לימודים באירופה לבעלי אזרחות פורטוגלית

תוכן עניינים

הלימודים בארץ עולים לא מעט ואפילו קצת יקרים, זה ידוע. וזה לא משנה אם תבחרו ללכת ללמוד באוניברסיטה, במכללה או בבית ספר פרטי. כל מוסד אקדמי, או מוסד חינוך שמעניק לימודי תעודה עולה לנו הון בשנה. אזרחות פורטוגלית לעומת זאת, תשנה בשבילכם את כל התמונה.

הרבה ישראלים נמשכים לרעיון של לעבור ללמוד באירופה גם אם זה לתקופה קצרה, ויש לזה הרבה סיבות- בין אם זה הרצון לגלות עולם חדש, לחוות חוויות בגיל צעיר, לספוג תרבויות שונות משלנו, לשטוף את העיניים בנוף שונה, להכיר אנשים חדשים, או להרגיש איך זה להיות עצמאי ולהתנהל במדינה זרה.

יש תוכניות מטעם האקדמיה שמספקות לתלמידים המצטיינים אפשרות ללמוד באירופה במתכונת של חילופי סטודנטים, אבל מיותר לציין שלא כולם נבחרים. דמיינו שהייתה לכם את האופציה ללמוד באיזה אוניברסיטה או מכללה שתרצו באירופה. נשמע מגניב לא?

זה לגמרי אפשרי על ידי הוצאת דרכון פורטוגלי. אזרחים אירופאים נהנים מלימודים אקדמאיים מסובסדים חלקית או בצורה מלאה. ולא רק זה, הרבה מדינות באירופה מציעות לסטודנטים שלהם הטבות נוספות (בלי קשר לסבסוד) כמו עזרה עם שכר הדירה, השתתפות בהוצאות המחייה והוזלת המיסים.

אם לימודים באירופה קורצים לכם כבר תקופה, אולי שווה לכם לשקול הוצאת אזרחות פורטוגלית. זה אמנם תהליך, אבל בסופו, אם תימצאו זכאים, תוכלו להנות מכל ההטבות שקשורות לתחום הלימודים באירופה.

בכל מה שקשור ללימודים באירופה, נראה שלאירופאים יש גישה קצת שונה משלנו הישראלים. אין ספק שהסתכלות קדימה לעבר העתיד היא חלק חשוב מהתוכנית שלהם. זה לא סוד, עתיד החברה במדינה תלוי בדורות הצעירים יותר, והשקעה בלימודים שלהם היא דרך טובה להבטיח את צמיחת ושגשוג החברה.

כל הסיבות ללמוד באירופה אם אתם מחזיקים בדרכון פורטוגלי

עם אזרחות פורטוגלית תוכלו להנות מהשכלה מסובסדת על ידי המדינה, חשוב לציין שלפעמים הסבסוד הוא חלקי, ולפעמים תהיו זכאים ללימודים לגמרי בחינם.

תהיו זכאים ללמוד במוסדות חינוך יוקרתיים מבלי שתהיו תלויים בקבלה לתוכנית חילופי סטודנטים, או מבלי שתצטרכו ויזת סטודנט מיוחדת ואשרת שהייה.

תהנו מתנאי קבלה מקלים יותר- בארץ, רף הקבלה ללימודים במקצועות מסוימים גבוה מאוד, ולעומת זאת באירופה יש תנאי קבלה ומבחנים מקלים יותר, וזאת מבלי שרמת הלימודים נפגעת.

גם אם ניסיתם להתקבל ללימודי רפואה בארץ ולא הצלחתם- עם אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין תוכלו לנסות את מזלכם בכל מוסד אקדמי אחר ברחבי אירופה!

האם שווה להוציא דרכון פורטוגלי רק בשביל לימודים באירופה?

קודם כל כן. ואחר כך חשוב לציין: אזרחות פורטוגלית תעניק לכם עוד מגוון זכויות והטבות שלא קשורות רק ללימודים. תקבלו מעמד של אזרח אירופאי לכל דבר ועניין, וזה אומר- כניסה למדינות ברחבי אירופה וארצות הברית בלי צורך בוויזה או אשרת שהייה, וכן, על הדרך גם זכאות ללימודים מסובסדים.

איך מוציאים אזרחות פורטוגלית?

מאז שממשלת פורטוגל פתחה את האופציה לקבלת אזרחות פורטוגלית למגורשי ספרד, הרבה ישראלים הגישו בקשות ונמצאים בעיצומו של ההליך.

מומלץ להיעזר בשירותים של עורך דין מוסמך, הוא יוכל לעזור לכם לקבל את האזרחות האירופאית הנחשקת.

התהליך מתחיל בבדיקת שם המשפחה, הקשר שלכם למגורשי ספרד, והמוצא שלכם. לאחר מכן, תצטרכו לגייס מסמכים שמוכיחים שאתם אכן זכאים לאזרחות פורטוגלית.

הקהילות היהודיות בפורטוגל יצטרכו לחתום על המסמכים שלכם ולאשר כי יש לכם אילן יוחסין פורטוגלי, ואחרי שזה יקרה תוכלו להגיש בקשה רשמית לממשלת פורטוגל.

שמות משפחה הזכאים לאזרחות פורטוגלית מפורסמים במספר מאגרים, ואם אתם רוצים להתקדם עוד צעד לכיוון הדרכון האירופאי שלכם, כנסו להציץ.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים