מספר מוצרים המוכרים למומחי שינה

תוכן עניינים

אנו מבלים חלק נכבד מחיינו בשינה, כאשר יש לה משמעויות רבות על הבריאות שלנו. אנשים נמצאים בחיפוש מתמיד אחר שיפור איכות השינה שלהם, כאשר כיום עומדות בפניהם אפשרויות רבות, בין היתר לאבחון ולטיפול. מהן האפשרויות ומה צריכים לדעת כל אחד ואחת הסובלים מבעיות שינה? הכתבה הזו עבורך. 

שלב ראשון – ביצוע בדיקת שינה 

בכל שלב בו יש חשד לבעיות שינה מומלץ לערוך בדיקת שינה. החשד יכול לעלות לאחר מצבי התעוררות רבים במהלך הלילה, הערות של בני משפחה ובני זוג על נחירות מרובות ודום נשימה בשינה ועייפות גדולה גם לאחר שינה של שעות רבות. ניתן לערוך שתי בדיקות, האחת ביתית והאחת במסגרת מעבדת שינה. 

הבדיקה הביתית היא למעשה מעבדת שינה ניידת שמגיעה עד הבית. בבדיקה זו מגיע הטכנאי לבית ומחבר את הנבדק או הנבדקת למכשיר והפענוח מבוצע על ידי רופא מומחה בתחום. השיטה מומלצת מאוד לאנשים שמתקשים במיוחד לישון במקום שהוא לא ביתם הפרטי. את בדיקת השינה במעבדה מבצעים בניטור מלא בתוך מעבדה המאובזרת לשם כך. בשתי הבדיקות בוחנים לעומק את עצירות השינה, נחירות, מצבי שינה שונים ומאתרים את הגורמים לבעיות השינה.  

שימוש בתרופות לשינה

4% מהאנשים בישראל עושים שימוש בכדורי שינה, מרביתם מעל גיל 65 וככל שהגיל עולה כך עולה השכיחות בשימוש בתרופות אלה. הן מחייבות מעקב של רופא מטפל ושימוש נכון שאינו יכול להיות לטווח הרחוק. רוב תרופות השינה בארץ הנן במרשם רופא ומטרתן לסייע בהירדמות ובשמירה על רצף השינה לאורך הלילה. בין היתר, הכדורים יהיו מלטונין, סירקדין, סלניטו, כדורים מקבוצת הבנזודיאזפינים, תרופות מקבוצת Z, נוגדי דיכאון אטריציקליים ותרופות המכילות את החומר הפעיל דוקספין. 

מכשיר סיפאפ לשיפור איכות השינה

בלא מעט מקרים הבדיקה במעבדות השינה מעלה כי בעיות השינה נובעות מחסימה בדרכי הנשימה. חסימה זו יכולה להיגרם ממספר דברים – משקל יתר, בעיה במבנה הלסת ומצבים רפואיים נוספים, ויש לה גם השלכות על הבריאות. הסובלים מדום נשימה בשינה נמצאים בסיכון מוגבר לחוות שבץ מוחי, התקף לב, וסיכון זה עולה ככל שישנם יותר גורמי סיכון המשולבים יחד. 

אחת השיטות היעילות ביותר לשיפור איכות השינה במקרה של דום נשימה בשינה היא שימוש במכשיר סיפאפ. השימוש במכשיר הופך יותר ויותר פופולארי כי מכשיר סיפאפ אינו פולשני ומטרתו להחדיר אוויר בלחץ חיובי לדרכי הנשימה לאורך הלילה. המכשיר עצמו מורכב מגוף ראשי, צינורית ומסכה אותה חובשים על הפה והאף במהלך השינה, ואמנם בעבר המכשיר היה רועש אך הדור החדש של המכשירים אינו מרעיש ונחשב לנוח במיוחד לשימוש. חלק מהמכשירים יודעים לפעול באמצעות אלגוריתם שמזהה את הפסקת הנשימה המתקרבת, בשלב זה המכשיר מגביר את לחץ האוויר ומסייע למנוע את הפסקת הנשימה. 

יתרונות מכשיר הסיפאפ

אין ספק כי במקרים של דום נשימה והפסקת נשימה בשינה מכשיר סיפאפ הוא הכלי היעיל ביותר לשימוש וישנם מחקרים רבים המעידים על כך. לעיתים יש צורך בתקופת הסתגלות למכשיר אך השיפור הוא מהשימוש הראשון. המכשירים של היום ניידים, אינם רועשים ובמידה רבה מפסיקים את בעיות השינה לחלוטין כל עוד נעשה בהם שימוש.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים