ההבדלים בין לימודי הנדסה ללימודי תואר

תוכן עניינים

אם אתם נמצאים לקראת לימודי תואר, אתם יכולים למצוא את עצמכם מתלבטים אם ללמוד תואר ראשון BA או לבחור באופציה של לימודי הנדסה B.Sc..
בשורה התחתונה, יש לא מעט הבדלים בין סוגי התארים שחשוב להכיר.
יחד עם זאת חשוב לזכור כי המטרה שלכם תהיה לבחור במסלול לימודים אשר יקרב אתכם בצורה הטובה ביותר לתחום העיסוק המבוקש על ידיכם – ולסוג התואר אמורה להיות פחות השפעה על הבחירה. אבל כאמור, ידע יכול להוות תמיד ככוח ולכן תמיד מומלץ שהוא יהיה ברשותכם.

תחומי הלימוד

אחד ההבדלים בין לימודי הנדסה ללימודי תואר ראשון באים לידי ביטוי בתחומי הלימוד. חשוב לציין שלימודי תואר בהנדסה עוסקים לרוב בנושאים שהם יותר טכניים בהשוואה לתארים ראשונים שהם לרוב בתחומים יותר הומניים. יש לציין שלא מדובר בנתון גורף, מכיוון שיש מסלולי תואר ראשון גם ללימודי מדעים, לימודי מדעי המחשב ועוד..
יחד עם זאת, תחומי הלימוד של הנדסה הם לרוב נושאים טכניים.

שנות הלימוד

ברוב המקרים לימודי תואר ראשון אורכים 3 שנים ובמקרים מסוימים מגיעים גם ל-4 שנים.
לימודי הנדסה לעומת זאת, כוללים מסלול של 4 שנות לימוד לכל הפחות ובמקרים מסוימים התואר יכול להתפרש גם על פני 5 שנות לימוד.
כמובן, שמשך הלימודים תלוי במסלול הספציפי המבחר ובמוסד הלימודים – לכן, במידה ומדובר בפרמטר בעל חשיבות בעבורכם, ההמלצה היא לבדוק את הנושא הזה לפני קבלת ההחלטה.

מוסד הלימוד

גם לימודי הנדסה וגם לימודי תואר ראשון הם מסלולים אשר מוצעים באוניברסיטאות ובמכללות שונות. יחד עם זאת, ישנם מוסדות לימוד המתמקדים יותר בלימודי הנדסה – וקיימת חשיבות גבוהה להכיר את אותם מוסדות לימוד רלוונטיים לפני שמקבלים החלטה.
בכל מקרה, ההמלצה היא לערוך תחילה היכרות עם מוסדות הלימוד השונים – כאשר, כדאי להתעמק במוסדות לימוד, רק אחרי שמקבלים החלטה לגבי תחום הלימודים הספציפי אותו אתם מבקשים ללמוד.
חשוב לקחת בחשבון שלא כל מוסד לימודים אשר מציע לימודי הנדסה, מציע בהכרח את כל מסלולי ההנדסה – ולכן, כדאי לבדוק גם את הנושא הזה לפני שמכניסים לתמונה את השיקולים אשר ישפיעו על הבחירה.

נושאי הלימוד

מכיוון שמסלולי לימודי ההנדסה הם לרוב במקצועות טכניים גם נושא הלימוד יהיו מעט שונים, בהשוואה ללימודי תואר ראשון.
יש לקחת בחשבון שברוב המסלולים ילמדו לא מעט מקצועות ריאליים כמו: מתמטיקה, פיזיקה ומקצועות נוספים.

אפשרויות תעסוקה

יש לקחת בחשבון שכיום יש דרישה רבה לבוגרי מקצועות ההנדסה – למעשה, כל מי שמעוניין להשתלב בעבודה בתעשיית ההייטק ההמלצה בעבורו תהיה לבדוק את אחד מהמסלולים ללימודי הנדסה.
חשוב לציין שבוגרי לימודי הנדסה נהנים לרוב כבר כמתחילים, מתנאי עבודה טובים וממשכורות גבוהות – ולכן, מי שמתלבט ורוצה לבסס את ההחלטה על העתיד התעסוקתי הצפוי לו, ההמלצה היא לשקול בחיוב את כל מה שקשור ללימודי הנדסה.

התאמה

בסופו של דבר, ההחלטה אם לבחור בלימודי הנדסה או לבחור בלימודי תואר ראשון, אמורים להתבסס במידה רבה על מידת ההתאמה לאותו מסלול הלימודים.
לא לכל אחד יש את היכולות והכלים להשתלב במקצועות ריאליים – ולכן, לימודי הנדסה לא בהכרח מתאימים לכולם.
לכן, כדאי שכל אדם אשר נמצא בהתלבטות לגבי סוג התואר, ייקח בחשבון את כל הפרמטרים אשר ישפיעו על הבחירה ואולי חשוב מכל את מידת ההתאמה ללימודי התואר.

לסיכום, היכרות מעמיקה עם ההבדלים בין לימודי תואר ראשון לבין לימודים הנדסה, יכולים להוות כפרמטר נוסף אשר בכוחו להשפיע על ההחלטה מה ללמוד באקדמיה ולכן, חשוב לקחת גם את ההבדלים הללו בחשבון.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים