תיאור קורס מזכירות משפטית

תוכן עניינים

אם אתם מחפשים עבודה מרתקת, מעניינת, כזו שאף פעם לא משעמם בה, כזו שתמיד תוכלו להשתלב בשוק העבודה בכל תקופה בחיים שלכם, קורס מזכירות משפטית בהחלט יכול להתאים לכם, בשורות הבאות נציג בפניכם את כל מה שכדאי וצריך לדעת על קורס מזכירות משפטית כדי שתוכלו להבין מה המסלול הלימודים המקצועי המתאים לכם ביותר.

מה זה בעצם אומר קורס מזכירות משפטית?

תחום המשפט הוא תחום מורכב, מסובך ויש בו המון דברים והיבטים שצריך לדעת. בכל משרד עורכי דין וכמו שאתם בטח יודעים, בישראל יש אלפים, אם לא עשרות אלפי משרדים כאלה, קטנים וגדולים, יש צורך במזכירה משפטית או כמה מזכירות. למעשה, קורסקורס מזכירות משפטית הוא חלק מתוכניות הסמכה לעיסוק בתחום מזכירות משפטית הוא חלק מתוכניות הסמכה לעיסוק בתחום. תוכניות הלימוד נקראות גם לימודי סיוע אדמיניסטרטיבי בבתי משפט, סיוע במשרד עורכי דין או סיוע אישי למנהלי משרדי עורכי דין. תוכניות לימוד מיוחדות כוללות הכשרה עבור עוזרים אדמיניסטרטיביים משפטיים, וברוב המקרים ניתנת הכשרה מעשית במהלך השיעורים, ולימוד שיתופי הוא חלק מתוכניות לימוד מסוימות.

קורס מזכירות משפטית נפוץ כולל למידת יישומי מחשב, עיבוד תמלילים, מתמטיקה עסקית, עברית משפטית, ניהול רשומות, תמלול ותפעול משרדי. בעוד שתוכניות כלליות מספקות לסטודנטים מגוון מיומנויות משרדיות בסיסיות, תוכניות מיוחדות כוללות קורסים שמיועדים לתחום המשפטי.

מאפייני קורס מזכירות משפטית

קורס מזכירות משפטית מכסה לעתים קרובות תמלול במהלך דיונים בבתי משפט, טרמינולוגיה משפטית וקידוד משפטי, בעוד שתוכניות עוזר משפטי מכסות מחקר וכתיבת מסמכים משפטיים, מסמכי ליטיגציה וחוזים.

במהלך קורס מזכירות משפטית התלמידים מכסים כמה מושגי מפתח:

  • טכנולוגיית תוכנות משפטיות
  • טכניקות מחשב
  • נהלי משרד בסיסיים
  • כישורי מתמטיקה וכלכלה עסקית
  • ניסוח מסמכים משפטיים
  • שיטות עבודה מומלצות לתמלול.

עיבוד תמלילים

קורס מזכירות משפטית כולל קורס חובה שמציג בפני התלמידים את המקלדת במחשב, עם דגש על מהירות ודיוק. התלמידים מכירים גם את העבודה מתוך קבצים בכתב יד או קבצים אלקטרוניים. תלמידי הקורס לומדים את האופן בו יש לנסח מכתבים משפטיים, דוחות, טבלאות סטטיסטיות וטפסים עסקיים באמצעות תוכנות משפטיות.

סטודנטים בתוכניות מיוחדות של קורס מזכירות משפטית עשויים ללמוד תוכנות מיוחדות נוספות לפי הצורך.

מתמטיקה עסקית

מיומנויות מתמטיקה עסקיות כוללות את היכולת לבצע אריתמטיקה ולהבין עסקאות כלכליות בסיסיות.

כמו כן, קורס מזכירות משפטית מלמד כישורי הנהלת חשבונות, יחד עם אופן ביצוע מלאי. חלק מהתוכניות עשויות לדרוש מיומנויות אלו כחלק מההכשרה לעיסוק במזכירות משפטית.

כתיבה משפטית

כישורי תקשורת חזקים חיוניים לאנשי מקצוע בתחום מזכירות משפטית, כולל דקדוק טוב, סימני פיסוק, אוצר מילים ואיות. הקורס כוללקורס מזכירות משפטית מלמד כישורי הנהלת חשבונות, יחד עם אופן ביצוע מלאי. בדרך כלל פיתוח מיומנויות הבנת הנקרא ויכולת כתיבה משפטית הסברתית. קורס מזכירות משפטית כולל כתיבה משפטית כחלק חיוני מהקורס.

מיומנויות תמלול

מיומנויות תמלול הם שיעורי ליבה ברוב תוכניות קורס מזכירות משפטית. התמלול כולל גם הפעלת ציוד התמלול או ההכתבה וגם יצירת תיעוד כתוב של דיונים בבתי משפט. התלמידים לומדים לתמלל במהירות ובמינימום שגיאות.

ניהול רשומות משפטיות

מיומנויות מזכירות משפטית כוללות את הכרת עקרונות היצירה, האחסון, התחזוקה, וסילוק של רשומות וקבצים בנייר ובאלקטרוניקה. נבדקות מערכות תיוק ומיון. שיעורי ניהול רשומות משפטיות נדרשים בכמה סוגים של קורס מזכירות משפטית.

קורס ניהול משרד עורכי דין

תלמידי קורס מזכירות משפטית מתוודעים לזרימת עבודה בסיסית במשרד עורכי דין, פרוטוקולים נאותים של דואר אלקטרוני, אינטרנט וטלפון, הכנת מסמכים משפטיים כמו התכתבות ודוחות, קביעת פגישות, קבלת מבקרים ושיתוף פעולה עם עמיתים.

מוצג השימוש בתוכנות משפטיות ובטכנולוגיות מתקדמות. התלמידים לומדים גם אתיקה משפטית בשיעור חובה זה.

עלות קורס מזכירות משפטית

המחיר ללימודי קורס מזכירות משפטית משתנה בין מרכזי ההדרכה השונים בארץ, ונקבע לפי משך הקורס, מאפייני הקורס, ורמת המרצים. המחירים נעים בין ממוצע של 2,500 ₪ ל-3,500 ₪.

טיפים חשובים שכדאי לאמץ לפני שבוחרים קורס מזכירות משפטית

יש לא מעט קורסים המציעים את ההכשרה הזו, כל אחד במקום אחר ועל ידי בית ספר או אקדמיה אחרת. לכן, התפקיד שלכם בתורתלמידי קורס מזכירות משפטית מתוודעים לזרימת עבודה בסיסית במשרד עורכי דין, פרוטוקולים נאותים של דואר אלקטרוני, אינטרנט וטלפון סטודנטים הוא להשוות בין הקורסים ולקבל החלטה שקולה ונכונה עבור הקריירה שלכם. בראש ובראשונה אתם צריכים לברר איפה מעבירים את הקורס הזה והאם המיקום מתאים לכם מבחינה נוחות הגעה. כדאי לברר אילו תכנים מועברים במהלך הקורס, מה המטלות שתידרשו לבצע לפני תוך כדי ואחרי הקורס, כמה זמן הקורס נמשך ואילו דלתות יפתחו בפניכם בסיומו.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על קורס מזכירות משפטית? לא בטוחים איזה מסלול מקצועי הוא המתאים לכם ביותר? דרך האתר לימודים אינדקס תוכלו לקבל את כל המידע ומענה על שאלות מקצועיות. אנו עושים את מירב המאמצים במטרה לאפשר לכם לבחור את המסלול שהכי מתאים לכם מבחינה מקצועית ואקדמאית כדי שתקבלו במהלך הלימודים את הידע, הכישורים והמקצוע הרלוונטי לכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם אצלנו באתר, ונשמח לחזור אליכם עם מענה מהיר.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים