אינסטלציה בלימוד עצמי: האם זה אפשרי?

תוכן עניינים

plumbing

כיום בישראל אין הגדרה ברורה מי יכול להיות אינסטלטור. כך שבפועל כל אחד יכול להפוך לאינסטלטור ללא רישיון או הכשרה. אך אינסטלטורים שרוצים לעשות קריירה מצליחה ורווחית צריכים לקחת צעד קדימה ולהשיג תעודת קבלן רשום בענף אינסטלציה וכיבוי אש (ענף 190). הרישום בפנקס הקבלנים כקבלן רשום מקנה לכם זכויות תעסוקתיות וכלכליות נרחבות. בהתאם, הוא דורש הכשרה, ניסיון והצלחה במבחן רשם הקבלנים. אז האם ניתן ללמוד למבחן בעצמכם?

הנושאים שצריך ללמוד למבחן קבלני אינסטלציה וכיבוי אש (ענף 190)

מבחן קבלני ענף 190 נחשב לאחד המבחנים המאתגרים של רשם הקבלנים שכן הוא מכיל בתוכו שלושה תחומי ליבה : מתקני תברואה, מערכות אינסטלציה וכיבוי אש. המבחן עצמו כולל 70 שאלות ומחולק לשלושה חלקים עיקריים:

  1. בטיחות כללית: הפרק הראשון במבחן ובעל הדרישות הגבוהות ביותר. חלק זה מכיל 10 שאלות בציון מחייב של 80. עיקר המידע בפרק זה מבוסס על תקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), מסמך ארוך שמכיל 198 סעיפים ראשיים בנוסף לעשרות תתי-סעיפים.
  2. בטיחות בתחום האינסטלציה וכיבוי אש: הפרק השני עוסק גם הוא בנושאי בטיחות אך בהתמקדות לאינסטלציה וכיבוי אש. הפרק מכיל 10 שאלות בציון מחייב של 65.
  3. מקצועיות, חוקים, תקנות וניהול תקין: הפרק האחרון הוא בעל המשקל הגדול ביותר וכולל 50 שאלות בציון מחייב של 65. המידע בפרק זה נשען על מסמכים רבים כמו חוק התכנון והבנייה שכולל 280 סעיפים ראשיים, מסמך הוראות למתקני תברואה בהיקף של 105 עמודים, ספרות מקצועית בנושא מערכות כיבוי אש ועוד.

האם לימוד אינסטלציה עצמי מספיק?

כפי שניתן לראות, מבחן רשם הקבלנים לקבלני אינסטלציה וכיבוי אש מורכב ממאות סעיפי תקנות, מידע מקצוע וחוקים. בנוסף לשאלות על ניהול תקין, מאפייני העבודה באתר בנייה, העסקת עובדים זרים, חשבונאות ועוד. כאשר קבלנים בוחרים לעשות לימוד עצמי הם נתקלים בשני אתגרים משמעותיים:

  1. לאסוף את כל חומר הלימוד: מגוון הנושאים שאתם נבחנים עליהם בבחינה מגיעים ממקורות שונים ומגוונים. לאסוף את כל המסמכים, החוקים והמדריכים השונים ייקח זמן רב. בנוסף, לא תוכלו לדעת מה מתוך כל אלו רלוונטי למבחן ומה לא.
  2. לשנן את חומר הלימוד: במידה והצלחתם לאגד את כל חומר הלימוד, עכשיו תצטרכו לשנן את מאות העמודים והסעיפים הללו, משימה מאתגרת לכל הדעות.

לימוד עצמי מ-א׳ ועד ת׳ אפשרי אך הוא דורש הרבה שעות עבודה ולא מבטיח שאתם מנצלים את השעות האלה ביעילות. לעומת זאת, אם אתם עדיין רוצים עצמאות בלמידה, כזו שתאפשר לכם ללמוד מתי שאתם רוצים ואיפה שאתם רוצים יש פתרון מצוין – קורס קבלן רשום עם חברת ״מכלל הכשרה מקצועית״.

״מכלל הכשרה מקצועית״ – לימוד עצמי בנוחות וביעילות

ב-״מכלל הכשרה מקצועית״ מבינים את הצרכים של קבלנים ויצרו שיטת לימוד חדשנית להכנה לקראת מבחן רשם הקבלנים. ״מכלל״ מציעים קורסים מקוונים שמאגדים בתוכם את כל חומר הלימוד הרלוונטי למבחן. קורס קבלני אינסטלציה וכיבוי אש של מכלל עומד על אחוזי הצלחה של כ-90% מבוגריו שעוברים את המבחן כבר בניסיון הראשון. הקורס כולל סרטוני הדרכה, מצגות, שאלות תרגול וסימולציות. את כל אלו אתם יכולים ללמוד בכל זמן ובכל מקום לפי נוחיותכם 24/7. כך, אתם חוסכים זמן יקר, שומרים על העצמאות שלכם בלמידה וזוכים לקורס איכותי שמכין אתכם בצורה הטובה ביותר לקראת תעודת קבלן אינסטלציה רשום.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים