מה עושים כשיש נזילה מהתקרה? כל המידע בכתבה הבאה

תוכן עניינים

נזילה מהתקרה יכולה להוות דבר מטריד ביותר. אף אדם לא מעוניין לחיות במבנה שבו ישנה נזילה מהתקרה, אף אדם לא מעוניין לאגור את הטיפות בתוך סירים או קערות שהוא מציב בסמוך למקום הנזילה. נזילה בתקרה עלולה לגרום לנזקים חמורים למבנה וכן לעוגמת נפש משמעותית לדיירים במבנה ועל כן, חשוב מאוד מיד כאשר מזהים נזילה מהתקרה לפנות לאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום תיקון נזילה בתקרה וזאת בכדי שהם יאתרו את הסיבה לנזילה ויתקנו אותה בצורה המקצועית ביותר.

 

נזילה בתקרה- במה מדובר?

אם אתם תוהים מהי בעצם נזילה בתקרה, הרי שמדובר במקור רטיבות אשר מקבל ביטוי על התקרה של הדירה או הבית הפרטי, בין אם מדובר על חדר אחד ובין אם מדובר על מספר חדרים בבית. אם אתם מתגוררים בבניין משותף מקור הנזילה לרוב יהיה צנרת פגומה או פיצוץ בצנרת של הדירה הממוקמת מעל הדירה שלכם. אם אתם מתגוררים בבית פרטי ואתם מבחינים בנזילה בתקרה, במקרים כאלה יתכן מאוד שהסיבה היא איטום לקוי של הגג או איטום שפג התוקף שלו. ישנם מקרים בהם ניתן להבחין בנזילה בתקרה שכן, יש טפטוף פעיל של מים וניתן להזמין שירות תיקון נזילה בתקרה. אך ישנם מקרים שלא ניתן להבחין בטפטוף אך ישנם סימנים אחרים שיכולים להעיד על הרטיבות המדוברת כגון: עובש בתקרה, התפוררות של הטיח בתקרה, ריח לא טוב בחלל האוויר ועוד. בכל מקרה שבו מופיע טפטוף כלשהו שיכול להעיד על נזילה או סימנים לנזילה, יש צורך להזמין אנשי מקצוע שיאתרו את הנזילה ויתקנו אותה.

 

כיצד מתבצע תהליך איתור נזילות בתקרה?

במרבית המקרים גם אם מבחינים בכתם עובש על התקרה או בהתפוררות טיח אשר מלכלכך את הרצפה, לא תמיד אפשר לדעת מהו המקור של הנזילה עצמו שכן, המקור לכך יכול לנבוע ממספר מקומות פוטנציאלים לרבות צנרת הבית עצמה דרך הצנרת של השכנים או מקורות ביוב וכן חדירת מי גשמים. תהליך איתור מקור הנזילה חייב להתבצע על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. אנשי מקצוע שיש להם ותק וניסיון בתחום וכן, מוניטין, ידעו כיצד לאתר את מקור הנזילה בצורה הטובה ביותר.

 

תיקון נזילה בתקרה- חלק מהותי וחשוב

על אף שאיתור הנזילה בתקרה מהווה צעד ראשון וחשוב מאוד בתהליך תיקון נזילה, חשוב מאוד להבין כי לאחר שמאתרים את מקור הנזילה יש לשים דגש מהותי על תיקון מקצועי שלה. לא פעם יהיה צורך רק בתיקון קטן של הצנרת בכדי לתקן את הנזילה ובמקרה שמדובר בגג של בית פרטי יתכן כי יהיה צורך לתקן פגם באיטום, להחליף רעפים ועוד. יחד עם זאת, לעיתים הנזילה עלולה להיות נרחבת ובמקרים מעין אלה, אין לוותר על תיקון מקצועי על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום.

אם מדובר על נזילה בתקרה שמקורה בצנרת של השכנים, יהיה צורך לעדכן את השכנים בנזילה המדוברת ואף לדרוש שיביאו איש מקצוע שיאתר אצלם את הנזילה בצורה מקצועית ויתקן אותה על מנת שהדליפה של המים לתקרה של ביתכם תיפסק. אם השכן לא מעוניין לעשות זאת, לא פעם ניתן לתבוע אותו בגין זאת.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים