תואר ראשון – המסלולים אשר מצריכים יותר מרק לימודים

תוכן עניינים

ברוב מסלולי הלימוד לתואר הראשון, כל מה שנדרש ממכם בכדי לסיים את התואר וליהנות מכל מה שהוא מציע, זה פשוט לעמוד במחויבויות – להגיע לשיעורים, להצליח במבחנים, להגיש עבודות וכיוצא בזה..
אבל, יש גם תארים אשר מתווים לכם את הדרך לעבר מקצוע ספציפי, כאשר בכדי שתוכלו לעסוק באותו המקצוע, תדרשו לא רק לעמוד במחויבויות התואר אלא גם לעמוד במחויבויות נוספות דוגמת, סטאז', בחינות חיצוניות ועוד..
אם גם אתם נמצאים לקראת בחירת מסלול ללימודי תואר ומבקשים להבין מהי הדרך שאתם אמורים לעבור עד לרגע של השתלבות במקצוע.
להלן מספר מסלולים שחשוב שתכירו –

 

לימודי משפטים

כאן יכולה לעלות השאלה האם אתם נרשמים ללימודי משפטים בכדי להיות משפטנים או שכמו רוב הנרשמים, המטרה הסופית שלכם היא להיות עורכי דין.
אם אתם רוצים להיות עורכי דין בישראל, מלבד השלמה בהצלחה של תואר במשפטים (אשר אורך כ-4 שנים) עליכם לקחת בחשבון גם את שנת ההתמחות אותה תצטרכו להשלים – כאשר שנת ההתמחות אמורה להתבצע במשרד עו"ד המאושר ע"י לשכת עורכי הדין.
מעבר לכך, תדרשו לעבור בהצלחה גם את בחינות הלשכה – כאשר, יש לקחת בחשבון גם את הזמן ואת המאמץ הנדרשים בהכנה לקראת הבחינות. רק אחרי שעוברים את הבחינות בהצלחה ניתן להתחיל ולעסוק במקצוע עריכת הדין בתחומי ההתמחות שבחרתם.

 

לימודי פסיכולוגיה

ובכן, אם אתם מבקשים להירשם לתואר ראשון בפסיכולוגיה ואין לכם מטרה לעבוד כפסיכולוגים, אז בהחלט תוכלו להסתפק בלימודים עצמם.
לעומת זאת, אם אתם נרשמים ללימודים במטרה לעבוד כפסיכולוגים, יש לקחת בחשבון שהדרך שלכם ממש לא תסתיים בלימודי התואר הראשון.
ראשית כל, תהיו חייבים גם להשלים בשלב הבא תואר שני בלימודי פסיכולוגיה.
מעבר לכך, בכדי להתחיל ולהעניק שירותים כפסיכולוגים, אתם חייבים גם התנסות מעשית, התמחות אשר אורכת לא פחות מ-4 שנים ומעבר בהצלחה של מבחן מומחיות.
לכן, כל מי שחולם על עבודה כפסיכולוג צריך להבין שצפויה לו דרך אשר אמורה לארוך מעל 10 שנים – אבל בסופה כמובן, טמון מקצוע מעניין, מאתגר ומכובד.

 

לימודי חשבונאות

ראיית חשבון הוא מקצוע מבוקש נוסף, אשר הדרך אליו מתחילה בלימודי תואר ראשון בלימודי חשבונאות.
יחד עם זאת, גם אחרי שתסיימו את התואר בהצלחה, עדיין לא תוכלו להתחיל ולהציע את שירותיכם כרואי חשבון.
הסיבה לכך טמונה בעבודה שבשביל להתחיל בעבודה בתחום, תדרשו לעבור גם את התחנות הבאות: להתמחות בראיית חשבון לתקופת זמן של לפחות שנתיים. בנוסף, עליכם גם לעמוד בבחינות רואי החשבון מטעם המועצה (אלא אם כן יש לכם פטור מאותן הבחינות).

 

לימודי רפואה

טוב אם החלטתם שאתם מוכנים להשקיע את הזמן ואת המאמץ הנדרשים במטרה להפוך ולהיות רופאים, חשוב שתדעו מה צופנת לכם הדרך.
לימודי רפואה מתחלקים ל-3 חלקים: החלק הראשון הוא החלק הפרה – קליניים, החלק השני הוא החלק הקליני והחלק השלישי הוא הסטאז'.
למעשה, החלק והראשון אורך כל אחד 3 שנים (סה"כ 6 שנים), ובנוסף, יש שנת סטאז' – במהלך אותה השנה הסטאז'ר אמור להשתלב בעבודה במחלקות השונות ובנוסף לבצע תורנויות של 26 שעות במחלקת המיון.

לסיכום, לפני שאתם מתחילים בהליך לימודי תואר ראשון, קיימת חשיבות גבוהה שתבינו מהי הדרך הצפויה לכם עד לרגע בו  תוכלו להתחיל ולעסוק במקצוע המבוקש על ידכם.
ברגע שתדעו מה התהליך כולל, תוכלו לקבל החלטה מושכלת ונבונה ולהבין אם אכן מדובר בבחירה הנכונה או שעדיף לכם לשקול אופציה אחרת.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים