מועמד לתפקיד בכיר? שפר הופעתך ברשת

תוכן עניינים

שליחת קורות חיים למודעה שגרתית דוגמת: דרוש חשב שכר לחברה מובילה, עשויה להוביל לעניין רב ברשתות החברתיות של המועמד ובאזכורים אודותיו ברשת.

למעלה מ-70% מן המגייסים, בגיוס ישיר לארגון או באמצעות חברת השמה, מעידים כי הם עושים שימוש ברשתות החברתיות לבחינת התאמת המועמדים, עוד לפני שלב הריאיון האישי. כלי זה הופך אף לנחוץ ויעיל יותר כאשר מדובר בגיוס בכיריםתפקידים ומשרות בהם ההשפעה של העובד היא מהותית, וקיימת חשיבות רבה לתפיסה ולסקילים שאינם בהכרח חלק מקורות החיים הרשמיים.

ההצצה לנכסים הדיגיטליים של המועמד אינה בהכרח חיסרון, ולמעשה עשויה להוות הזדמנות למועמדים לשדר למעסיקים את החוזקות האישיות, ומסרים שאינם מוטמעים בקורות החיים ומועברים בראיונות עבודה.

כל הכלים לניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת מתייחס לכל הנכסים הדיגיטליים שלכם, וכן לאזכורים אודותיכם באתרי האינטרנט השונים.

מספר טיפים שיסייעו לכם לשלוט במה שהמעסיקים הפוטנציאליים שלכם יראו:

חיפוש עצמי בגוגל

הקלידו את שמכם בשורת החיפוש בגוגל ובחנו את התוצאות. עבור מרבית האנשים חיפוש זה יוליד קישורים לרשתות החברתיות. בעל רקע וניסיון בתפקידים בכירים דוגמת: מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי שיווק, מנהלי פיתוח עסקי, מנהלי מחלקות שכר ופיננסיים, יועצים משפטיים, עשויים להיות מאוזכרים באתרי החברות בהם הועסקו כחלק מצוות הניהול של הארגון, או על ידי אתרים כלכליים ומקצועיים הסוקרים שינויים בענף.

סוג נוסף של אזכורים הם אזכורים משפטיים: תביעת נזיקין, סכסוך שכנים או כל הליך משפטי מתועד בו נטלתם חלק, כתובע או כנתבע, מתועד במאגרי המידע של בתי המשפט ועולה לרשת.

ההחלטה על אופן ניהול המוניטין והפעולות שעליכם לנקוט, תלויה בממצאים הצפים עם אזכור שמכם ברשת. במקרה של אזכורים חיצוניים שאינם בנכסים הדיגיטליים שלכם, לא תוכלו למחוק אותם, אולם ישנה אפשרות להטביע אותם ולדחוק אותם לעמודים האחוריים בגוגל, ולצמצם את החשיפה אליהם.

פייסבוק

העמוד האישי בפייסבוק הוא אחד מערוצי המידע הבולטים ולרוב הראשון שימשוך את תשומת לבם של מגייסי חברות השמה לבכירים ומעסיקים פוטנציאליים.

אין זה אומר שאין מקום לתמונות אישיות ומשפחתיות, או לשיתוף חברים בדעות ועמדות במידה ואתם בוחרים בכך, אולם חשוב להבטיח כי המידע אליו ייחשפו המגייסים יהיה כזה שמשרת אתכםולכל הפחות לא פוגע בתדמית שאתם מבקשים להציג.

 

  • השאירו את עמוד הפייסבוק בהגדרה כציבורי, מה שיאפשר למעסיקים ולמתעניינים למצוא אתכם.
  • דאגו לעדכן תמונת פרופיל מכובדת, באווירה מקצועית שממתגת את מעמדכם. תמונת הפרופיל תהיה תמונת פנים עד גובה החזה, בלבוש מלא (פחות יתאימו תמונות בבגד ים, מחדר הכושר או מהסנפלינג בתאילנד), באיכות טובה.
  • בתמונת הנושא ניתן לשלב תמונה משפחתית, או תמונה שמשקפת תחומי עניין וחוויות. גם כאן מומלץ לבחור בתמונה מכבדת בלבוש מלא, אם כי פחות רשמית.
  • תמונות בפוסטים אין כל פסול בהעלאה של תמונות מטיולים, חוויות ואפילו קצת טירוף, לשיתוף חברים ובני משפחה. פוסטים כאלו מומלץ לנעול בהגדרות ולהציגם "לחברים בלבד".
  • דעות ופוליטיקהשיתוף דעות פוליטיות וניהול שיח ברשת הוא לגיטימי, אולם עשוי גם לעורר עניין, שאלות ולהעיד על האדם שעומד מאחורי הכתובים. מומלץ לעבור על הפוסטים והפרסומים שלכם, לוודא כי המסרים שנכתבו הוצגו ברהיטות, אינם פוגעניים ו/או תוקפניים, ובמידה ובתגובות תחתם התפתח דיון, חלופת המסרים התקיימה תחת כללי דיון מכבדים. ככל שיש ספק, ניתן ומומלץ להפוך את הפוסט לפרטי ולחברים בלבד.
  • קישוריםזה המקום לא רק להצניע ולשלוט בהיקפי החשיפה של המידע אודותיכם, אלא גם לשתף באופן יזום קישורים לפרסומים אחרים מטעמכם או אודותיכם. זכיתם לאות הוקרה במקום עבודה קודם? הטמעתם טכנולוגיה/שיטת עבודה שהולדה שינוי? פרסמתם מאמר מעניין? פרסמו קישורים ותמונות שיסייעו למעסיק הבא להכיר את החוזקות שלכם.

 

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים