הסמכות לאחר קורסי תעודה

תוכן עניינים

ישראלים רבים מעוניינים לקחת חלק בקורס תעודה מכל מיני סיבות. חלקם כבר הבינו כי תואר ראשון, שני ושאר תארים אינם מתאימים להם ולמה שהם רוצים בשביל הקריירה שהם מתכוונים לבנות, אחרים רוצים לשלב קורס תעודה נוסף, במקביל למקצוע שלהם אותו הם כבר עושים בפועל ויש כאלה שנרשמים ללימודי תעודה רק לצורכי העשרה. יש המון סוגים של לימודי וקורסי תעודה, חלקם מתאימים לאנשים עם אופי יותר אומני, אחרים עם אופי יותר ריאלי ויש לימודי העשרה שגם בסיומם נקבל תעודה.

קורסי תעודה, תואר ראשון ותואר שני איך זה בעצם עובד?

היכן ניתן לעבור הסמכות לאחר לימודי תעודהברוב המקרים, קורסי תעודה לתארים נמשכים בסביבות ארבע שנים להשלמת הלימודים. זמן השלמת ההכשרה תלוי בזמן שסטודנט יכול להקדיש ללימודיו. סטודנטים במסגרת לימודים חלקית, למשל, עשויים ללמוד במשך יותר מארבע שנים עד להשלמת לימודים לתואר ראשון.

קורסי תעודה הם תוכניות אקדמיות שניתן לסיים בתוך שנה או יותר אם לומדים במסגרת לימודים מלאה. חלק מהתוכניות מספקות הכשרה מיוחדת לאנשים שכבר יש להם תעודות או תארים. אחרים מיועדים למי שמעוניין להשלים במהירות תוכנית שמובילה למשרה ספציפית.

לימודים לתואר ראשון דורשים במקרים רבים לפחות ארבע שנות לימוד אבל לא יותר משש שנים במסגרת לימודים מלאה. ניתן לסיים את התואר גם בתוך שלוש שנים.

הנושאים הנלמדים במסגרת קורסי תעודה

תחומים כמו עסקים, חינוך ושירותי בריאות זמינים במסגרת קורסי תעודה. עסקים הם תעשייה רחבה, שדורשתמה הציפיות והדרישות הקיימות בהסמכות בסיום לימודי תעודה מומחיות נישה בתחומים כמו משאבי אנוש, מנהיגות וניהול פרויקטים. כל אלה הם תחומי לימוד פופולריים לתעודות הסמכה.

קורסי תעודה מכינים את המורים העתידיים להדרכה על נושאים ספציפיים או לעבודה אם אוכלוסיות מסוימות. תעודות בריאות מכסות קריירות מקצועיות, כמו ניהול מרפאה, קידוד רפואי וניהול שירותי בריאות.

תואר שני

קורסי תעודה לתואר שני מחייבים השלמת תכנית לימודים של שנה לפחות, אבל לא יותר משנתיים של עבודה אקדמית במסגרת לימודים מלאה מעבר לתואר הראשון. לימודים לתואר שני מסתיימים עם דוקטורט, בסיווג שכולל תארים כמו:

  • דוקטור לחינוך
  • דוקטור למדעי המשפט
  • דוקטור לבריאות הציבור
  • ודוקטור לפילוסופיה.

קורסי תעודה ללימודי הוראת מתמטיקה מיועדים לתלמידים שסיימו את חובות שנה ב' לפחות בחוג למתמטיקה. תלמידי החוג לחינוך מתמטי ירכשו ידע תיאורטי בשילוב ידע מעשי בהוראת מתמטיקה.

לימודי תעודת הוראה

קורסי תעודה ללימודי הוראה כוללים שני מסלולי לימוד: לימודים לקראת קבלת תעודת הוראה בקורס חד שנתי,כיצד לבחור בצורה נכונה מסלול לימודי תעודה, טרם הסמכות ולימוד לקראת קבלת תעודת הוראה בקורס דו שנתי. מטרת תוכנית לימודי הוראה לחינוך המיוחד היא להכשיר מורים לחינוך מיוחד לעבודה בתוכניות חינוך מיוחד וכמורים בבתי ספר שמשלבים ילדי חינוך מיוחד במסגרות רגילות.

המתקבלים לתוכנית יוכלו למקד את לימודיהם בשני תחומים שיבחרו, האחד בשנה הראשונה ללימודים והשני בשנה השנייה. קורסי תעודה לחינוך המיוחד כוללים הוראה לילדים שסובלים מאוטיזם, לקויות התפתחותיות, לקויות שמיעה, הפרעות רגשיות ובעיות התנהגות.

לימודי תעודת הוראה בפסיכולוגיה

קורסי תעודה ללימודי הוראת פסיכולוגיה כוללים עשרים נקודות חובה במהלך שנת הלימודים הראשונה, קורסי השלמה בהתאם ללימודים קודמים, לפי קביעת ועדת הקבלה, ופרקטיקה שמורכבת משמונה נקודות בכל שנה.

הלימוד בקורס החד שנתי יתאפשר באישור ועדת הקבלה, במקרים בהם הסטודנט סיים את כל חובותיו לתואר ראשון, ובתנאי התוכנית מבוצעת באותה שנה.

איך קורסי תעודה משפיעים על מסלולי קריירה?

כיצד קורס תעודה משפיע על הקריירה העתידית קורסי תעודה פותחים הזדמנויות קריירה חדשות. עם תעודת תואר ראשון אבטחת סייבר, חשבונאות או קידוד רפואי, הלומדים יכולים להיכנס לתחום מיד. תעודה מקלה גם על שינוי קריירה. קבלת תעודה מפתחת מומחיות בתחום פרטני, מספקת הזדמנויות ליצירת קשרים ומסייעת לתלמידים לחזק את קורות החיים שלהם.

כך, לדוגמא, אנשי מקצוע בתחום טכנולוגיית המידע יכולים לקבל מיומנויות נוספות של תכנות או ניהול מסדי נתונים באמצעות תעודות. באופן דומה, אנשי מקצוע עסקיים יכולים לקבל תעודות מנהיגות או הנהגות ארגונית ולבצע תפקידי ניהול.

שכר לימוד בלימודי תעודה

קורסי תעודה ללא מלגות, נכון לשנת 2021, עולים 23,900 ₪. הקורסים כוללים לימודים לתואר הראשון והשני, ותארים נוספים.

אז אם אתם מעוניינים להתחיל מקצוע חדש, להתקדם בתחום שלכם או למצוא הזדמנויות תעסוקה מרגשות, תוכלו להרוויח הרבה לאחר השלמת קורסי תעודה.

טיפים לבחירת קורס תעודה מתאים

  1. שווה להתייעץ עם פסיכולוג תעסוקתי או יועץ תעסוקתי שיידע לסייע לכם בבחירת מקצוע בהתאם לאישיות ולמטרות שלכם.
  2. בדקו 3 – 6 קורסים שמעניינים אתכם והשוו ביניהם.
  3. בדקו איזו תעודה קבלו בסיום הקורס ואילו דלתות יפתחו בפניכם מבחינה מקצועית.

רוצים לקבל מידע נוסף על קורסי תעודה? דרך האתר Limudim index תוכלו להתרשם ממידע מקיף אודות הקורסים השוני ם הקימיים. נשמח לענות לכם על שאלות כמו אילו סוגים של קורסי תעודה יש בישראל, היכן הם מועברים, כמה זמן נמשך כל קורס, עם איזו תעודה יוצאים בסוף ועוד. לכל קורס יש כמובן את היתרונות והחסרונות שלו ואת כל המידע הזה תוכלו להבין דרכנו. כל שאתם צריכים לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר ונשמח לחזור אליכם במהרה עם מענה לכל השאלות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים