כך תבחרו קורס מקצועי מתאים

תוכן עניינים

הרשמה ובחירה של קורס מקצועי היא החלטה משמעותית שיכולה לעצב את הקריירה והעתיד שלכם ולכן, חשוב לבצע אותה במלוא תשומת הלב הרצויה.
להלן טיפים ישימים שיעזרו לכם לבחור את הקורס המקצועי המתאים למטרות ולתחומי העניין שלכם בקריירה העתידית שלכם:

לפתוח בהערכה עצמית

התחילו בהבנת תחומי העניין, החוזקות, החולשות והשאיפות שלכם בכל מה שנוגע לקריירה העתידית שלכם. תחשבו מה מלהיב אתכם, מה מניע אתכם ומה אתם רוצים.
ברגע שתבינו מי אתם ותגדירו מטרות, יעלו הסיכויים שלכם למצוא קורס מקצוע מתאים.

קבעו יעדים בקריירה (בשלב הבא, כוונו להשיג אותם)

הגדירו בבירור את המטרות והיעדים שלכם בקריירה. בשלב זה כדאי לבדוק גם פרמטרים טכניים שונים, תפקידי העבודה ורמות האחריות שאתם שואפים להשיג.
נסו לחשוב לאיזו סוג של עבודה אתם מתאימים: עבודה במחשב, עבודה משרדית, עבודה עם הידיים ועוד.. האם אתם מעוניינים לעבוד במשרה מלאה, במשרה חלקית או במשמרות. נסו להבין מה השכר המינימאלי אותו אתם מבקשים להרוויח ואלו תנאים חשובים לכם בעבודה.

חקרו את הענף בו אתם מתעניינים

לדוגמא, אם אתם מתעניינים בלימודי חשבונאות, כדאי לחקור את התחום ואת הענף הזה. במסגרת המחקר יש להבין את המגמות הנוכחיות, הביקוש בשוק העבודה ופוטנציאל הצמיחה של אותו התחום – מה שיבטיח שאתם מקבלים החלטה נכונה.

העריכו המיומנויות שלכם

יש לזהות את היכולות והכישורים הנדרשים לקריירה הרצויה לכם. כדאי להסתכל על מודעות דרושים, דרישות התעשייה, בנוסף, יש לשוחח עם אנשי מקצוע שכבר עובדים בתחום ולשאול אותם את כל השאלות אשר יאפשרו לכם לקבל את התמונה המלאה לגבי אותו מקצוע או לגבי אותה המשרה.

בדיקת דרישות השכלה והסמכה

יש לבדוק את רמת ההשכלה או ההסמכה הדרושה עבור הקריירה בה אתם מעוניינים. מקצועות מסוימים דורשים תארים, רישיונות או הסמכות ספציפיים. באופן כללי חשוב שתבינו מהי הדרך אותה אתם צריכים לעבור בדרך להשתלב באותה המשרה הרצויה.

בדיקה מעמיקה של תוכנית הקורס

ודאו שהקורס או התוכנית שתבחרו מוסמכים או מוכרים על ידי גופים מקצועיים או ארגונים רלוונטיים. הסמכה יכולה לשפר את סיכויי הקבלה לעבודה. לכן, חשוב לבחור בתבונה הן את בית הספר המקצועי או המוסד בו אתם מבקשים ללמוד את הקורס והן את הקורס עצמו – נושאי הלימוד, המדריכים וכיוצא בזה..

חקירת האפשרויות השונות

בדקו את האפשרות לגבי סוגים שונים של קורסים מקצועיים, כולל תארים, תעודות, הסמכות,  וקורסים מקוונים. השווה את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהאפשרויות השונות. אם אתם מבקשים לעסוק במקצוע מסוים והגעתם למסקנה שיש מספר דרכים להגיע למקצוע המבוקש על ידיכם כדאי שתשוו בין כל האפשרויות ובסופו של דבר תבחרו את הדרך שנראית לכם כמתאימה ונכונה ביותר.

דגשים על תוכן הקורס ותוכנית הלימודים

כדאי לסקור את תוכנית הלימודים של הקורסים שאתם שוקלים לקחת בהם חלק. ודאו שהקורס אותו אתם שוקלים מכסה את הנושאים, הכישורים והידע הרלוונטיים למטרות הקריירה שלכם. יש לקחת בחשבון שאם תבחרו קורס מסוים במסגרות לימוד שונות, אתם עתידים לגלות שכל מסגרת מציעה תכנים קצת אחרים – ויש מסגרות אשר מציעות קורסים מפורטים ומקיפים יותר בהשוואה למסגרות אחרות. לכן, השוואה קפדני יכולה לסייע לכם במידה רבה.
תוכלו למצוא את כל המידע הנדרש ברשת האינטרנט אבל אם אתם מרגישים שחסרים לכם פרטים, תוכלו ליצור קשר עם אותו מוסד לימודים ולשאול נציג מקצועי את כל השאלות הרלוונטיות.

בסופו של דבר ככל שתבינו בצורה מעמיקה יותר את הצרכים, השאיפות והדרישות שלכם מהקורס, כך יעלו הסיכויים שלכם לבחור את הקורס המתאים כמו גם את מסגרת הלימוד הנכונה ביותר למטרה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים