קורס לימודי חוקר פרטי

תוכן עניינים

קורס לימודי חוקר פרטייקום מי שלא הסעיר את דמיונו להיות בלש. שלא חלם על היותו חוקר אשר פותר תעלומות ומבצע פעילות חשאית. אומנם המציאות לא תמיד זוהרת כמו על מסך הטלוויזיה או הקולנוע אבל תחום החוקרים הפרטיים בהחלט מעניין ומרתק ואין זה פלא כי רבים בוחרים במסלול לימודי חוקר פרטי גם כדי לספק עניין אבל יותר מכך כדי להתפרנס בכבוד וברווחה ממקצוע נחשק וייחודי.

אז בלשים וחוקרים פרטיים היו מאז ומעולם, משרלוק הולמס ועד כאלו המפרסמים את רשומותיהם וחוויותיהם בעיתונים אבל למען האמת, תחום החקירות הפרטיות אינו שוקט על שמריו ומתפתח כל העת. תורמת לזה העובדה שגם הטכנולוגיה מתפתחת במהירות שיא בשנים האחרונות וכתוצאה מכך גם התרמיות, הפשעים, טכנולוגיות המעקב, עזרי החקירה ובכלל כל עולם הרשת, שהינו כר חדש ופורה בתחום – מתחדשים גם הם. ככלל, עולם הפשיעה ושיעורי הפשיעה הולכים ומתרחבים וגדלים כל העת. כל זה אומר שגבר או אישה המעוניינים לעסוק במקצוע ולהשתלם בקורס לימודי חוקר פרטי, ימצאו לעצמם תמיד עיסוק מעניין וחייבים לצד המתודות וערכים הקלאסיים של המקצוע, להיות גם מעודכנים, חדשניים ויצירתיים

קורס לימודי חוקר פרטי: מיהו חוקר פרטי

חוקר פרטי מוגדר כמעין יועץ חיצוני או דמות מקבילה לרשויות אכיפת החוק הממוסדים והציבוריים. מגוון הפעולות שלו רב וכולל לצד מעקבים, חשיפת תרמיות, איתור נעדרים, חקירות פליליות שונות, הונאות ועוד הרבה מקרים מוכרים, גם פשעים אינטרנטיים, מעקבים ואיתור נוכלים ברשת ועוד. ככלל, עולמו של החוקר הפרטי מקיף מאוד ודינמי מאוד. אין פשע או עבודה שנוטל על עצמו, הדומה לאחרת או הקודמת. 

חלק מן החוקרים הפרטיים עובדים במאוגד תחת משרד חקירות שלעיתים יכול להיות בעל התמחויות שונות או להקיף בתוכו כמה נושאים כאשר כל חוקר מתמחה בתחום מסוים. אחרים, עובדי באופן פרטי, כאשר הם מקימים משרד חקירות עצמאי. לרוב, בשני המקרים, הלקוחות, היכולים להיות הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר הציבורי, חותמים חוזה מול החוקר לביצוע העבודה הספציפית. בנקודה זו חשוב להדגיש: אומנם המקצוע מסעיר אבל לא כולם יכולים לגשת אל לימודי חוקר פרטי ובוודאי לא כולם יכולים לעסוק בזה. זהו עולם מוסדר ומפוקח. כל העובדים בו חייבים להחזיק ברישיון המאפשר ומתיר להם לבצע חקירות מבחינה משפטית ובכפוף לחוק במדינת ישראל.

קראו עוד: חוקר פרטי לימודים

קורס לימודי חוקר פרטי: לימודי חוקר פרטי

בדומה לעולם עבודת החוקר הפרטי, גם בקורס חוקרים פרטיים יש עניין רב ותחומי ידע ולימוד רבים. כל זאת לצד למידת והקניית כלים ומיומנויות שונות, שיאפשרו לעבוד בתחום ובהצלחה. בשלב זה, טרם ההתמחות והסטאז', מקבל החניך טעימה הן מחקירות גדולות ועד חקירות קטנות. החל מחקירות אזרחיות, עבור בחקירות ציבוריות, פיננסיות ואפילו לעיתים ברמה הביטחונית.

במסגרת לימודי חוקר פרטי, נלמדים מספר נושאים מרכזיים. ראשית עלינו להכיר את עולם החוקים שמהווה את המסגרת בה אנו נפעל. לדוגמא, חוק האזנת סתר, חוק הגנת הפרטיות, חוק העונשין, חוק כבוד האדם ועוד חוקים שלאורם עלינו לפעול בעולם שחייב להיות בעל קווים ברורים של אסור ומותר. לצד החלק התיאורטי הזה, נלמדים גם עולם חקירות השטח, יכולות עיקוב ועוד.

תחום נוסף הוא לימוד ביצוע חקירה בפועל. תשאולים, הבנת הפסיכולוגיה מאחורי הפשעים והפושעים – שזהו תחום חשוב מאוד בהבנה מעמיקה של דרכי החשיבה מאחורי החקירות, מטרות החקירה, ביצוע מעקבים, ריגול תעשייתי ועוד מגוון רחב של נושאים שימושיים וכן לימוד השימוש בעזרים וטכנולוגיות מסייעות כגון, פוליגרף, אמצעי מעקב, עולם הזיהוי הפלילי והטכניקות השונות בו, הפעלת משדרים והקלטות, נהיגה מבצעית ועוד וכאמור, גם עולם הרשתות והמדיה החדשה, מתוך הבנה שכיום חלק נכבד מעולם החקירות, הפשעים, התרמיות ויכולות המעקב קורות בעולמות האינטרנט.

למי מיועדים לימודי חוקר פרטי?

הסיבה בגינה עורכים לימודי חוקר פרטי, מבחינת החניך היא כפולה. מצד אחד פרנסה נאה ומכבודת ואופקי העסקה וקידום שונים. מן הצד השני מדובר בעבודה המתגמלת לא רק במימד הכספי אלא גם במימד המקצועי והעניין. אין יום הדומה לקודמו. מדובר בעבודה דינמית ומשתנה, אם סף ריגוש גבוה, יצירתיות וחווית סיפוק כאשר חקירה מסוימת מגיעה לסיומה המוצלח. 

לכן, לצד יכולות וכשרון למקצוע, נדרש גם הרצון לעסוק במקצוע מסעיר, שדורש גם עבודה מעבר לשעות המקובלות, במשרד, תעוזה לצד אחריות ועבודה לא שגרתית אך מרתקת. כעקרון, אין מגבלת השתתפות (מלבד תנאים ברורים שנפרט עוד מעט) לבצע לימודי חוקר פרטי. הקורסים פתוחים לגברים, נשים, שכירים, בעלי מקצועות שונים וכד'. יחד עם זאת, אנשים עם רקע בטחוני מסוים (עבודת עבר במשטרה, למשל), נמשכים לכך באופן טבעי יותר מהשאר. תהיו מי שתהיו, בסוף הקורס תהיו מוכשרים להמשיך לעסוק בתחום החקירות הפרטיות בתחומים שונים, כגון ריגול עסקי, ריגול ומעקב אחרי גופים ואנשים פרטיים, איתור אנשים, מעקבים, התחקות אחרי רכוש ועוד ותעשו זאת כמו מקצוענים.

דרישות לימודי חוקר פרטי

בגדול, תנאי הקבלה הבסיסיים הם גיל 21 ומעלה, 12 שנות לימוד והיעדר עבר פלילי (אישור מן המשטרה). אורך הקורס יכול להשתנות בין קורס לקורס ובין מוסד לימודים כזה או אחר ולאחריו, עליהם לעמוד במבחן מסכם רשמי.  העוברים אותו זכאים לקבלת תעודת גמר אך תעודה זו אינה מאפשרת להם עבודה כחוקר פרטי עצמאי. עליהם לעבור סטאז' של 3 שנים במשרד חקירות מורשה ןבסופה עוד מבחן מטעם משרד המשפטים. לאחר מכן, הדלת לעולם מסעיר ומרגש – פתוחה, במגוון מסגרות, החל מעבודה כחוקר פרטי עצמאי, עבודה בחברות עסקיות בתחום וכלה במוסדות וחברות ציבוריות, כמו חוקרים מטעם חברות ביטוח שונות.

גיל פנקו
גיל פנקו

אנו מתמקדים בפיתוח תכניות לימוד מקיפות ומעודכנות, המועברות על ידי מורים מנוסים ומומחים בתחומם. הלימודים במרכז שלנו מתאפיינים בשילוב של תיאוריה ופרקטיקה, כדי להבטיח שהסטודנטים יקבלו את הכלים הנדרשים להצלחה בשוק העבודה.

אהבתם? שתפו את המאמר!
073-3753289
רוצים ייעוץ והכוונה ללימודים ללא עלות? השאירו פרטים