תואר ראשון בניהול

תוכן עניינים

תואר ראשון בניהול הוא אחד הכלים המובילים בשוק היום. כל תפקיד ניהולי הוא תפקיד בכיר בחברה, לרוב עבורו תקבלו משכורות גבוהות. יש שתי דרכים להגיע לתפקידים ניהוליים. הדרך הראשונה היא על ידי התקדמות מתונה בחברה. משמע, אתם מתחילים מהתפקיד בדרג הנמוך ביותר ולאט לאט מתקדמים. עם זאת, ברגע שיש לכם תואר בניהול אתם יכולים לפסוח על השלבים הראשונים. תואר ראשון בניהול מתאים גם למי שכבר התחיל את דרכו בחברה ואפילו נמצא בתפקיד ניהולי, ורוצה בכל זאת ללמוד עוד על אופן של ניהול ארגון או חברה.

איך זה עובד?

כדי להיות מנכ"ל אתם תמיד צריכים להתחיל בדירוג נמוך יותר בשרשרת, אלו החיים. עם זאת, כל הכלים שאתםמה ניתן ללמוד בלימודי תואר ראשון בניהול צוברים בדרך הם אלו שיכתיבו לכם את אורך הדרך שלכם להצלחה. היום בשביל להיות מנכ"ל בחברה מקצועית אתם חייבים להיות בעלי תואר ניהולי או לקבל הכשרה ניהולית כלשהו. יש כמובן מקרים חריגים, אבל אם אנחנו רוצים להסתכל על הסטטיסטיקה באופן אובייקטיבי וריאלי עלינו להסתכל על התמונה המלאה. מקרים כמו של ביל גייטס וסטיב ג'ובס מאוד מעוררי השראה, אבל זה כמו לזכות בלוטו. אם יש לכם חלום, לכו על זה עד הסוף, אבל אל תעשו לעצמכם הנחות בדרך על סמך סיפור מעורר השראה כזה או אחר.

המטרה של תואר ראשון בניהול הוא להעניק לכם את הכלים לניהול מצליח. אתם תלמדו בכל הנוגע למבנה ארגוני מורכב, ארגון של מוסדות פרטיים, גופים מוסדיים ועוד. כחלק מהתואר אתם גם מתמקצעים בתחום הזה ומכירים את החשיבות של ניהול מוצלח. יש תחומים שונים בהם תוכלו לבחור להתמקצע בהם, וברגע בו בחרתם את המקצוע תוכלו להתאים את התואר שלכם בהתאם. היתרון של תואר ראשון בניהול הוא שאתם יכולים לשלב מקצועות שונים כמו מדעי המדינה חינוך, תקשורת וכל תחום שעולה בראשכם.כמה זמן נמשכים לימודי תואר ראשון בניהול

כמה זמן זה?

משך הזמן של תואר ראשון הוא בדרך כלל שלוש שנים. עם זאת, יש היום כל מיני מסלולים אשר יכולים להיות שילוב לתואר הראשון ולכן, לעיתים גם יקחו יותר זמן. כמו כן, יש לכם היום מסלולים שונים אשר מתאימים את עצמם ללו"ז שלכם. לא כל אחד יכול לעצור את החיים שלו למשך 3 שנים, יש לא מעט סטודנטים עם עבודה קבועה, ילדים, משפחה ובכך הם יבחרו במסלול ארוך יותר אשר מתפרש על לימודי ערב בדרך כלל. המחיר אותו תשלמו עבור שנת לימודים הינו כ-10,000 ש"ח לשנה. כמו כן, יש מוסדות שונים אשר יגבו ממכם סכום גבוה יותר.

מה עושים אחר כך?

תואר ראשון בניהול הוא תואר נחשק, אבל לא תמיד פשוט למצוא עבודה בתום הלימודים. לאחר סיום הלימודיםכיצד לבחור נכון מכללה ללימודי תואר ראשון בניהול שלכם תוכלו להתאים עבור מקומות עבודה שונים וארגונים שונים. אין באמת תחום מסוים בו יהיה לכם יותר נוח להיכנס אליו, זה עניין של ביקוש והיצע בהתאם לזמן בו אתם נמצאים ומחפשים עבודה. תואר ראשון בניהול אינו מחייב שתמצאו עבודה, אבל עם מספיק נחישות אין שום דבר שלא תוכלו להשיג. הרבה סטודנטים בוחרים להתחיל את הניסיון הניהולי שלהם כבר בזמן הלימודים ובכך הם צוברים ניסיון. הניסיון הוא כלי חשוב אשר יעזור לכם למצוא עבודות שונות. חשוב להדגיש, ייתכן שבתחילת הדרך אתם תעבדו במקומות ובתנאים שלא צפיתם אליהם, לטוב או לרע. אין איך לברוח מזה, זה חלק מהתהליך ועליכם לקבל את זה. ברגע בו תצברו ניסיון בעולם הארגוני תוכלו לקבל עבודות נחשקות יותר.

כמו כן, ברגע שיש לכם התמקצעות בעוד תחום נוסף מלבד לתואר שלכם כפי שציינו מקודם, זה יכול להעניק לכם את האפשרות להתבייט על מקומות עבודה יותר ספציפיים וכך הסיכויים להצלחה גבוהים יותר. ברגע בו הגעתם למקום עבודה אשר מוצא חן בעיניכם, זה הזמן להתמיד ובחלוף השנים תראו איך תגיעו למשרות בכירות.

מלבד לחיפוש עבודה לאחר הלימודים תוכלו גם להמשיך לתואר שני במגוון תחומים מתאימים. לדוגמא, ניתן להמשיך לתואר שני בניהול עסקים או ניהול טכנולוגי. השאלה היא לאן אתם שואפים להגיע, יש תחומי המשך שונים לתואר ראשון בניהול. כמו כן, תוכלו להמשיך ללימודי תעודה על מנת לפתח מיומנות מסוימת בתחום בו אתם בוחרים לעבוד.

איך לומדים?

אנחנו ממליצים לכם לבחור בקפידה את המקום בו תבחרו ללמוד. שימו לב מה היצע תחומי הלימודים אשר המקום מציע לכם. כאשר מדובר על תואר ראשון בניהול אתם רוצים מסלולי לימודים מקיפים אשר נוגעים בנושאים כמו הנדסת ניהול, ניהול מלונאות, מנהל רפואי ועוד מגוון רחב של תפקידים אשר יכולים לגרום לכם להתברג בארגונים שונים בהתאם למה שאתם אוהבים. שימו לב מהו שכר הלימוד של אותו מקום לימודים, מהם התנאים שהמקום מציע לכם ואיך התעודה שלו נראית כלפי חוץ. כלומר, שימו לב איפה הבוגרים של אותו מוסד לימודים עובדים, בהתאם ליחס של התלמידים.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים