כל מה שרציתם לדעת על לימודי ראיית חשבון

תוכן עניינים

תמיד אהבת מספרים ועכשיו בא לך להפוך את האהבה למקצוע לחיים בו אפשר לעבוד כשכירים אם אפשרויות קידום וגם כעצמאיים? רוצה לעסוק במקצוע מגוון, מאתגר ומשתלם במיוחד? לימודי ראיית חשבון נחשבים ללימודים איכותיים במיוחד, וגם התעסוקה והשכר שמגיעים עם התואר נחשקים. אז מה כדאי לדעת על התואר לפני שיוצאים לדרך?

מה לומדים בתואר ראיית חשבון?

לימודי תואר בראיית חשבון משלבים בתוכם לימודים מתחומים רבים, בהם מנהל עסקים, משפטים וכלכלה. רואי החשבון הם אלו שמציגים את המידע על החברה לבעלי העניין השונים בחברה, לשלטונות החוק וכמובן למשקיעים, רוכשים ועוד. הסטודנטים יחשפו במהלך התואר לגישות שונות בתחום החשבונאות הפיננסית והניהולית, כיצד מכינים דוחות רווח והפסד, כיצד מבצעים ביקורת, כיצד יוצרים דוח פיננסי, דיני תאגידים, ניירות ערך, סטטיסטיקה, משפט מסחרי ודיני מיסים, התנהלות ארגונית ועוד.

למי הלימודים מתאימים?

לימודי ראיית חשבון מתאימים לאנשים שאוהבים מספרים ורואים בהם חלק בלתי נפרד מחייהם. בדרך כלל הבסיס למקצוע הוא הבנה טובה בתחום החשבונאי, אהבה ותשוקה למקצוע ורצון להתפתח בו. היכולת המתמטית של הסטודנט צריכה להיות גבוהה, כמו גם היכולת הלוגית שלו. כמובן שהמקצוע מתאים לאנשים עם אופי שקול ובעלי סבלנות, וגם נותני שירות. כמובן שצריכות להיות תכונות רגישות, דיסקרטיות והוגנות כתכונות אופי ודרך חיים.

כמה זמן אורכים הלימודים?

מסלול לימודי ראיית חשבון אורכים שלוש שנים לכל הפחות, לאחר שלוש השנים הללו ישנה שנת השלמה, זאת עוד בטרם ניתן לגשת למבחני הלשכה, המשמעת העצמית הנדרשת מהסטודנטים הנה גבוהה.

ומה קורה אחרי הלימודים?

סטודנטים שסיימו תקופת סטאז' ועברו את מבחני הלשכה יכולים להשתלב בשוק העבודה, שם השכר הממוצע של רואה חשבון מתחיל נע בין 9,000 ל-15,000 ברוטו. ניתן להשתלב בתחום הנדל"ן, שוק ההון, הייעוץ הפיננסי, בתחום המיסוי או בחברות פרטיות רבות שכן הביקוש לרואי החשבון תמיד גדול. העבודה כוללת יצירת דוחות למטרות שונות לחברה או לשלטונות, כאשר בדרך כלל אותם דוחות יבוצעו על טבלאות אקסל. כדאי לדעת גם שלרואי חשבון יש אופק קידומי נרחב ביותר בחברות פרטיות אך יש להם גם האפשרות לפתוח עסק עצמאי ולספק את השירות באופן חיצוני לעסקים בינוניים וקטנים, כמו גם שירותים נלווים במספר רב של תחומים.

איפה לומדים ראיית חשבון?

כיום ניתן ללמוד ראיית חשבון במספר אוניברסיטאות ומדובר על מסלול לימודים יוקרתי אליו לא כל אחד יכול להתקבל. ניתן ללמוד במסלול דו חוגי באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטה הפתוחה בשני מסלולי לימוד לבעלי תואר אקדמי קודם ולאנשים ללא רקע אקדמי. כמו כן, ניתן ללמוד ראיית חשבון בקריה האקדמית אונו במסגרת מסלול מנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות, במכללה למנהל, במכללת רמת גן, במכללה האקדמית רופין, או במכללה האקדמית הדסה.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים