קורס סייעת רופא שיניים

תוכן עניינים

קורס סייעת רופא שינייםרובנו לא אוהבים להגיע לרופא השיניים כמטופלים. אולי אפילו מפחדים ונרתעים. אבל יש כאלו, הרואים בעמידה בצד השני של המזרקים, המקדחות והמכשירים השונים, הזדמנות לעסוק במקצוע מבוקש ורווחי וכזה המסייע לאנשים לשמור על בריאותם. לא כולם כמובן יכולים להיות רופאי שיניים. מדובר בהכשרה מאוד ארוכה ומפרכת אבל מקצוע משלים, לא פחות חשוב ומתגמל הוא התפקיד של סייעת רופא השיניים. 

הסייעת היא בעצם המשלימה של עבודת הרופא וזו המסייעת לו בפרוצדורה המורכבת הנדרשת במהלך הטיפול עצמו אך לא רק. יש לה חלק חשוב בהכנת המרפאה ודאגה לסביבת העבודה כולה, החל מהתחומים הקשורים לבריאות הפה וכלה בניהול המרפאה עצמה. כפי שהמקצוע מבוקש כך גם קורס סייעת רופא שיניים מבוקש מאוד וגם מבטיח קריירה בתחום שהולך ומתפתח כל העת.

מה כוללים לימודי קורס סייעת רופא שיניים

כפי שהיא אפשר לסייע בפיזיותרפיה בלי להכיר היטב את מבנה גוף האדם, כך גם במהלך קורס סייעת רופא שיניים נדרשים ללמוד גם את הצד התיאורטי וגם את הצד המעשי של הטיפול. בנקודה זו נדגיש, בוגרת קורס סייעת רופא שיניים אינה מורשת על פי חוק לבצע טיפול ממשי בתוך פה המטופל. דבר זה שמור אך ורק לרופא או לשיננית במידה מסוימת. אם זאת, לצד הרופא, הסייעת נוכחת בטיפול עצמו ומסייעת לרופא הן בהכנת הכלים, החומרים וסביבת העבודה והן בפרוצדורות משלימות במהלך הטיפול (כגון צילומים, סקשן ועוד).

חלק נכבד מהעבודה היא הכנת חדר הטיפולים לקראת הטיפול והכנת כל המכשור הנדרש. כמו כן, במהלך הטיפול עצמו, בעוד הרופא עסוק בפיו של המטופל, הסייעת מכינה ומביאה לו את הכלים ואת החומרים והמרקחות השונות שהוא זקוק להם. עליה להכיר ולהיות ערה להתפתחות הטיפול והנדרש בכל שלב, כדי לא לעכב את הטיפול. בתום הטיפול תפקידה של הסייעת הוא לנקות את המכשירים השונם (בדרך מיוחדת וסטרילית, לבדוק כי לא חסר דבר ולהכין את המרפאה לטיפול הבא. חלק נוסף של הלימודים כולל גם טיפולים לא חודרניים כמו צילומי רנטגן של הפה וכן ניהול והזמנת מלאים, מרכיבים וציוד וניהול המרפאה בצד הטכני ולעיתים גם ניהול יומן הטיפולים.

למה כדאי לעשות קורס סייעת רופא שיניים?

בואו נודה על האמת, לא מדובר במקצוע הכי אסתטי בעולם. לחטט בפה של אחר אינה משאת חלומותינו. אבל כך הדבר בכל מקצועות הרפואה או הפרא-רפואה. בפועל, עבור אילו שאינם נרתעים, מדובר במקצוע מרתק ומספק מאוד. הוא כרוך גם באחריות גדולה לכך שהטיפול יעבור בצורה מקצועית ומיטבית. מעבר לכך, המקצוע עצמו נדרש וניתן לעבוד בו גם במסגרת השוק הפרטי וגם להשתלב במוסדות ציבוריים כמו מרפאות גדולות, קופות חולים וכד'. 

כדי להגיע לרמה גבוהה מבחינה מקצועית, על הלימודים להיות בסטנדרט גבוה ולכלול כאמור, גם לימודים עיוניים ותיאורטיים וגם לימודים מעשיים. בסופו של דבר, להתנסות חלק חשוב בהטמעת המקצוע ובעבודה סינכרונית מול הרופאים. בין הנושאים התיאורטיים הנלמדים ניתן למצוא חומרים על אנטומיה של הפה וסביבתו, כימיה ותורת הכנת התרופות, תזונה, עריכת צילומי רנטגן ועוד נושאים מגוונים ומרתקים הקשורים לעולם הרפואה. לצד זאת, על הסייעת להכיר את סוגי הטיפולים בפועל כמו טיפולי חניכיים, טיפולי שורש, עבודת מעבדה, הקפדה על סטריליות, היכרות ועבודה עם ציוד דנטלי ועוד.

בפועל, הלימודים מאוד דומים ללימודי אחיות וסיעוד. שילוב של עבודה מעשית עם מטפולים לצד ניהול העולם המשלים. לכן חשובה לא פחות גם יחסים טובים, שירותיות וגישה נכונה וטובה למטופל, בוודאי שלוקחים את מידת החששות והלחץ איתם מגיע מטופל למרפאת שיניים. חלק מן העבודה של הסייעת הוא גם מול ילדים וגם תחום זה נלמד במסגרת קורס סייעת רופא שיניים.

קורס סייעת רופא שיניים הפתוח לכולם

בניגוד למה שניתן לטעות ולחשוב, קורס סייעת רופא שיניים אינו צריך תנאי קבלה מפרכים או ידע מוקדם כלשהו. הקורס פתוח לכול מי שמעוניין ומפגין גישה רצינית ואחראית. כן ידרשו מכם 12 שנות לימוד, ראיון קבלה וכן מעבר של סידרת חיסונים, כחלק מדרישות משרד הבריאות, שמטרתם להגן עליכם ועל המטופלים מפני זיהומים נפוצים. בחלק מן המקומות גם יערכו מבדקים או מבחנים מקדימים אך הם אינם מבחנים שמטרתם לבחון ידע אלא את רמת ההתאמה והמסוגלות של החניך המיועד. 

הקורס עצמו נמשך לרוב על פני כ-1000 שעות אקדמאיות, הכוללות לימודים תיאורטיים רבים לצד התנסות מעשית במרפאות, אך כמובן יכול להשתנות בין מוסד לימודי כזה לאחר. בתום תקופת הלימודים, מסיימות קורס סייעת רופא שיניים יקבלו תעודת גמר של מוסד הלימודים ובמידה ויבקשו גם הסמכה מקצועית לעבודה במרפאות, יצטרכו לעבור גם מבחנים מעשיים ועיונים מטעם משרד הבריאות, אליהם יכינו אותם בקורס עצמו. אלו שיסיימו בהצלחה את המבחנים, יוכלו לעבוד בתור סייעות לרופא שיניים בשוק החופשי, במסגרות פרטיות לצד עבודה במרפאות ציבוריות או במרפאות של קופות החולים. מגוון מקומות התעסוקה נרחב מאוד וכאמור, זהו מקצוע מבוקש ונדרש.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים