האם כדאי לכם ללמוד תואר ראשון? שיקולים שכדאי לקחת בחשבון

תוכן עניינים

לימודי תואר ראשון טומנים בחובם גם אפשרות ליהנות מחוויה כיפית ומעשירה וכמובן, להתוות את הדרך לעבר קריירה מכובדת ולעיסוק במקצוע אשר מעניין אתכם.
כמובן, שיש לא מעט החלטות  אותן צריך לקבל על מנת לאפשר לכם ליהנות בסופו של דבר מכל התועלות שהלימודים טומנים בחובם.
ההחלטות נוגעות לשאלה אם בכלל ללמוד תואר ראשון או לבחור דווקא בלימודי תעודה.
החלטה נוספת נוגעת לתחום הלימודים וההחלטה הבאה תהיה טמונה בבחירת מוסד הלימודים.
מעבר להחלטות המרכזיות יש לא מעט החלטות נלוות נוספות לגבי הקורסים, סידור המערכת ועוד..
בכל מקרה בכדי לקבל את ההחלטה הנכונה להלן מספר החלטות שחשוב לקבל.

 

מהי הקריירה המבוקשת על ידיכם?

גם אם אתם נמצאים בגילאי העשרים המוקדמים ואולי רק לאחרונה סיימתם צבא וכחלק מכך, לא היה לכם יותר מדי זמן לתהות בשאלה מה אתם רוצים לעשות כשתהיו גדולים.
למעשה, קיים סיכוי שאין לכם שום מושג מה אתם רוצים לעשות בהמשך הדרך – ואתם בחברה טובה יש לא מעט צעירים אשר יכולים למצוא את עצמכם במצב דומה לזה שלכם.
אז זה בדיוק הזמן הנכון לנסות להבין בדרך לקבלת החלטה, לחקור תחומי עיסוק שונים שנראים לכם כמעניינים, כאלו אשר יאפשרו לכם להוציא את הכישורים שלכם אל הפועל או לעשות מה שאתם אוהבים – ובהתבסס על כך לנסות להבין מהי הקריירה המבוקשת על ידיכם ומה אתם צריכים לעשות בכדי להתוות את הדרך לעברה.

הדרך אותה תדרשו לעבור בדרך לקריירה

אם קיבלתם החלטה לגבי קריירה או תחום עיסוק אשר נראים לכם כמתאימים. בשלב הבא, תוכלו לברר מהי הדרך אותה תדרשו לעשות בדרך לקריירה. כך לדוגמא אם הגעתם למסקנה שאתם רוצים לעבוד כפסיכולוגים. עליכם להבין שבכדי להשיג את המטרה עליכם לפנות ללימודי תואר ראשון בתחום לימודי פסיכולוגיה, בשלב הבא, תדרשו גם להשלים בהצלחה תואר שני. ולאחר מכן, לעמוד בשאר המחויבויות הנדרשות בדרך להשלמת המסלול.
ידע יכול להוות כוח, מכיוון שאם אתם מרגישים שאתם לא מתאימים לצלוח דרך אקדמית ארוכה ומחייבת מאוד יכול להיות שתשקלו לקבל החלטה אחרת – אם התחום הטיפולי מעניין אתכם ומרגיש לכם כמתאים, תוכלו לשקול ללמוד מקצועות טיפוליים אחרים אשר מוצעים במסגרת של לימודים תיעודיים.

תנאי קבלה ויכולות

העובדה שמצאתם תחום קריירה שנראה לכם כמתאים ומעניין ואתם אולי גם פחות או יותר יודעים מה אתם רוצים ללמוד לתואר ראשון, לא אומרת שגם תתקבלו ללימודים המבוקשים.
לכן, בשלב הבא עליכם לבדוק את כל הפרטים והמידע לגבי תנאי הקבלה לאותו התואר (כדאי לבדוק במסגרות הלימוד השונות המציעות את התואר, מכיוון שחלק מהן יציעו תנאים מחמירים יותר וחלק פחות). כמובן, תוכלו לבדוק אם יש לכם סיכויים להתקבל לאותו התואר – בהתבסס על הציונים הקיימים. או שתצטרכו לערוך השלמות שונות בכדי שתוכלו להתקבל – בשלב הבא, עליכם גם להבין עם עצמכם אם אתם מוכנים וערוכים לעבור את הדרך הנדרשת לקבלה למוסד הלימודים.

 

לסיכום, יש לא מעט דברים שחשוב שתבדקו מול עצמכם ומידע אותו תדרשו לאסוף על מנת לקבל בסופו של דבר את ההחלטה הטובה ביותר אם ללמוד תואר ראשון – ואם תחליטו שכן, אז גם לבחור את תחום הלימודים ואת מסגרת הלימוד.
דגש על כל הפרמטרים הללו בצורה יסודית ומעמיקה, יאפשר לכם להיות שלמים עם ההחלטה – ובמידה ועם השנים תשנו את החלטתכם תמיד תהיה לכם אפשרות ללמוד תואר ראשון נוסף או להירשם ללימודי תואר שני.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים