתכם למקום הראוי לכם. מקום בו תלמדו המון ותפרחו מבחינה מקצועית. 
  • למי שרוצה להעשיר את הידע הקיים שלו – אם אתם כבר פעילים ועובדים בתחום הזה של הדרכת הורים, תוכלו להעשיר את הידע שלכם ואת הכלים שברשותכם, וללמוד את שיטת צעד ראשון. השיטה מבוססת על תהליכי ההתפתחות המוטוריים והחושיים של הילדים ומאפשרת למטפל ולהורה להבין שכל תינוק צריך לעבור את כל השלבים בזמן שלו.

איזה סדנאות מציעה מכללת צעד ראשון?

מכללת צעד ראשון מציעה סדנאות בחלוקה לגילאים שונים כשכל אחד יכול למצוא את הסדנה המתאימה לגיל הילד שלו בטווח של לידה עד גיל שנתיים. יחד עם זאת, יתכן ותגלו שהילד שלכם מתפתח בקצב אחר ולכן תבחרו בסדנה המותאמת לגיל אחר. בסדנאות נלמדים תרגילים ייחודים המשלבים מגע, תנועה ושילוב אביזרים בהתפתחות התינוק. בנוסף, ישנן הרצאות שונות העוסקות בנושאים שמעניינים הורים כמו התמודדות עם התנהגויות שונות, פיתוח שפה ותקשורת, ההתפתחות הקוגניטיבית של התינוק ועוד. לרוב הורים יבחרו לעבור בין הסדנאות השונות כדי לקבל מידע המתאים לשלבים השונים בתהליך ההתפתחותי של הילדים שלהם.

 

מה כוללת תוכנית הלימודים ואיזה מסלולי התמחות יש במכללת צעד ראשון?

מי שבוחר במסלול ההדרכה יעבור מסלול שנתי של שיעורים וסדנאות מעשיות, אחת לשבוע, למשך ארבע וחצי שעות. ישנה אפשרות גם ללמוד און ליין ללא הגעה למרכז הלימודים. ישנה אפשרות ללימודי בוקר או ערב. הלימודים מחולקים לכמה נושאים עיקריים כמו העולם מנקודת מבטו של תינוק, איך עובדים בקבוצה עם תינוקות, איך אפשר לאבחן עיכוב התפתחותי ועוד. בנוסף לתחומים אלו ישנן הרצאות מעשירות נוספות בנושאים שונים כמו דכאון של אחרי לידה, פיזולוגיה, הקשר הייחודי בין האם לתינוק ואפילו שיווק. מדריכים שמסיימים את לימודיהם במכללת צעד ראשון יכולים להמשיך לתחומי התמחות שונים כמו ייעוץ שינה, ליווי והדרכה בגני ילדים, טיפול בפגים ועוד. 

איך מתקבלים למכללת צעד ראשון?

אם כל מה ששמעתם נשמע מעניין צרו קשר עם המכללה לקבל פרטים אודות תהליכי ההרשמה. מסלול המדריכים כולל לרוב הגשה של קורות חיים וראיון שבודק התאמה.

 

מה מחיר הלימודים במכללת צעד ראשוןמה מחיר הלימודים במכללת צעד ראשון?

מחיר הלימודים משתנה בהתאם למסלול שנבחר ושעות הלימוד. אם מדובר במסלול ההדרכה כדי להירשם יש לשלם 300 ש"ח עבור הריאיון, ו-1,700 ש"ח עבור דמי הרישום שמקוזזים בהמשך משכר הלימוד. מי שלא מתקבל יוכל לקבל החזר עבור הסכום. אם מדובר בסדנאות לליווי התפתחותי כדי לברר עם מכללת צעד ראשון את העלויות בהתאם לגיל.

רוצים לקבל מידע נוסף על מכללת צעד ראשון? דרך האתר Limudim Index, תוכלו לקבל את כל המידע הדרוש לכם כדי שתוכלו לבחור את המסלול שהכי מתאים במכללת צעד ראשון. במידת הצורך נשמח לקשר אתכם לגורמים המתאימים. כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא ליצור איתנו קשר דרך האתר ונציג מטעמנו יחזור אליכם ממש בקרוב. 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים