כך תשפרו את סיכויי הקבלה שלכם ללימודי תואר

תוכן עניינים

לא מעט צעירים מעידים על עצמם שבתיכון הם היו יותר בים התיכון, שציונים לא ממש הטרידו אותם ובגיל 17 הם ממש לא חשבו על עתידם האקדמי.
עכשיו, מאוד יכול להיות שגם אתם נמנים על אותם הצעירים וגם יכול להיות שהשלמתם איכשהו תעודת בגרות ואפילו ניגשתם לבחינה הפסיכומטרית, אבל הציונים שלכם רחוקים מלאפשר לכם להתקבל לכל מסלול לימודים אקדמי בו תתעניינו.
אז כאן יכולה לעלות השאלה מה עושים עכשיו? ובכן, תמיד אתם יכולים לגשת לבחינה פסיכומטרית נוספת או לפנות למסלול בדרך לשיפור ציוני הבגרויות – אבל, לא בטוח שיש לכם את הזמן או הרצון להשקיע בזה.
אז יכולה לעלות שאלה אחרת, איך לשפר את סיכויי הקבלה שלכם ללימודים? ולהלן מספר טיפים ישימים:

מה אתם רוצים ללמוד והאם אתם מוכנים להתגמש

אחת החלטות הראשונות שחשוב שתעשו נוגע למה אתם רוצים ללמוד. יש תארים אשר תנאי הקבלה אליהם יהיו הרבה יותר דורשניים וגם קשים בהשוואה לאחרים. כך שאם אתם מבקשים ללמוד מדעי מוח קחו בחשבון שברוב המקרים יהיה לכם יותר קשה להתקבל לתואר בהשוואה לדוגמא לתנאי הקבלה ללימודי מדעי ההתנהגות.
אז אם אתם בכלל לא סגורים לגבי מה אתם רוצים ללמוד ואפילו מוכנים ללמוד לכל תואר שתתקבלו, אז כדאי לכם לערוך תחילה בדיקה למה אתם בכלל יכולים להתקבל – ואז להחליט מתוך האפשרויות הללו.
אם הדבר כן חשוב לכם, תוכלו לעבור לשלב הבא ולבדוק אם אתם מוכנים להתפשר על מוסד הלימודים…

היכן אתם מעוניינים ללמוד?

אם לדוגמא החלטתם ללמוד תואר בכלכלה, קחו בחשבון שיהיו מוסדות לימוד אקדמאיים שתנאי הקבלה שלהם לפקולטה יהיו הרבה יותר קשים בהשוואה למוסדות אחרים.
אז כאן יכולה לעלות השאלה אם יש לכם דרישות פרטניות לגבי מסגרת הלימוד, או שאתם מוכנים להתגמש ולפנות לכל מקום שיקבל אתכם.
במקרה כזה, פשוט תוכלו לבדוק את תנאי הקבלה למסלול הלימודים הרצוי בכל מסגרות הלימוד הרלוונטיות ולראות איזה מקום מאפשר את תנאי הקבלה הכי פחות קשיחים – וכמובן, גם לוודא שאתם אכן עומדים בתנאים אלו.

האם אתם מוכנים לחכות קצת?

תנאי הקבלה למסלול לימודים מסוים תלויים במקרים רבים ברמת הביקוש – ככל שהביקוש יותר גבוה כך תנאי הקבלה יהיו יותר קשים.
לכן, במקרים רבים, אם תמתינו סמסטר או שניים יכול להיות שיהיה לכם יותר סיכוי להתקבל – רלוונטי בעיקר למקרים בו אתם גבוליים מבחינת היכולת לעמוד בתנאי הקבלה.
כמובן, שאי אפשר לסמוך על הדרך הזאת במאת האחוזים וגם יכולים לקרות מצבים הפוכים בהם תנאי הקבלה רק ילכו ויהיו יותר קשים והסיכויים שלכם להתקבל לאותו מסלול לימודים רק ילכו וירדו.

ואולי כן שווה להשקיע קצת יותר?

אם אתם רואים שאתם נאלצים לעשות הרבה וויתורים רק בגלל הקושי להתקבל ללימודים. אולי כן כדאי לשקול שוב להשקיע קצת יותר. לעיתים, שיפור ציון הפסיכומטרי או שיפור ציוני בגרויות ב-2 או 3 מקצועות יכולים לעשות הבדל משמעותי ולאפשר לכם להתקבל למסלול הלימודים המבוקש בלי להתפשר או לוותר – ובכל זאת, יש לזכור שבמקרים רבים הבחירה הזאת, יכולה להשפיע במידה רבה על הקריירה ועל העתיד שלכם ולכן, לא כדאי להקל בה יותר מדי ראש.
אז גם אם אתם לא חושבים שיש לכם את הזמן או הרצון לעשות את זה, כדאי כן לבחון את האופציה להשקיע קצת יותר על מנת להשיג בסופו של דבר את המטרה שלכם – ואם אין לכם מטרה זה בדיוק הזמן להשיג אחת כזאת..

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים